Na zo'n 35 jaar Royale Enfields te hebben gereden gereviseerd etc. heb ik mn C50 van 1971 weer eens tevoorschijn getrokken.
Nooit weggedaan omdat ik zoveel lol had, ca65 km/hr en 1ltr op 55 km.
Met frisse olie weggezet. Blok is los, boring, zuiger en kleppen zien er allemaal prima uit. Tank en carb en kraan op carb schoon en trekt vonk v bijna een cm direct vd kabel. Nokken as staat goed.
puntjes open op F, wat wil je nog meer.
Piece of cake zou je denken.
Maar helaas, hij is niet meer vooruit te branden.
Uitlaat was wel verrot en heb nu een imi klassieke pijp geprobeerd , met of zonder einddemper even stil, en een fluisterpijp 25 mm, maar meer dan iets over de 50 doet ie niet en met flinke rugwind een keer 60 gezien. Bougie kleurt leuk bruin op de kern en wat donker op de rand. beetje rook bij start, maar na korte tijd is dat over. Luchtfilter ziet er schoon uit. Ook verschillende nwe bougiedoppen geprobeerd.
Er zit hetzelfde carbje op als vroeger, heb nog een ander en heb allerlei kruistestjes gedaan met naald, sproeiers etc, t help geen #@@**.
je merkt in de 2 al dat ie voorbij de 30 het moeilijker krijgt, terwijl ie 40 zou moeten kunnen doen zonder probleem.
Weet iemand hoeveel klepveerdruk zou moeten zijn ? t voelt nog aardig stug.
Kan me niet voorstellen dan je die inimini klepjes gauw aan t zweven krijgt.
Ding heeft dus zo een vliegwiel met onstekingsverlater die vast zit zoals t hoort zeg maar. gewoon puntjes en condensator. puntjes zijn ...umm..zeg maar... puntgaaf
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
NB ik weeg geen 200 kg of zo, maar bescheiden 85.
Is er iemand out there die nog ideeën heeft ?? Help !