Balen van C50
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Balen van C50
Vandaag heb ik de 70cc kit onder de ot 50 kop gehaald, vanwege té veel blauw op de route, en een voorzichtige waarschuwing.
Nu liep de 70cc variant prima!
De 50cc kit met nette nieuwe zuigerveren, en pakkingset gemonteerd...Loopt ie gewoon zwaar kl@te.
Start prima maar geef je gas , krijg je een hoop gebrabbel en klimt ie niet meer in de toeren (met 70cc ging dat als een malle.)
Heb de ontsteking gecontroleerd,valse lucht is uitgesloten, kleppen ok,merktekens distrieketting OK, en alle maten sproeiers van maat 68 t/m 83 geprobeerd, en steeds alle standjes van de gasnaald gedaan..en ook nog eens een nieuwe bougie, en steeds geeft ie geen vermogen om mee te rijden!! Stationair is ook al niks (was vroeger ook matig) En O ja ik heb ook nog een Shen wey passport carb geprobeerd, en een Keihin valstroom, en nog eens een Keihin passport..Alles blijft hetzelfde..Natuurlijk is het verschil van 70 naar 50 enorm, maar dat ie niet meer toeren wil draaien ineens!!??.Ik weet het nu echt niet meer, heb de hele zondag zitten klooien, en ben het zo beu, dat ie net zo goed met vuilnis mee kan...wat een rotding!
Of doe ik iets grandioos verkeerd?
Nu liep de 70cc variant prima!
De 50cc kit met nette nieuwe zuigerveren, en pakkingset gemonteerd...Loopt ie gewoon zwaar kl@te.
Start prima maar geef je gas , krijg je een hoop gebrabbel en klimt ie niet meer in de toeren (met 70cc ging dat als een malle.)
Heb de ontsteking gecontroleerd,valse lucht is uitgesloten, kleppen ok,merktekens distrieketting OK, en alle maten sproeiers van maat 68 t/m 83 geprobeerd, en steeds alle standjes van de gasnaald gedaan..en ook nog eens een nieuwe bougie, en steeds geeft ie geen vermogen om mee te rijden!! Stationair is ook al niks (was vroeger ook matig) En O ja ik heb ook nog een Shen wey passport carb geprobeerd, en een Keihin valstroom, en nog eens een Keihin passport..Alles blijft hetzelfde..Natuurlijk is het verschil van 70 naar 50 enorm, maar dat ie niet meer toeren wil draaien ineens!!??.Ik weet het nu echt niet meer, heb de hele zondag zitten klooien, en ben het zo beu, dat ie net zo goed met vuilnis mee kan...wat een rotding!
Of doe ik iets grandioos verkeerd?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Balen van C50
de timing heb je wel goed staan?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Balen van C50
zuiger verkeerd om?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Balen van C50
Timing is in orde, en zuiger is met de grote inkeping naar boven...(ook goed lijkt me)
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Balen van C50
Klinkt toch als een tandje te vroeg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Balen van C50
Ga dat tandje even uitzoeken!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Balen van C50
Heb even achter het distrie-deksel gekeken, en vond dat de merktekens niet exact overeen kwamen.
Met de O op het merkteken van de kop, stond de T zo'n 3mm vooruit, ik kreeg dat ook niet perfect met elkaar overeen.
Misschien is de ketting wat versleten (ligt toch netjes over het wieltje)Het is ook al een oud blokje, het heeft geen kettingstelmoer naast de versnellings-as.
Toch lijkt ie weer wat beter op te pakken, kan zijn dat ik bij het schoonmaken, dingen weer vuil heb gemaakt (tijdens terugbouwen van 70 naar 50cc), bij de kleppen e.d.
Ik ga er morgen weer mee naar m'n werk, en kijk wel wat het wordt. Voor zo'n C is het beter dat ie rijdt!!!
Nu heb ik sproeier #74 erin en het naaldje op 3 (midden) in de 16mm passport carb Is dat wat, om mee te beginnen?
Met de O op het merkteken van de kop, stond de T zo'n 3mm vooruit, ik kreeg dat ook niet perfect met elkaar overeen.
Misschien is de ketting wat versleten (ligt toch netjes over het wieltje)Het is ook al een oud blokje, het heeft geen kettingstelmoer naast de versnellings-as.
Toch lijkt ie weer wat beter op te pakken, kan zijn dat ik bij het schoonmaken, dingen weer vuil heb gemaakt (tijdens terugbouwen van 70 naar 50cc), bij de kleppen e.d.
Ik ga er morgen weer mee naar m'n werk, en kijk wel wat het wordt. Voor zo'n C is het beter dat ie rijdt!!!
Nu heb ik sproeier #74 erin en het naaldje op 3 (midden) in de 16mm passport carb Is dat wat, om mee te beginnen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Balen van C50
Ook een kleiner voortandwiel eropgezet of komt ie in geen enkele versnelling op toeren?
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Balen van C50
Is het nokkenas-tandwiel op de krukas niet verschoven?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Balen van C50
Die staan nooit 100% zuiver en in de ketting zit wat rek. Als het vliegwiel op de T staat, kan het rondje op het tandwiel nog boven de inkeping staan. Als ie er voorbij is, staat de nok te vroeg. Iets te laat is nooit een probleem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Balen van C50
Even er van uit gaande dat jouw cilinder een 49cc opdruk heeft.
Vanwaar dan de keuze om de cilinder te wisselen ipv een busje in de carb of als je een elektrische ontsteking hebt een beperkende cdi te monteren?
Met 50 cc kan je ok te veel vermogen hebben.
Vanwaar dan de keuze om de cilinder te wisselen ipv een busje in de carb of als je een elektrische ontsteking hebt een beperkende cdi te monteren?
Met 50 cc kan je ok te veel vermogen hebben.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Balen van C50
Ja klopt, de 70 heeft een 49 opdruk. En heb hem met een busje in de carb door de RDW gesleurd.Ilja1974 schreef:Even er van uit gaande dat jouw cilinder een 49cc opdruk heeft.
Vanwaar dan de keuze om de cilinder te wisselen ipv een busje in de carb of als je een elektrische ontsteking hebt een beperkende cdi te monteren?
Met 50 cc kan je ok te veel vermogen hebben.
En toch prefereer ik de oude 50cc optie. (met puntjes ontsteking)(voor als er écht stront aan de knikker is)
Nu de probleempjes weg zijn na een flinke rit, merk ik dat we gemakkelijk de 60 halen, ga dan ook het tandwiel terug naar 12 brengen..Zo zal het motortje beter oppakken en vind een dikke 50 ook genoeg (ben zelf ook al een dikke 55 )
Zo'n 70 die geknepen door het leven moet, vind ik nou eenmaal niks. Het gaat me allemaal té snel!
Dus hoop ik dat je het met mijn keuze een beetje eens bent
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Balen van C50
Natuurlijk!
Ieder heeft zo zijn voorkeuren en beweeg redenen.
Van mij hoeft het ook niet knalhard maar bij mij is er eigenlijk alleen een 70 onder gekomen omdat alleen maar een 70 kop had liggen toen ik mijn cd aan het opknappen was.
Die heb ik weer geknepen door een standaard Kymco cdi te gebruiken en rijd 58 maar trekt wel lekker vlot op.
Ieder heeft zo zijn voorkeuren en beweeg redenen.
Van mij hoeft het ook niet knalhard maar bij mij is er eigenlijk alleen een 70 onder gekomen omdat alleen maar een 70 kop had liggen toen ik mijn cd aan het opknappen was.
Die heb ik weer geknepen door een standaard Kymco cdi te gebruiken en rijd 58 maar trekt wel lekker vlot op.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Balen van C50
Eerlijkheidshalve meld ik dat de 70cc er weer onder zit...pfff
Die 50 cc wilde gewoon niet lekker lopen. rauw, en niet goed reageren op het gas..in elkaar zakken bij optrekken,vooral bij warme motor.(toch hebben de klepjes hun speling)
Enfin, ik draai het gas gewoon wat minder open,,nu rijdt ie weer lekker, en dat met enkel de cilinderkit overzetten. Verder niks!! veranderd, toch wel een beetje raar!
Maar m'n kopje "balen van C50" is weer genieten van de C50!
Die 50 cc wilde gewoon niet lekker lopen. rauw, en niet goed reageren op het gas..in elkaar zakken bij optrekken,vooral bij warme motor.(toch hebben de klepjes hun speling)
Enfin, ik draai het gas gewoon wat minder open,,nu rijdt ie weer lekker, en dat met enkel de cilinderkit overzetten. Verder niks!! veranderd, toch wel een beetje raar!
Maar m'n kopje "balen van C50" is weer genieten van de C50!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Balen van C50
Laat me raden, de gasnaald en de sproeier niet aangepast.