Hoi,
Er zat een zelf geknutseld vvv op mn cb, maar dat was niet echt af te stellen. Liep wel, maar was er gewoon niet tevreden over.
Ik heb daarom het originele vliegwiel (vastgezet) weer teruggeplaatst, hierbij moest ik 2 magneten van het vvv weer terugzetten op dit vliegwiel. Dat ging allemaal vrij soepel en heb na het monteren hiervan het tijdstip goed afgesteld, de puntjesafstand is precies tussen de 0.3 en 0.4mm en ze zien er nog goed uit.
Hij wil nu alleen echt totaal niet starten, ook niet als ik hem probeer aan te lopen...
De vonk is okey, maar heb wel eens sterker gezien.
3 bougies geprobeerd en krijgt genoeg benzine.
Ik heb de puntjes met een schuurpapiertje schoongemaakt en nu begin ik te twijfelen of ik dat misschien iets te grondig heb gedaan, kan je ze hiermee kapot maken?
Heeft iemand hetzelfde wel eens gehad bij het omzetten van een vliegwiel?
cb50 origineel vliegwiel, start niet
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 aug 2010 18:09
- Bezit: Honda CB50j
- Locatie: Groningen
cb50 origineel vliegwiel, start niet
Hey, careful man there's a beverage here!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
In de faq staat een hoop, het gaat niet om de puntafstand. Het gaat er om dat de puntjes OP F of iets (2/4 milimeter) ervoor openen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
verkeerde polariteit van de magneten.
Zuid en Noord en Oost en West moeten tegenover elkaar.
Het omgekatte vliegwiel moet je eens op 11mm ná F zetten, bij mijn zelfgebrouwde vervliegend vroegwiel werkt dat prima.
Zuid en Noord en Oost en West moeten tegenover elkaar.
Het omgekatte vliegwiel moet je eens op 11mm ná F zetten, bij mijn zelfgebrouwde vervliegend vroegwiel werkt dat prima.
Life is too short for lousy coffee.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 aug 2010 18:09
- Bezit: Honda CB50j
- Locatie: Groningen
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
@ciebie: De puntjes openen iets voor F, sorry was ik vergeten te zeggen.
@hypercub: aha, dus het kan aan de magneten liggen? misschien kan ik dan dat vvv wel weer terugzetten en het daarbij eens proberen of dat werkt.
@hypercub: aha, dus het kan aan de magneten liggen? misschien kan ik dan dat vvv wel weer terugzetten en het daarbij eens proberen of dat werkt.
Hey, careful man there's a beverage here!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 aug 2010 18:09
- Bezit: Honda CB50j
- Locatie: Groningen
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
Okey na nog even meer gezocht te hebben over de polariteit van de magneten, denk ik dat dat het probleem is.
Ik weet alleen niet of ik de magneten nog wel heelhuids weer kan losmaken en goed zetten, heeft iemand toevallig nog een goed f140 vliegwiel liggen?
Ik weet alleen niet of ik de magneten nog wel heelhuids weer kan losmaken en goed zetten, heeft iemand toevallig nog een goed f140 vliegwiel liggen?
Hey, careful man there's a beverage here!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
Met een föhn of verfstripper de magneten verhitten tot de hars smelt. Schuif je ze er zo af.
Life is too short for lousy coffee.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 aug 2010 18:09
- Bezit: Honda CB50j
- Locatie: Groningen
Re: cb50 origineel vliegwiel, start niet
lag inderdaad aan de magneten, twee omgewisseld en startte direct
Hey, careful man there's a beverage here!