Toerental cb50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Rudiracer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2015 07:44
Bezit: Honda CB50 '81
Honda C50 '71

Toerental cb50

Bericht door Rudiracer »

Hallo allemaal,

Na wat afstellen is mn cb wel erg enthousiast geworden. Toerenteller gaat ruim door het rode gebied (tot 8000rpm), maar wat is voor de cb50 normaal? Voordat ik alles sloop ;). Blokje is helemaal standaard. Anders moet ik toch misschien naar een andere tandwielverhouding. Kan iemand misschien zn ervaring hierover delen? Alvast bedankt!

Ruud
Altijd blijven lachen ;)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1841
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Toerental cb50

Bericht door hypercub »

De CB heeft een aantal versies, de duitse (toerenteller tot 8000 en een verlatend vliegwiel), de engelse (toerenteller tot 10.000 en een vast vliegwiel), en de F of Japanse S of J (toerenteller tot 13000). Allemaal met hetzelfde basisblok. Verschil zit `m in vliegwiel, nokkenas en carb. Maak je dus geen zorgen. Het is vanwege de overvierkante boring/slag verhouding dat het een hoogtoerig blokje is. De oliepomp is dezelfde als die van de 80cc, dus qua smering zit het allemaal wel snor en de krukas is zo goed als onverwoestbaar.
Life is too short for lousy coffee.

Rudiracer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2015 07:44
Bezit: Honda CB50 '81
Honda C50 '71

Re: Toerental cb50

Bericht door Rudiracer »

Oke top! Ik moet eerlijk zeggen, het rijdt wel lekker sportief ;) Bedankt voor de reactie.
Altijd blijven lachen ;)

Rudiracer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2015 07:44
Bezit: Honda CB50 '81
Honda C50 '71

Re: Toerental cb50

Bericht door Rudiracer »

Ik heb de cb gekocht met dit vliegwiel, en verder niet gekeken wat het voor vliegwiel is. Ook geen ervaring hoe origineel verlatend vliegwiel eruit hoort te zien. Ik heb hem alleen op tijd gezet met F markering, en dat maakte een heleboel verschil. Ontstekingstiming was dus gewoon verkeerd.
Altijd blijven lachen ;)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1841
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Toerental cb50

Bericht door hypercub »

Op de zijkant van het vliegwiel staan streepejs. 1 voor de T, en 1 voor de F. Daarnaast ook nog 2 streepjes om met een stroboscoop de vervroeging of verlating te kunnen bekijken. 2 streepjes links van de F (met de gesloten kant van het vliegwiel naar je toe) is vervroegend, 2 streepjes rechts van de F verlatend.
Life is too short for lousy coffee.

Rudiracer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2015 07:44
Bezit: Honda CB50 '81
Honda C50 '71

Re: Toerental cb50

Bericht door Rudiracer »

Oké bedankt, Verlatend vliegwiel dus. Gewichtjes zullen wel vastgezet zijn. Heb ik verder ook niet naar gekeken, maar de problemen zijn opgelost en hij loopt perfect. Maar wel handig om te weten, dus nogmaals bedankt!
Altijd blijven lachen ;)

Plaats reactie