Met brommer in de hitte rijden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Soop schreef:Je kunt er ook nog een oliekoelertje aanhangen als je dat wil, maar het zou niet nodig moeten zijn.
(van brink motoren bijv.)
Werkt een olie koeler met een kleine radiator? Anders heeft het geen zin of wel? Als de lucht te warm is om het blok te koellen is de lucht dan niet ook te warm voor de olie koeler?

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door NIX »

KPR schreef:
NIX schreef:Stel gewoon je kleppen. Je uitlaatklep zal te strak staan. Is normaal onderhoud.


Ik denk dat als het zo simpel was mijn garagist dit al lang gedaan had. Ze hebben weken met de brommer liggen proberen en tesen en Kymco zelf was ook ten einde raad... Het probleem wat ik nu heb weet ik niet of dat verholpen kan worden met kleppen stellen. Maar ik ga eerst olie temp meter kopen. Dat weet ik teminste of de motor echt te warm wordt. Anders is het weer het probleem dat ik eerst had. Of kan de motor ook te warm worden door fout in de ontsteking?
Als als als... Ja vaak is het zo simpel, maar ga vooral onnodige koelers en andere crap aan je brommer hangen. Dit soort als redeneringen heeft nog nooit iemand verder geholpen. Als je monteur zo goed was, had je dit probleem niet. Nog een geheim: de meeste monteurs kunnen a) geen juiste diagnose stellen; b) niet sleutelen. Les voor jou: geen zeken met loze beredeneringen uitsluiten, ze uitsluiten door zelf te checken en in orde te maken. Stel eerst je kleppen, dan heb je de rest van de geplande meuk niet nodig.

Los daarvan: wat voor Yamaha bobine zit erop? Een imi? Dat is troep. Zelfs elke pitbike bobine kan gebruikt worden voor een CDI ontsteking.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Ik weet niet pressies welke. Het is een best lange cylindervormige bobine. En is het niet raar dat het probleem met het uitvallen niet weg gaat met een nieuwe Kymco CDI of bobine maar wel met een Yamaha bobine?

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

NIX schreef:
KPR schreef:
NIX schreef:Stel gewoon je kleppen. Je uitlaatklep zal te strak staan. Is normaal onderhoud.


Ik denk dat als het zo simpel was mijn garagist dit al lang gedaan had. Ze hebben weken met de brommer liggen proberen en tesen en Kymco zelf was ook ten einde raad... Het probleem wat ik nu heb weet ik niet of dat verholpen kan worden met kleppen stellen. Maar ik ga eerst olie temp meter kopen. Dat weet ik teminste of de motor echt te warm wordt. Anders is het weer het probleem dat ik eerst had. Of kan de motor ook te warm worden door fout in de ontsteking?
Als als als... Ja vaak is het zo simpel, maar ga vooral onnodige koelers en andere crap aan je brommer hangen. Dit soort als redeneringen heeft nog nooit iemand verder geholpen. Als je monteur zo goed was, had je dit probleem niet. Nog een geheim: de meeste monteurs kunnen a) geen juiste diagnose stellen; b) niet sleutelen. Les voor jou: geen zeken met loze beredeneringen uitsluiten, ze uitsluiten door zelf te checken en in orde te maken. Stel eerst je kleppen, dan heb je de rest van de geplande meuk niet nodig.

Los daarvan: wat voor Yamaha bobine zit erop? Een imi? Dat is troep. Zelfs elke pitbike bobine kan gebruikt worden voor een CDI ontsteking.

Ps ik ga mijn kleppen laten stellen. Maar ze zijn nu vol dus moet even wachten. Is het dus zo dat als je kleppen te los staan het blok bij warm weer te heet wordt en daarom kort gaat uitvallen?

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Soop »

fijne garage

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door stoterstangen90 »

das een prima ding.
Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door stoterstangen90 »

KPR schreef:
Ps ik ga mijn kleppen laten stellen. Maar ze zijn nu vol dus moet even wachten. Is het dus zo dat als je kleppen te los staan het blok bij warm weer te heet wordt en daarom kort gaat uitvallen?
Stel ze zelf, zie de FAQ.

Geen rakettechnologie.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door NIX »

NIX schreef:Stel gewoon je kleppen. Je uitlaatklep zal te strak staan. Is normaal onderhoud.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door ReezYard »

Ik ga proberen ook 'n duit in het zakje te doen!

Allereerst dit:
* kleppen stellen is nuttig onder het motto "meten is weten"!
* evenals 'n temperatuurmeter monteren. Let wel op dat je de juiste lengte aanschaft!
* 'n oliekoeler is zonde van het geld!

Wat ik nog niet bij alle suggesties ben tegen gekomen is de warmtegraad van de bougie.
't Kan zijn dat je bougie bij deze hitte te "warm" is. Probeer 'n kouder type.
Als je 'n 7 hebt probeer dan 'n 8.

Voor de racerij moesten we zelfs 'n 9 monteren om 'm bij extreme omstandigheden goed te laten presteren!

Succes!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door NIX »

Ik ben bij een standaard 50cc'tje nooit anders gegaan dan C7.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door jwb »

Draai er iig eens een nieuwe bougie in

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4091
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door wim V8 »

Dit zijn wel de goede idd.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Eric »

Controleer ook je tankontluchting
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door NIX »

Wikkel de ontstekingsspoelen eens helemaal af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door jwb »

Doe dat laatste maar niet...lol

Plaats reactie