Zwakke vonk Honda c50 6volt

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door RobbyBloks »

Hallo iedereen, was dus lekker aan het rondcruise op mijn C50 laatst, op een gegeven moment had ik niet meer echt de mogelijkheid harder te gaan, brommer begon te stotteren, knallen en elke keer dat ik gas bij probeerde te geven leek het net of die verzoop. Na meerdere pogingen proberen te kicken, te chocken en volgas te geven kwam er voor de rest aan snelheid niet echt veel meer uit, alleen wat enkele knallen en haperingen.

Mijn brommer gaf dus al bij het kicken een zeer matige vonk, al heb ik hiervoor altijd 12 volt gereden en ik echt daadwerkelijk geen idee heb wat ongeveer goed zou zijn voor zo'n blok hoe krachtig moet een vonk zijn? Het is me al wel op gevallen als ik kick hij wel een vonk geeft, maar zodra ik dit blijf herhalen hij soms ook helemaal geen vonk geeft, dus ik dacht de ontsteking???

Daarnaast heb ik zojuist de nokkenastiming gecheckt, kleppen.
Alleen bij de contactpunten blijf ik dus een beetje twijfelen, heb hier niet echt veel kennis over, dus wel geprobeerd om het vleigwiel tegen te houden op de F en daarmee de ontsteking opnieuw ingesteld, door de schroef los te draaien en op het punt vast te draaien waar nodig was.

Poging alweer mislukt, zou erg fijn zijn als een van jullie me een beetje op weg kan helpen waar kan ik het aller beste beginnen?

Groetjes Robert.

RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door RobbyBloks »

Ter aanvulling, als ik kickstart dan geeft hij wel een vonk maar als ik diverse bougies erop monteer en probeer dan vonkt hij niet meer.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door SuzuhaTR1 »

Pak sowieso een verse bougie en ontvet je contactpunten even.

Ik zou eerder aan een benzine tekort denken zoals je het verhaal van steeds meer inhouden omschreef, dus een sproeier die is dicht geslibd...

RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door RobbyBloks »

Maar dat moet er toch niet voor zorgen dat de brommer een zwakke vonk geeft? Tank zit overigs helemaal vol, contactpunten ook even proberen te ontvetten, fijn schuurpapiertje er tussen gehaald maar mocht helaas niet baten.

Hoe herken je wat voor ontsteking je hebt? Foto's volgen.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door SuzuhaTR1 »

Heb je de sproeiers al eens doorgeprikt?

Beide eruit schroeven en met een stuk binnenkabel waar je 1 zo'n draadje uithaalt door prikken.

Je moet niet alleen naar de vonk kijken, maar stuk voor stuk dingen uitsluiten.

PS: Heb je Coos al eens gebeld en gevraagd of het bij nieuwe bobines wel eens voor komt dat hij niet goed is? Ik weet dat het tegenwoordig bij vele onderdelen voor komt....maar van bobines weet ik het niet.

RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door RobbyBloks »

SuzuhaTR1 schreef:Heb je de sproeiers al eens doorgeprikt?

Beide eruit schroeven en met een stuk binnenkabel waar je 1 zo'n draadje uithaalt door prikken.

Je moet niet alleen naar de vonk kijken, maar stuk voor stuk dingen uitsluiten.

PS: Heb je Coos al eens gebeld en gevraagd of het bij nieuwe bobines wel eens voor komt dat hij niet goed is? Ik weet dat het tegenwoordig bij vele onderdelen voor komt....maar van bobines weet ik het niet.
Heb een valstroom carb, die ik inmiddels heb schoongespoten, zowel sproeiers doorgeblazen met een hoge druk of toch liever doorprikken?
Weet iemand toevallig om wat voor ontsteking dit gaat? Het merk is mij in ieder geval niet bekend.
Afbeelding
Afbeelding

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt

Bericht door Goldie »

Doorprikken is beter met staaldraadje van oude gaskabel ofzo.
Vliegwiel is van Hitachi
succes

Plaats reactie