Hallo iedereen, was dus lekker aan het rondcruise op mijn C50 laatst, op een gegeven moment had ik niet meer echt de mogelijkheid harder te gaan, brommer begon te stotteren, knallen en elke keer dat ik gas bij probeerde te geven leek het net of die verzoop. Na meerdere pogingen proberen te kicken, te chocken en volgas te geven kwam er voor de rest aan snelheid niet echt veel meer uit, alleen wat enkele knallen en haperingen.
Mijn brommer gaf dus al bij het kicken een zeer matige vonk, al heb ik hiervoor altijd 12 volt gereden en ik echt daadwerkelijk geen idee heb wat ongeveer goed zou zijn voor zo'n blok hoe krachtig moet een vonk zijn? Het is me al wel op gevallen als ik kick hij wel een vonk geeft, maar zodra ik dit blijf herhalen hij soms ook helemaal geen vonk geeft, dus ik dacht de ontsteking???
Daarnaast heb ik zojuist de nokkenastiming gecheckt, kleppen.
Alleen bij de contactpunten blijf ik dus een beetje twijfelen, heb hier niet echt veel kennis over, dus wel geprobeerd om het vleigwiel tegen te houden op de F en daarmee de ontsteking opnieuw ingesteld, door de schroef los te draaien en op het punt vast te draaien waar nodig was.
Poging alweer mislukt, zou erg fijn zijn als een van jullie me een beetje op weg kan helpen waar kan ik het aller beste beginnen?
Groetjes Robert.
Zwakke vonk Honda c50 6volt
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Ter aanvulling, als ik kickstart dan geeft hij wel een vonk maar als ik diverse bougies erop monteer en probeer dan vonkt hij niet meer.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Pak sowieso een verse bougie en ontvet je contactpunten even.
Ik zou eerder aan een benzine tekort denken zoals je het verhaal van steeds meer inhouden omschreef, dus een sproeier die is dicht geslibd...
Ik zou eerder aan een benzine tekort denken zoals je het verhaal van steeds meer inhouden omschreef, dus een sproeier die is dicht geslibd...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Maar dat moet er toch niet voor zorgen dat de brommer een zwakke vonk geeft? Tank zit overigs helemaal vol, contactpunten ook even proberen te ontvetten, fijn schuurpapiertje er tussen gehaald maar mocht helaas niet baten.
Hoe herken je wat voor ontsteking je hebt? Foto's volgen.
Hoe herken je wat voor ontsteking je hebt? Foto's volgen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Heb je de sproeiers al eens doorgeprikt?
Beide eruit schroeven en met een stuk binnenkabel waar je 1 zo'n draadje uithaalt door prikken.
Je moet niet alleen naar de vonk kijken, maar stuk voor stuk dingen uitsluiten.
PS: Heb je Coos al eens gebeld en gevraagd of het bij nieuwe bobines wel eens voor komt dat hij niet goed is? Ik weet dat het tegenwoordig bij vele onderdelen voor komt....maar van bobines weet ik het niet.
Beide eruit schroeven en met een stuk binnenkabel waar je 1 zo'n draadje uithaalt door prikken.
Je moet niet alleen naar de vonk kijken, maar stuk voor stuk dingen uitsluiten.
PS: Heb je Coos al eens gebeld en gevraagd of het bij nieuwe bobines wel eens voor komt dat hij niet goed is? Ik weet dat het tegenwoordig bij vele onderdelen voor komt....maar van bobines weet ik het niet.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Heb een valstroom carb, die ik inmiddels heb schoongespoten, zowel sproeiers doorgeblazen met een hoge druk of toch liever doorprikken?SuzuhaTR1 schreef:Heb je de sproeiers al eens doorgeprikt?
Beide eruit schroeven en met een stuk binnenkabel waar je 1 zo'n draadje uithaalt door prikken.
Je moet niet alleen naar de vonk kijken, maar stuk voor stuk dingen uitsluiten.
PS: Heb je Coos al eens gebeld en gevraagd of het bij nieuwe bobines wel eens voor komt dat hij niet goed is? Ik weet dat het tegenwoordig bij vele onderdelen voor komt....maar van bobines weet ik het niet.
Weet iemand toevallig om wat voor ontsteking dit gaat? Het merk is mij in ieder geval niet bekend.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Zwakke vonk Honda c50 6volt
Doorprikken is beter met staaldraadje van oude gaskabel ofzo.
Vliegwiel is van Hitachi
succes
Vliegwiel is van Hitachi
succes