Met brommer in de hitte rijden
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Brommer binnen gebracht. Hij wordt onder garantie terug naar Kymco gestuurd. Lijkt mij de beste oplossing.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Met brommer in de hitte rijden
Mag ook wel na zoveel pech. Krijg je dan een andere of gaan ze hem daar nakijken?
Ga maar zelf je onderhoud leren te doen, scheelt je een hoop geld en gedoe
Ga maar zelf je onderhoud leren te doen, scheelt je een hoop geld en gedoe
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Met brommer in de hitte rijden
En, is de brommer weer kompleet teruggebouwd naar originele staat bij inname?
Normaal vervalt bij een gemanipuleerde brommer de garantie.
Normaal vervalt bij een gemanipuleerde brommer de garantie.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Zover ik kan heb ik alles teruggezet. In neem aan dat de zaak de CDI weer begrensd omdat ze hem ook zelf ondgrensd hebbennielspbr schreef:En, is de brommer weer kompleet teruggebouwd naar originele staat bij inname?
Normaal vervalt bij een gemanipuleerde brommer de garantie.
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Brommer weer terug. KYMCO zij dat de kleppen niet goed stonden. Garagist zegt dat hij dit niet geloofd, dat KYMCO het echte probleem niet wilt vertellen... Ze willen ook niet zeggen wat ze pressies gedaan hebben.
Maarja, ik heb mijn brommer terug. Kijken of hij het goef blijft doen. Wat denken jullie? Kan ik mijn andere uitlaat er weer op zetten ? Of moet ik hem nu orgineel laten ?
Maarja, ik heb mijn brommer terug. Kijken of hij het goef blijft doen. Wat denken jullie? Kan ik mijn andere uitlaat er weer op zetten ? Of moet ik hem nu orgineel laten ?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Met brommer in de hitte rijden
Gelukkig heb je hem weer.
Kleppen werden hier ook genoemd he?
Kijk maar hoe die t doet. Dan vervang je over een tijdje je uitlaat als je dat graag wilt, dan kun je t goed merken of er verschil in prestaties is.
Die garage van jou, ik weet t niet zo..
Kleppen werden hier ook genoemd he?
Kijk maar hoe die t doet. Dan vervang je over een tijdje je uitlaat als je dat graag wilt, dan kun je t goed merken of er verschil in prestaties is.
Die garage van jou, ik weet t niet zo..
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Met brommer in de hitte rijden
NIX schreef:Als als als... Ja vaak is het zo simpel, maar ga vooral onnodige koelers en andere crap aan je brommer hangen. Dit soort als redeneringen heeft nog nooit iemand verder geholpen. Als je monteur zo goed was, had je dit probleem niet. Nog een geheim: de meeste monteurs kunnen a) geen juiste diagnose stellen; b) niet sleutelen. Les voor jou: geen zeken met loze beredeneringen uitsluiten, ze uitsluiten door zelf te checken en in orde te maken. Stel eerst je kleppen, dan heb je de rest van de geplande meuk niet nodig.KPR schreef:NIX schreef:Stel gewoon je kleppen. Je uitlaatklep zal te strak staan. Is normaal onderhoud.
Ik denk dat als het zo simpel was mijn garagist dit al lang gedaan had. Ze hebben weken met de brommer liggen proberen en tesen en Kymco zelf was ook ten einde raad... Het probleem wat ik nu heb weet ik niet of dat verholpen kan worden met kleppen stellen. Maar ik ga eerst olie temp meter kopen. Dat weet ik teminste of de motor echt te warm wordt. Anders is het weer het probleem dat ik eerst had. Of kan de motor ook te warm worden door fout in de ontsteking?
Los daarvan: wat voor Yamaha bobine zit erop? Een imi? Dat is troep. Zelfs elke pitbike bobine kan gebruikt worden voor een CDI ontsteking.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Oke dankje, en verschil in prestatie tussen? De orginele en mijn andere uitlaat? Ik weet dat ik met mijn andere uitlaat meer trekkracht heb wat wel veel fijner rijdt, maar ik hoor heel vaak dat een andere uitlaat geen effect heeft behalve het geluid bij 4-T...Soop schreef:Gelukkig heb je hem weer.
Kleppen werden hier ook genoemd he?
Kijk maar hoe die t doet. Dan vervang je over een tijdje je uitlaat als je dat graag wilt, dan kun je t goed merken of er verschil in prestaties is.
Die garage van jou, ik weet t niet zo..
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Met brommer in de hitte rijden
Je vraagt welke uitlaat je er op moet zetten, dus neem ik aan dat je ergens over twijfelt, zoals de prestaties bijvoorbeeld. Daarom zeg ik, probeer t even.
Uitlaat heeft idd niet zoveel effect als bij tweetakt.
Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je wilt, het is jouw brommer. Als jij die andere uitlaat prettiger vindt, zet je hem er lekker op, toch?
Uitlaat heeft idd niet zoveel effect als bij tweetakt.
Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je wilt, het is jouw brommer. Als jij die andere uitlaat prettiger vindt, zet je hem er lekker op, toch?
Re: Met brommer in de hitte rijden
KPR schreef:Oke dankje, en verschil in prestatie tussen? De orginele en mijn andere uitlaat? Ik weet dat ik met mijn andere uitlaat meer trekkracht heb wat wel veel fijner rijdt, maar ik hoor heel vaak dat een andere uitlaat geen effect heeft behalve het geluid bij 4-T...Soop schreef:Gelukkig heb je hem weer.
Kleppen werden hier ook genoemd he?
Kijk maar hoe die t doet. Dan vervang je over een tijdje je uitlaat als je dat graag wilt, dan kun je t goed merken of er verschil in prestaties is.
Die garage van jou, ik weet t niet zo..
Klopt bij 4 takt maakt de uitlaat geen verschil in prestatie, buiten voor het geluid natuurlijk
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/apple_icon_twisted.png)
Wat wel kan is dat bij een open uitlaat je motor niet geknepen wordt , en dus ietsje meer prestatie heeft
![Cool 8-)](./images/smilies/apple_icon_cool.png)
Dit is ook maar wat ik weet van mijn jaartje met een 4 takt werken.
Nothing's better than a four-stroke between your legs
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/apple_icon_twisted.png)
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/apple_icon_twisted.png)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Soop schreef:Je vraagt welke uitlaat je er op moet zetten, dus neem ik aan dat je ergens over twijfelt, zoals de prestaties bijvoorbeeld. Daarom zeg ik, probeer t even.
Uitlaat heeft idd niet zoveel effect als bij tweetakt.
Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je wilt, het is jouw brommer. Als jij die andere uitlaat prettiger vindt, zet je hem er lekker op, toch?
Oo Oke, nee ik twijfelde inderdaad over de uitlaat omdat ik van sommige mensen hoorde dat het niet uitgesloten was dat de problemen die ik had door de andere utilaat kwam. Maar hier heb ik van jullie al meerdere reacties op gehad dat een andere uitlaat geen problemen kan veroorzaken toch?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Nog een vraagje. De uitlaat klep stond dus verkeerd toch? Ik neem aan dat ze die dus weer afgesteld hebben. Moet je de uitlaatklep afstellen op de uitlaat? Kan het anders niet zo zijn dat met een andere uitlaat de uitlaatkleppen opnieuw gesteld moetten worden?NIX schreef:NIX schreef:Als als als... Ja vaak is het zo simpel, maar ga vooral onnodige koelers en andere crap aan je brommer hangen. Dit soort als redeneringen heeft nog nooit iemand verder geholpen. Als je monteur zo goed was, had je dit probleem niet. Nog een geheim: de meeste monteurs kunnen a) geen juiste diagnose stellen; b) niet sleutelen. Les voor jou: geen zeken met loze beredeneringen uitsluiten, ze uitsluiten door zelf te checken en in orde te maken. Stel eerst je kleppen, dan heb je de rest van de geplande meuk niet nodig.KPR schreef:NIX schreef:Stel gewoon je kleppen. Je uitlaatklep zal te strak staan. Is normaal onderhoud.
Ik denk dat als het zo simpel was mijn garagist dit al lang gedaan had. Ze hebben weken met de brommer liggen proberen en tesen en Kymco zelf was ook ten einde raad... Het probleem wat ik nu heb weet ik niet of dat verholpen kan worden met kleppen stellen. Maar ik ga eerst olie temp meter kopen. Dat weet ik teminste of de motor echt te warm wordt. Anders is het weer het probleem dat ik eerst had. Of kan de motor ook te warm worden door fout in de ontsteking?
Los daarvan: wat voor Yamaha bobine zit erop? Een imi? Dat is troep. Zelfs elke pitbike bobine kan gebruikt worden voor een CDI ontsteking.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Met brommer in de hitte rijden
Een uitlaat kan wel degelijk effect hebben op het mengsel, je veranderd de tegendruk en zo de snelheid dat je uitlaatgassen weglopen.
Van een andere uitlaat gaat je blok niet perse harder of zachter lopen. Het veranderd echter wel je brandstofmengsel waardoor, bijvoorbeeld door vermagering, je blokje warm kan lopen. Daarom hoor je eigenlijk bij iedere wijziging van afstelonderdelen je brommer opnieuw af te stellen.
(Meestal blijft alles wel binnen de toleranties van wat je blokje pikt maar je kan pech hebben.)
Van een andere uitlaat gaat je blok niet perse harder of zachter lopen. Het veranderd echter wel je brandstofmengsel waardoor, bijvoorbeeld door vermagering, je blokje warm kan lopen. Daarom hoor je eigenlijk bij iedere wijziging van afstelonderdelen je brommer opnieuw af te stellen.
(Meestal blijft alles wel binnen de toleranties van wat je blokje pikt maar je kan pech hebben.)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Met brommer in de hitte rijden
Dus gewoon even de kleur van je bougie in de gaten houden en je carb eventueel opnieuw stellen. Van de kleppen kun je voorlopig afblijven
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Oke dankjewel, ik wilde de nieuwe uitlaat er morgen op zetten voor een 50 cc tour. Aangezien het weer (30 graden) laat ik de originele uitlaat er maar op in verband met de hitte. Ben bang dat mijn blok weer te warm wordt met die andere uitlaat...Soop schreef:Dus gewoon even de kleur van je bougie in de gaten houden en je carb eventueel opnieuw stellen. Van de kleppen kun je voorlopig afblijven