Contactpunten verschil merk?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Contactpunten verschil merk?

Bericht door RobbyBloks »

Hallo 4takters, even een korte vraag is het überhaupt mogelijk om met Nippon Denso Daiichi contactpunten in combinatie met een Nippon Denso vastgezet vliegwiel en een Hitachi Condensator een brommer mooi lopend te maken? Want ik lees vaak op het forum dat het merk van het vliegwiel en daarbij de behorende onderdelen allemaal exact van 't zelfde merk moeten zijn?

Wie geeft mij raad, brommer vonkt wel sterk. Maar loopt echt bagger zeer slecht stationair en is na 100 x kicken eindelijk gestart :?
IMG_0076.JPG
Schermafbeelding 2016-08-04 om 11.05.11.png
Schermafbeelding 2016-08-04 om 11.05.11.png (103.77 KiB) 1053 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RobbyBloks op 04 aug 2016 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

zeebaarsje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 jun 2015 16:45
Bezit: Honda C50 1971
Locatie: Enschede, Den Haag

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door zeebaarsje »

Ahaa, jou zag ik dus gisteren bij Coos! Succes ermee.

RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door RobbyBloks »

zeebaarsje schreef:Ahaa, jou zag ik dus gisteren bij Coos! Succes ermee.
Klopt inderdaad bedankt!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door Eric »

Lijkt mij dat de punten dan te vroeg staan of de veertjes slap zijn en al bij het aantrappen vervroegen. Misschien even opzoek gaan naar iemand met een stroboscoop,of er zelf een kopen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door gerbrandicus »

Je vliegwiel is een hele mooie vervroegende, enkel armig. Dus niet vast gezet. Als hij al is vast gezet, dan moet je het loshalen, want dan gaat hij vervroegen en loopt hij beter (en harder) op hogere toeren.
Nippon Denso is uitwisselbaar met Hitachi. Alleen Mitsubishi mixt niet met ND en Hitachi. Ik denk dat dit het probleem dus niet kan zijn.
Misschien is je vervroegingsmechanisme vast gezet in de vervroegende positie. Stroboscoop is idd fijn.
Zijn je kleppen al gesteld, zijn ze lekdicht?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door Eric »

Doe trouwens ook even een ring onder de schroef van de punten.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

RobbyBloks
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
Bezit: ST50-G
C50-H
Locatie: Hattem

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door RobbyBloks »

gerbrandicus schreef:Je vliegwiel is een hele mooie vervroegende, enkel armig. Dus niet vast gezet. Als hij al is vast gezet, dan moet je het loshalen, want dan gaat hij vervroegen en loopt hij beter (en harder) op hogere toeren.
Nippon Denso is uitwisselbaar met Hitachi. Alleen Mitsubishi mixt niet met ND en Hitachi. Ik denk dat dit het probleem dus niet kan zijn.
Misschien is je vervroegingsmechanisme vast gezet in de vervroegende positie. Stroboscoop is idd fijn.
Zijn je kleppen al gesteld, zijn ze lekdicht?
Bedankt voor je reactie! Hier wat enkele foto's wat betreft vliegwiel, kan ik hier verder nog wat mee?
En heeft een stroboscoop enkel nut als het blok al lopend is? Of ook na enkele keren kicken?

Heb al diverse mogelijkheden geprobeerd om de contactpunten net open te zetten voor de F en enkele millimeters ervoor en erna op het vliegwiel maar mocht helaas niet echt veel baten. Maar het lijkt me dat ik ze gewoon exact op de F moet afstellen al zijn hier meningen over verdeeld.
Ik vraag me dus eigenlijk ook wel af wat ongeveer de speling moet van de contactpunten zodra ze op F staan?

Daarnaast is mijn (Shengway valstroom 17mm carburateur) is ook niet goed af te stellen dus dat wijst ook wel na een verkeerde afstelling in de ontsteking.

Bedankt voor jullie reacties.
IMG_0085.JPG
IMG_0086.JPG
IMG_0087.JPG

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door Eric »

Zit de nok van het het vliegwiel nu vast of kun je hem verdraaien?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door gerbrandicus »

Hij lijkt vast gezet met een schroefje, in de middenpositie. De veer ontbreekt ook. Als hij in het midden is vast gezet dan vervroegt hij dus altijd een beetje. Dat is niet lekker voor stationair. Ik zou even een goed vliegwiel scoren.

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door NIX »

Doe mij dat vliegwiel maar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door Eric »

gerbrandicus schreef:Hij lijkt vast gezet met een schroefje, in de middenpositie. De veer ontbreekt ook. Als hij in het midden is vast gezet dan vervroegt hij dus altijd een beetje. Dat is niet lekker voor stationair. Ik zou even een goed vliegwiel scoren.
Als hij gewoon op F opent en de nok zit vast, hoe kan hij dan een beetje vervroegen of verlaten?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door gerbrandicus »

Dan zou het geen probleem zijn. Maar het ligt net iets anders denk ik. De nok staat (half) op de vervroegende stand, je kunt de punten dan waarschijnlijk niet zo stellen dat ze pas open gaan op F. Of je stelt het puntje zo terug dat hij niet eens langs de nok sleept en pas als de nok langs komt geraakt wordt om maar op F te beginnen met openen. Maar in dat geval zal hij denk ik niet genoeg openen.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door Eric »

Oke, I agree. :)
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Contactpunten verschil merk?

Bericht door hypercub »

Alles wat dat vliegwiel nodig heeft is een veertje.
Ik heb er nog eentje los liggen. PB anders even je adres, kan ik `m opsturen.
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie