Contactpunten verschil merk?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Contactpunten verschil merk?
Hallo 4takters, even een korte vraag is het überhaupt mogelijk om met Nippon Denso Daiichi contactpunten in combinatie met een Nippon Denso vastgezet vliegwiel en een Hitachi Condensator een brommer mooi lopend te maken? Want ik lees vaak op het forum dat het merk van het vliegwiel en daarbij de behorende onderdelen allemaal exact van 't zelfde merk moeten zijn?
Wie geeft mij raad, brommer vonkt wel sterk. Maar loopt echt bagger zeer slecht stationair en is na 100 x kicken eindelijk gestart
Wie geeft mij raad, brommer vonkt wel sterk. Maar loopt echt bagger zeer slecht stationair en is na 100 x kicken eindelijk gestart
Laatst gewijzigd door RobbyBloks op 04 aug 2016 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13 jun 2015 16:45
- Bezit: Honda C50 1971
- Locatie: Enschede, Den Haag
Re: Contactpunten verschil merk?
Ahaa, jou zag ik dus gisteren bij Coos! Succes ermee.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Re: Contactpunten verschil merk?
Klopt inderdaad bedankt!zeebaarsje schreef:Ahaa, jou zag ik dus gisteren bij Coos! Succes ermee.
Re: Contactpunten verschil merk?
Lijkt mij dat de punten dan te vroeg staan of de veertjes slap zijn en al bij het aantrappen vervroegen. Misschien even opzoek gaan naar iemand met een stroboscoop,of er zelf een kopen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Contactpunten verschil merk?
Je vliegwiel is een hele mooie vervroegende, enkel armig. Dus niet vast gezet. Als hij al is vast gezet, dan moet je het loshalen, want dan gaat hij vervroegen en loopt hij beter (en harder) op hogere toeren.
Nippon Denso is uitwisselbaar met Hitachi. Alleen Mitsubishi mixt niet met ND en Hitachi. Ik denk dat dit het probleem dus niet kan zijn.
Misschien is je vervroegingsmechanisme vast gezet in de vervroegende positie. Stroboscoop is idd fijn.
Zijn je kleppen al gesteld, zijn ze lekdicht?
Nippon Denso is uitwisselbaar met Hitachi. Alleen Mitsubishi mixt niet met ND en Hitachi. Ik denk dat dit het probleem dus niet kan zijn.
Misschien is je vervroegingsmechanisme vast gezet in de vervroegende positie. Stroboscoop is idd fijn.
Zijn je kleppen al gesteld, zijn ze lekdicht?
Re: Contactpunten verschil merk?
Doe trouwens ook even een ring onder de schroef van de punten.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 dec 2011 16:40
- Bezit: ST50-G
C50-H - Locatie: Hattem
Re: Contactpunten verschil merk?
Bedankt voor je reactie! Hier wat enkele foto's wat betreft vliegwiel, kan ik hier verder nog wat mee?gerbrandicus schreef:Je vliegwiel is een hele mooie vervroegende, enkel armig. Dus niet vast gezet. Als hij al is vast gezet, dan moet je het loshalen, want dan gaat hij vervroegen en loopt hij beter (en harder) op hogere toeren.
Nippon Denso is uitwisselbaar met Hitachi. Alleen Mitsubishi mixt niet met ND en Hitachi. Ik denk dat dit het probleem dus niet kan zijn.
Misschien is je vervroegingsmechanisme vast gezet in de vervroegende positie. Stroboscoop is idd fijn.
Zijn je kleppen al gesteld, zijn ze lekdicht?
En heeft een stroboscoop enkel nut als het blok al lopend is? Of ook na enkele keren kicken?
Heb al diverse mogelijkheden geprobeerd om de contactpunten net open te zetten voor de F en enkele millimeters ervoor en erna op het vliegwiel maar mocht helaas niet echt veel baten. Maar het lijkt me dat ik ze gewoon exact op de F moet afstellen al zijn hier meningen over verdeeld.
Ik vraag me dus eigenlijk ook wel af wat ongeveer de speling moet van de contactpunten zodra ze op F staan?
Daarnaast is mijn (Shengway valstroom 17mm carburateur) is ook niet goed af te stellen dus dat wijst ook wel na een verkeerde afstelling in de ontsteking.
Bedankt voor jullie reacties.
Re: Contactpunten verschil merk?
Zit de nok van het het vliegwiel nu vast of kun je hem verdraaien?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Contactpunten verschil merk?
Hij lijkt vast gezet met een schroefje, in de middenpositie. De veer ontbreekt ook. Als hij in het midden is vast gezet dan vervroegt hij dus altijd een beetje. Dat is niet lekker voor stationair. Ik zou even een goed vliegwiel scoren.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Contactpunten verschil merk?
Doe mij dat vliegwiel maar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Contactpunten verschil merk?
Als hij gewoon op F opent en de nok zit vast, hoe kan hij dan een beetje vervroegen of verlaten?gerbrandicus schreef:Hij lijkt vast gezet met een schroefje, in de middenpositie. De veer ontbreekt ook. Als hij in het midden is vast gezet dan vervroegt hij dus altijd een beetje. Dat is niet lekker voor stationair. Ik zou even een goed vliegwiel scoren.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Contactpunten verschil merk?
Dan zou het geen probleem zijn. Maar het ligt net iets anders denk ik. De nok staat (half) op de vervroegende stand, je kunt de punten dan waarschijnlijk niet zo stellen dat ze pas open gaan op F. Of je stelt het puntje zo terug dat hij niet eens langs de nok sleept en pas als de nok langs komt geraakt wordt om maar op F te beginnen met openen. Maar in dat geval zal hij denk ik niet genoeg openen.
Re: Contactpunten verschil merk?
Oke, I agree.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Contactpunten verschil merk?
Alles wat dat vliegwiel nodig heeft is een veertje.
Ik heb er nog eentje los liggen. PB anders even je adres, kan ik `m opsturen.
Ik heb er nog eentje los liggen. PB anders even je adres, kan ik `m opsturen.
Life is too short for lousy coffee.