Cilinderkop geen olie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
waldrocker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 nov 2010 03:56
Bezit: Honda SS50 K1
Locatie: Fryslan

Cilinderkop geen olie

Bericht door waldrocker »

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, ik heb mijn ss50 voorzien van een 70cc cilinder met een bijbehorende kop. nou heeft de kop geen olie gekregen en heeft de kop en nokkenas een tik gehad. Met de 50cc geen enkel probleem gehad dus denk ook niet dat de oliepomp het probleem is geweest. het blok is verleden jaar helemaal gereviseerd. Weet iemand een andere probleem welke ik kan nagaan? ik zie wel dat de olie aanlsuiting bij de 70cc iets minder diep is uitgevreesd.

En kun je de oliepomp checken zonder het blok weer voor de helft te demonteren?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Hielke

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Cilinderkop geen olie

Bericht door SuzuhaTR1 »

Je kunt de oliepomp checken door iemand heel rustig te laten kicken terwijl jij de distributieketting op spanning houdt door hem over een schroevendraaier te laten rollen oid.

Wat ik nu een aantal keer ben tegengekomen is dat er verkeerde koppakkingen worden gebruikt waar dat rubbertje om het tapeind rechtsonder, niet eens in past.
Wellicht is er zoiets toegepast? Er is trouwens iemand die je oude kop kan voorzien van lagers, dan kun je de kop weer gebruiken. (Wel een andere nok kopen)

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Cilinderkop geen olie

Bericht door NIX »

Ik zou sowieso het filter (beiden) nu ook eerst schoonmaken, maar ik denk dat de as niet goed in de pomp heeft gezeten. Hoe ziet het aandrijftandwiel eruit? Zit achter de ontsteking. Hopelijk heeft de kruk niet teveel geleden.

Volgende keer eerst checken of de olie in de kop komt. Starten en onderste dop eraf laten tot je je stoepje onder de olie zeikt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie