Skyteam dax probleem #2
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Lijkt me dat dit veel te snel leeg loopt via de uitlaatpoort... Enig idee hoe dit kan na zo'n korte tijd? Wil dit graag geen 2e keer hebben
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Skyteam dax probleem #2
Had je de kop hagelnieuw in een winkel gekocht en zelf in één keer goed gemonteerd?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Ja, hagelnieuw. Volgens mij ook gewoon goed gemonteerd. Zou het aan de afstelling kunnen liggen? Dat hij niet optimaal verbrand en dus een hoop koolaanslag achter laat?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Skyteam dax probleem #2
Maar had je m zelf gemonteerd?
Zo veel koolaanslag van een te rijk mengsel na pas 150km lijkt me sterk.
Ik krijg het idee dat er een zooi olie mee verbrandt.
Olie komt de verbrandingsruimte binnen via,
-passing zuiger/cilinder te ruim(en/of veren versleten)
-Klepseals(keerring)
-Koppakking.
Gr. Wim.
Zo veel koolaanslag van een te rijk mengsel na pas 150km lijkt me sterk.
Ik krijg het idee dat er een zooi olie mee verbrandt.
Olie komt de verbrandingsruimte binnen via,
-passing zuiger/cilinder te ruim(en/of veren versleten)
-Klepseals(keerring)
-Koppakking.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Ja, zelf gemonteerd. Natuurlijk overal nieuwe pakkingen gebruikt, kop kwam volledig gemonteerd geleverd dus de klepseals heb ik niet aan gezeten. Zuigerveren zal ik binnenkort vervangen, kost weinig en kan een hoop gezeik schelen.
Overigens heb ik nu de kop rond de klep schoon gemaakt en een beetje de klep open en dicht laten gaan met wat tandpasta er tussen. Ronddraaien was door de spanning die er op staat niet mogelijk. Maar; er ligt nu al 5 minuten een laagje benzine in de kop zonder snel leeg te lopen. Dus voor nu misschien wel oke... Zo kop monteren en testen.
Overigens heb ik nu de kop rond de klep schoon gemaakt en een beetje de klep open en dicht laten gaan met wat tandpasta er tussen. Ronddraaien was door de spanning die er op staat niet mogelijk. Maar; er ligt nu al 5 minuten een laagje benzine in de kop zonder snel leeg te lopen. Dus voor nu misschien wel oke... Zo kop monteren en testen.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Skyteam dax probleem #2
Check nu welke klep precies lekt, door eerst benzine te gieten
in het inlaatkanaal en daarna hetzelfde te doen via het uitlaatkanaal.
Ik wed dat de uitlaatklep (de kleinste dus) lekt.
Dan de boosdoener demonteren en checken of de klepsteel recht is.
Zo ja, dan voorzichtig inslijpen en weer monteren met 'n nieuwe klepseal.
in het inlaatkanaal en daarna hetzelfde te doen via het uitlaatkanaal.
Ik wed dat de uitlaatklep (de kleinste dus) lekt.
Dan de boosdoener demonteren en checken of de klepsteel recht is.
Zo ja, dan voorzichtig inslijpen en weer monteren met 'n nieuwe klepseal.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 22 aug 2014 22:33
- Bezit: Dax skyteam 125.
R1128 uit 1983 met 1400 blok uit een R5GTX. - Locatie: tussen de rivieren
Re: Skyteam dax probleem #2
Die uitlaatklep is volgens mij niet rond meer, lijkt dus wel verbrand!
gr.Jan.
gr.Jan.
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Ik ga proberen de 2e hands kop op de kop te tikken. Heb hem immers nodig voor dagelijks vervoer. Dan kan ik voor de andere kop netjes de tijd nemen.
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Wat zou deze troep in de cilinderkop kunnen veroorzaken op zulke korte termijn? Het lijkt ook wel alsof er een hele laag van de uitlaatklep af bladdert. En zoals er al eerder gezegd werdt: een 2-takt is nog schoner dan dit. Olie ga ik uitsluiten door de pakkingen/klepseals en zuigerveren te vervangen. Zou het kunnen dat ik veel korte stukjes rij en misschien een warmere bougie moet monteren zodat hij eerder de juiste temperatuur bereikt om zich schoon te branden?
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Skyteam dax probleem #2
Er zijn talloze oorzaken die problemen aan de kleppen in de kop kunnen veroorzaken.
Probleem is dat je ons steeds laat raden wat je precies bedoelt.
Probeer 'ns aan de hand van wat knappe (scherpe) foto's te laten zien
hoe die uitlaatklep er uit ziet! En dan misschien ook nog een plaatje van
de plek (de klepzeting) waar ie in heeft gezeten.
'n Gebruikte kop kopen is niet zinvol als je niet zeker weet dat ie echt in orde is.
Grote kans dat je straks met 2 beroerde koppen opgescheept zit.
Probleem is dat je ons steeds laat raden wat je precies bedoelt.
Probeer 'ns aan de hand van wat knappe (scherpe) foto's te laten zien
hoe die uitlaatklep er uit ziet! En dan misschien ook nog een plaatje van
de plek (de klepzeting) waar ie in heeft gezeten.
'n Gebruikte kop kopen is niet zinvol als je niet zeker weet dat ie echt in orde is.
Grote kans dat je straks met 2 beroerde koppen opgescheept zit.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Skyteam dax probleem #2
Sterker: dit is een kop die er pas een paar weken op zit. Wat mankeerde er aan de oorspronkelijke kop en waar is die?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Skyteam dax probleem #2
Zomaar alleen de veren kan ook geen zin hebben. Als de cilinder uitgesleten is, kun je nogsteeds een te grote slotspeling en dus olieverbruik hebben. Alleen op te lossen door hem met het juiste gereedschap op te meten of de cilinder mee te nemen naar de winkel en daar te passen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Bij die kop had de vorige eigenaar het schroefdraad van de bougie stuk gedraaid, waardoor hij daar valse lucht trok. Die kop ligt bij m'n ouders thuis.NIX schreef:Sterker: dit is een kop die er pas een paar weken op zit. Wat mankeerde er aan de oorspronkelijke kop en waar is die?
Toen besloten om een nieuwe kop te kopen aangezien het laten repareren van zoiets praktisch evenveel kost(bij verschillende zaken/mensen geweest) als een nieuwe kop. Voor dat geld heb ik liever een 100% goede ipv een kop met een bougiegat met een helicoil of time-sert.
Zal zo de kop weer demonteren en even fototjes posten.
- JagerB
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
- Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
- Locatie: Amsterdam
Re: Skyteam dax probleem #2
Hierbij de klep en de zitting.
De steel is gelukkig wel recht. En had ook nog benzine in beide kanalen gegooid, inlaatklep sluit goed af maar de uitlaatklep, ten overvloede, niet.- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Skyteam dax probleem #2
De klep is verbrandt denk ik.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869