Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Ja net langs waar de cilinder op het carter zit. Lambdasonde zit daar +- anderhalve centimeter van af. Echt een ideale locatie kun je niet krijgen op een Cee. Ruimte enzo.
Edit, hier een fototje als je recht over de uitlaat kijkt, kun je de hoek zien enzo.
Edit, hier een fototje als je recht over de uitlaat kijkt, kun je de hoek zien enzo.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Mooi verhaal om te lezen!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Even terugkomend op mijn verhaal van het bepalen van de locatie van de lambdasonde. Ik kom nog eens van geluk onder de trein. Ik heb een gigantische denkfout gemaakt. Als de uitlaat daadwerkelijk 800 graden was, had hij kersenrood moeten gloeien. Blijkbaar werkt een lazermeter niet op een glimmend voorwerp. Uitlaatgastemp =! uitlaattemp.
Locatie van de sonde is goed, maar de manier hoe ik het bepaald heb is compleet verkeerd.
Locatie van de sonde is goed, maar de manier hoe ik het bepaald heb is compleet verkeerd.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Al doende leert men.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Mooi project.
Maar hij zit niet echt waterpas?
Maar hij zit niet echt waterpas?
Gr. Wim.Viertakt schreef:
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Moet dat dan? Volgensmij is dat helemaal niet wenselijk ivm condensvorming, heb ik me wijs laten maken. Maar ik sta altijd open om wat te leren.wim V8 schreef:Mooi project.
Maar hij zit niet echt waterpas?
Gr. Wim.Viertakt schreef:
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Gein........... kijk aan je muur.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
wim V8 schreef:Gein........... kijk aan je muur.
Gr. Wim.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Ja, nou je t zegt.(even een beetje druk er achter zetten)
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Sorry, ben momenteel aan het verhuizen, en de hele schuur staat ivm stucen, schilderen enzulks, helemaal volgepakt met zooi. Ik zal eerdaags de C50 uitgraven en er mee verder gaan.
Ben al wel aan het spelen geweest met MSDroid op android, deze wou de ECU niet herkennen. Na MSDroid door een decompiler te hebben gehaald bleek dat deze op zoek was naar bepaalde signatures van een echte Megasquirts. Code eruit gesloopt, opnieuw gecompiled en ja hoor hij doet wat.
Toen ging mij tevens een lichtje branden, Tunerstudio verrekte het ook om verbinding te maken, hij herkende de ECU netjes als Megasquirt compatible, maar no way dat 'ie verbinding wou maken. Adruino gepakt die als passthrough (RS232) werkt, maar zodra de signature doorgestuurd wordt, manipuleerd de adruino deze. En verdomd het werkt ook nog. Het geeft wel een redelijke delay (omdat mijn code wss een factor miljard efficienter kan), maar ach. Mischien in de toekomst eens proberen om een andere firmware in de ECU te flashen, of deze te manipuleren, maar het wil me nog niet lukken om de eeprom uit te lezen.
Maar tot zover hangt alleen de nieuwe uitlaat nog maar onder de Cee, om te testen of de lambdasonde het uitlaatkanaal niet te ver dicht drukt en een onnodige restrictie creëert. En ik merk geen verschil in rijden (met CV-carb nog), dus dat zal wel goed gaan.
Zodra de tijd en ruimte het weer toe staat ga ik de troep op de Cee drukken. Zal wel niet veel tijd kosten, heb al een mooi spruitstuk van een Madass denk ik, zo'n zwanehals, en die past precies met mijn zelfgemaakte luchtfilterslang (combinatie tussen een afvoerslang van een wasmachine en een koelslang van een Daihatsjoe) die ik ook al op de CV-carb had.
Maar zoals ik zei, om de vrede met de vrouw te bewaren, ben ik ook erg druk met mijn huis. Hoewel ik graag in de schuur zit om naar mijn brommers te kijken, is het nog niet mijn bedoeling om daar te moeten slapen.
En ze was al niet blij dat ik nog een hok van een bamigorilla gekocht had.............. Dus eerst zorgen dat mn wief niet meer zo hellig is en dan weer verder met de Hondaliefde.
Ben al wel aan het spelen geweest met MSDroid op android, deze wou de ECU niet herkennen. Na MSDroid door een decompiler te hebben gehaald bleek dat deze op zoek was naar bepaalde signatures van een echte Megasquirts. Code eruit gesloopt, opnieuw gecompiled en ja hoor hij doet wat.
Toen ging mij tevens een lichtje branden, Tunerstudio verrekte het ook om verbinding te maken, hij herkende de ECU netjes als Megasquirt compatible, maar no way dat 'ie verbinding wou maken. Adruino gepakt die als passthrough (RS232) werkt, maar zodra de signature doorgestuurd wordt, manipuleerd de adruino deze. En verdomd het werkt ook nog. Het geeft wel een redelijke delay (omdat mijn code wss een factor miljard efficienter kan), maar ach. Mischien in de toekomst eens proberen om een andere firmware in de ECU te flashen, of deze te manipuleren, maar het wil me nog niet lukken om de eeprom uit te lezen.
Maar tot zover hangt alleen de nieuwe uitlaat nog maar onder de Cee, om te testen of de lambdasonde het uitlaatkanaal niet te ver dicht drukt en een onnodige restrictie creëert. En ik merk geen verschil in rijden (met CV-carb nog), dus dat zal wel goed gaan.
Zodra de tijd en ruimte het weer toe staat ga ik de troep op de Cee drukken. Zal wel niet veel tijd kosten, heb al een mooi spruitstuk van een Madass denk ik, zo'n zwanehals, en die past precies met mijn zelfgemaakte luchtfilterslang (combinatie tussen een afvoerslang van een wasmachine en een koelslang van een Daihatsjoe) die ik ook al op de CV-carb had.
Maar zoals ik zei, om de vrede met de vrouw te bewaren, ben ik ook erg druk met mijn huis. Hoewel ik graag in de schuur zit om naar mijn brommers te kijken, is het nog niet mijn bedoeling om daar te moeten slapen.
En ze was al niet blij dat ik nog een hok van een bamigorilla gekocht had.............. Dus eerst zorgen dat mn wief niet meer zo hellig is en dan weer verder met de Hondaliefde.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Goed ding. Die had je gewoon een tijdje moeten verstoppen tot een beter moment.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Duurt ff, heb je ook wat. De Cee heeft zojuist zijn eerste paar ploffen gegeven met de injectieset. 't is momenteel nog een puinzooi met kabels en reutemeteut, maar voordat ik de hele kabelboom (alweer) verknip, wil ik wel zeker weten dat de zooi werkt. Ik heb nog een beetje ruzie met de benzinepomp, die het in eerste instantie niet fijn vindt om boven het benzineniveau te werken. Dat kreng kan zichzelf niet ontluchten.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Om maar direct even een tweede update te maken. Ik kan mn stroboscoop niet vinden en kan dus de triggerpuls niet goed instellen.
Dus even de schuur van m'n pa opzoeken of daar nog een stroboscoop ligt.
Kutverhuizingen, kan niets weer vinden. Ben blij dat ik de Cee uberhaupt nog kon vinden in alle zooi.
Dus even de schuur van m'n pa opzoeken of daar nog een stroboscoop ligt.
Kutverhuizingen, kan niets weer vinden. Ben blij dat ik de Cee uberhaupt nog kon vinden in alle zooi.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
- Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio
Re: Huisvlijt: C50M CDI ontsteking. MET EFI!
Desalniettemin een prachtig project !
Ben heel benieuwd naar de vorderingen.
Ben heel benieuwd naar de vorderingen.