Hallo,
Ik heb onlangs 2 c110's gekocht die ik nu aan het restaureren ben. Echter is mij iets niet duidelijk.
Beide motornummers zijn niet in zin van C110*** maar beginnen met een P.
Motor 1 is P107*** is van een belgische c110
Motor 2 is P197*** is van een franse c110
Ook lijkt bij beide blokken de koppeling intern iets anders te zijn.
Nummer 24 op deze foto van cmsnl heb ik namelijk niet, kan dit?
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 4_7477.gif
Hierbij foto van het blok van de franse
https://goo.gl/photos/VH74RpxDJMNJYciJA
Hierbij foto van de Belgische
https://goo.gl/photos/HA14Thy8kBbrfXTB9
Welke blokjes heb ik?(C110)
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Welke blokjes heb ik?(C110)
Op CMS staat volgens mij een semi koppeling.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Welke blokjes heb ik?(C110)
klopt ik heb ook een aantal c110 blokken gehad van de 3 had er maar 1 zo'n olie geleider.
de versnellingsbak assen van een c110 zijn hol en als ik het goed heb zitten er gaten in bij te tandwielen.
onderdeel 24 is een busje in de koppeling die olie wat rond spettert opgevangen word en vervolgens langs de arm in de primaire bak as loopt
vaak is onderdeel 24 ook kapot of gebroken en word dan vervangen.
het verhaal van de blok nummers is simpel.
de c100 en c110 blokken die in japan geproduceerd zijn hebben het blok nummer verwijzend naar het type.
in aalst belgie had honda ook een fabriek staan daar zijn naast de c310, 320, novio familie ook de c100 en c110 gebouwd deze hebben toen de B**** nummers gekregen voor de c100 blokken en P**** voor de c110 blokken.
intern zit er ook verschil tussen met name in de ontsteking.
de franse c100 blokken zijn niet snel. terwijl de belgische/engelse/duitse/oosterijkse/nederlandse exemplaren wel een snel blok hadden.
de franse c110 heeft ook een grote koplamp wat de andere weer niet hebben.
verder zijn de c100 en c110 modellen voorzien van diverse verschillende modellen achterlichten.
de versnellingsbak assen van een c110 zijn hol en als ik het goed heb zitten er gaten in bij te tandwielen.
onderdeel 24 is een busje in de koppeling die olie wat rond spettert opgevangen word en vervolgens langs de arm in de primaire bak as loopt
vaak is onderdeel 24 ook kapot of gebroken en word dan vervangen.
het verhaal van de blok nummers is simpel.
de c100 en c110 blokken die in japan geproduceerd zijn hebben het blok nummer verwijzend naar het type.
in aalst belgie had honda ook een fabriek staan daar zijn naast de c310, 320, novio familie ook de c100 en c110 gebouwd deze hebben toen de B**** nummers gekregen voor de c100 blokken en P**** voor de c110 blokken.
intern zit er ook verschil tussen met name in de ontsteking.
de franse c100 blokken zijn niet snel. terwijl de belgische/engelse/duitse/oosterijkse/nederlandse exemplaren wel een snel blok hadden.
de franse c110 heeft ook een grote koplamp wat de andere weer niet hebben.
verder zijn de c100 en c110 modellen voorzien van diverse verschillende modellen achterlichten.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Welke blokjes heb ik?(C110)
Ok bedankt dit schept duidelijkheid voor mij! De verschillen tussen de belgische en franse was mij inderdaad al opgevallen, vandaar dat ik heb besloten beide te restaureren in plaats van eentje voor onderdelen te gebruiken!