Stoterstangen versterken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door Alexander Korenhof »

Update.
Heb de inrij periode van 500km bijna achter de rug. Natuurlijk de olie net ververst
Gaat nu al 55+op de gps op een 10mm (?) china carb van EUR 11.-
Originele stoterstangen zitten er nog in. Kijk wel wanneer die krom gaan.
Volgende stap is de naaf rond uitdraaien met nieuwe schoentjes.

Daarna vervroegend vliegwiel en de grotere carb erop zetten.

Tandwielverhouding is nu 15-22

Achter tandwiel kleiner dan 22 gaat denk ik niet passen met de naaf etc. Ketting zit nu 1 mm van de naaf af

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door Dennis »

ik heb nog een leuk idee voor je. Zoek eens op ratio rockers VW beetle. Dat concept kun je ook bij honda toepassen.
Ik heb honda C310A en novio tuimelaars naast elkaar gehouden, en die van C310A geven je hogere kleplift 8-) Misschien
moet je de gleufjes in de kop, waar je stoterstangen doorheen gaan/begeleid worden, iets uitvijlen, dat heb ik nooit geprobeerd.
Verder zijn de tuimelaars gelijk. maar dus iets ander verhouding in lengte tov kantelpunt.

Succes,
Dennis
''UNOX MAN''

Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door Alexander Korenhof »

HAfbeelding

Zondag deze opgeboorde carb erop zetten. Ik gok 20% meer oppervlak.
Vervroegende vliegwiel komt daarna.

Stapje voor stapje

mr.Lux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
Bezit: Hoop oud ijzer..
Locatie: Heeze

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door mr.Lux »

Mooi project Alexander ! Aantal jaar geleden net als Dennis ook tuimelaars van een C310A in mijn Ps50 gezet. Zonder verdere aanpassing al 5km/u erbij . Ten aanzien van stoterstangen zou je titanium kunnen proberen. Voor een race brommer die van Dholda uit Belgie geprobeerd ,en maakte best verschil. Maar goed was wel voor een Belgische C320S .

Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door Alexander Korenhof »

Net vervroegend vliegwiel proberen te plaatsen. Gaat niet. Verlichtingsspoel ( waarschijnlijk niet ori) steekt iets verder vanaf het carter waardoor hij daarop aanloopt op vvv. vaste vliegwiel wat erop zat is helemaal leeg waardoor meer ruimte... komende dagen maar ander verlichtingsspoel maar monteren. Grrr. Meeteen paar windingen beschadigd van de lichtspoel tijdens het plaatsen

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Stoterstangen versterken

Bericht door Dennis »

Vroeger hoorde ik vaak dat je de carburateur tot 40% groter kunt nemen dan de inlaatklep. Misschien bedoelden ze daarmee doorgang van je klepzitting en kanaal, maar dat kun je wel gebruiken als grove indicatie denk ik. Grotere carb dan die 40 % zal blijkbaar weinig bijdragen.
Als je power vooral onderin zoekt, is een kleinere carb juist beter, en geen snelle nokkenas. Wel de C310A tuimelaars.

Ik heb hier nog een peugeot jetforce compressor (supercharger) liggen, die ga ik ooit op mijn C320A klussen. 100km/h heb ik altijd gezegd.

Succes,
Dennis
''UNOX MAN''

Plaats reactie