Zongchen 212 op Skymax 125

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
richard033
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2021 09:51
Bezit: Skyteam dax 50 en 125

Zongchen 212 op Skymax 125

Bericht door richard033 »

Hallo allen,

Ik heb een nieuw Zongchen 212 blok op de kop getikt en wil die onder mijn Skyteam Skymax 125 (bj2009) monteren. Een blok monteren en bouwen is niet zo'n groot probleem voor me, ik heb zelf mijn Buell blok in elkaar gezet en dat ging prima, maar daar zat geen nieuwe kabelboom bij.

Bij het Zongchen blok zit een kabel boom die ik moet aansluiten op de originele kabelboom van de Skyteam. Ik zoek me een slag in de rondte maar kan geen elektrisch schema van van Skyteam en ook niet van het Zongcheng blok. Heeft iemand die schema's voor mij?

en vraag twee, zou ik de kabels die met het blok meekwamen kunnen laten voor wat het is, en gewoon de bestaande bekabeling van Skyteam gebruiken, dus ook de CDI, Bobine e.d.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, zit nu een beetje met mijn handen in mijn grijze corona haren :cry:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Zongchen 212 op Skymax 125

Bericht door nielspbr »

Als je het boekje nig hebt van je skymax staat daar achterin vast het electrisch schema (tenminste 10 jaar geleden deden ze dat wel)

De zs212/190, zat daar niet een speciale gelijkrichter met 2x geel bij?

richard033
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2021 09:51
Bezit: Skyteam dax 50 en 125

Re: Zongchen 212 op Skymax 125

Bericht door richard033 »

Hoi Niels,

Ik heb de skymax gebruikt gekocht en helaas geen boekje erbij, op de gelijk richter die bij het blok hoort zit rood, roze, geel en groen

Plaats reactie