SS50 restauratie verslag
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: SS50 restauratie verslag
je moet voor de scharnierpunten van de remsegmenten en de remnok aan de binnenkant en de worm aandrijving van de km-teller speciaal vet gebruiken wat niet dun word en gaat druipen als het heet word, want anders druipt het op je remvoeringen en dan remt ie niet meer goed.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 restauratie verslag
Wiebelende naalden komen meestal doordat de kabel een keer een knik heeft gekregen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 05 jul 2020 23:07
- Bezit: PF50 amigo, Novio, SS50
Re: SS50 restauratie verslag
Welke merk veren heb je gekocht, zien er goed uit.JeroenSmits schreef: ↑13 jun 2021 07:16 Het was de 5 maanden wachten meer dan waard;-)
Eindelijk weer op eigen 'benen'!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
@JW75: Die veren heb ik 7 jaar geleden bij Loef bromfietsen gehaald. Gewoon universele varianten. Volgens mij heeft deze winkel, of 4 takt winkel, soortgelijke nog steeds in het assortiment. Zijn eigenlijk meer MT/MB varianten... ik ben zelf nog bezig mijn originele veren gangbaar te krijgen. Heb een mede liefhebber gevonden die ze uit elkaar gaat halen. Hopelijk zijn de oliedempers nog te redden!
Btw weer een technisch weekend gehad... achterspatbord in de antisteenslag gezet en aan het monteren geslagen! Dankbaar werk kijkende naar het resultaat! Naast spatbord, knipperlichten achter, achterlicht ook de linker stuurschakelaar gemonteerd. Deze origineel nieuw aangeschaft, dus moest nog even met de dremel behandeld worden om passend te maken op het m-stuur (kabel loopt niet in het stuur). En deze nieuwe ori schakelaar heeft voor de claxon geen massa kabel... zou via stuur moeten... dus moest nog even een massakabel tussen stuur en koplamp maken. Simpelweg een draad aan de grote ring gesoldeerd.
Zadel even voor de sier erop gezet. Kraalringen/boutjes zitten nog niet vast, ging even om de looks. Moet zadel onderkant nog even een extra antiroest behandeling geven, her en der nog wat blank metaal.
Nu eerst weer een bestelling plaatsen... de Japanse stekkertjes zijn hard gegaan de afgelopen weken, en de voorremhevel heeft wel een erg lange slag voordat deze echt grijpt, dus gaan de blokjes voor ook nog even voor nieuwe vervangen!
To be continued!
Btw weer een technisch weekend gehad... achterspatbord in de antisteenslag gezet en aan het monteren geslagen! Dankbaar werk kijkende naar het resultaat! Naast spatbord, knipperlichten achter, achterlicht ook de linker stuurschakelaar gemonteerd. Deze origineel nieuw aangeschaft, dus moest nog even met de dremel behandeld worden om passend te maken op het m-stuur (kabel loopt niet in het stuur). En deze nieuwe ori schakelaar heeft voor de claxon geen massa kabel... zou via stuur moeten... dus moest nog even een massakabel tussen stuur en koplamp maken. Simpelweg een draad aan de grote ring gesoldeerd.
Zadel even voor de sier erop gezet. Kraalringen/boutjes zitten nog niet vast, ging even om de looks. Moet zadel onderkant nog even een extra antiroest behandeling geven, her en der nog wat blank metaal.
Nu eerst weer een bestelling plaatsen... de Japanse stekkertjes zijn hard gegaan de afgelopen weken, en de voorremhevel heeft wel een erg lange slag voordat deze echt grijpt, dus gaan de blokjes voor ook nog even voor nieuwe vervangen!
To be continued!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 05 jul 2020 23:07
- Bezit: PF50 amigo, Novio, SS50
Re: SS50 restauratie verslag
Bedankt, dacht ik al, van mdi.JeroenSmits schreef: ↑28 jun 2021 16:55 @JW75: Die veren heb ik 7 jaar geleden bij Loef bromfietsen gehaald. Gewoon universele varianten. Volgens mij heeft deze winkel, of 4 takt winkel, soortgelijke nog steeds in het assortiment. Zijn eigenlijk meer MT/MB varianten... ik ben zelf nog bezig mijn originele veren gangbaar te krijgen. Heb een mede liefhebber gevonden die ze uit elkaar gaat halen. Hopelijk zijn de oliedempers nog te redden!
Btw weer een technisch weekend gehad... achterspatbord in de antisteenslag gezet en aan het monteren geslagen! Dankbaar werk kijkende naar het resultaat! Naast spatbord, knipperlichten achter, achterlicht ook de linker stuurschakelaar gemonteerd. Deze origineel nieuw aangeschaft, dus moest nog even met de dremel behandeld worden om passend te maken op het m-stuur (kabel loopt niet in het stuur). En deze nieuwe ori schakelaar heeft voor de claxon geen massa kabel... zou via stuur moeten... dus moest nog even een massakabel tussen stuur en koplamp maken. Simpelweg een draad aan de grote ring gesoldeerd.
Zadel even voor de sier erop gezet. Kraalringen/boutjes zitten nog niet vast, ging even om de looks. Moet zadel onderkant nog even een extra antiroest behandeling geven, her en der nog wat blank metaal.
Nu eerst weer een bestelling plaatsen... de Japanse stekkertjes zijn hard gegaan de afgelopen weken, en de voorremhevel heeft wel een erg lange slag voordat deze echt grijpt, dus gaan de blokjes voor ook nog even voor nieuwe vervangen!
To be continued!
Ziet er goed uit, bijna zonde om er dadelijk op te gaan rijden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Nu we het toch over achterschokbrekers hebben.... de originele varianten zijn weer gangbaar en voorzien van de gekleurde busjes! En ze hebben een goede polijstborstel van dichtbij gezien;-)
Een van de dempers wat krom, dus die is vervangen. Eea moet nog aangedraaid worden, maar wilde de nieuwe look al met jullie delen. Nieuwe rubbers en bussen komen er nog in. Met een beetje geluk volgende week een foto gemonteerd op de SS!
En ja, het eerste ritje zal een voorzichtige worden... geen wheelies iig:-)
Een van de dempers wat krom, dus die is vervangen. Eea moet nog aangedraaid worden, maar wilde de nieuwe look al met jullie delen. Nieuwe rubbers en bussen komen er nog in. Met een beetje geluk volgende week een foto gemonteerd op de SS!
En ja, het eerste ritje zal een voorzichtige worden... geen wheelies iig:-)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 05 jul 2020 23:07
- Bezit: PF50 amigo, Novio, SS50
Re: SS50 restauratie verslag
Zou je de onderkant van de voorvork niet kunnen polijsten, ziet er misschien mooier uit dan zilver gespoten.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Heb ik nog overwogen, het polijsten van de buitenpoten. Maar omdat de wielnaven geglaspareld zijn, leek mij een zilveren poot met blanke lak mooier staan. En past bij de zilveren stuurplaten.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Schokbrekers gemonteerd! Flinke verbetering . Uiteraard wat slapper dan die imi dingen, maar prima te doen! En toch geen buddy-seat.
Pasvorm is ook veel beter. Geen extra ring meer nodig om voldoende 'vrijloop' tussen schokbreker en achterbrug/kettingkastje te realiseren.
Pasvorm is ook veel beter. Geen extra ring meer nodig om voldoende 'vrijloop' tussen schokbreker en achterbrug/kettingkastje te realiseren.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 12 apr 2017 01:33
- Bezit: C50,Dax,Ps50
- Locatie: 026
Re: SS50 restauratie verslag
netjes!! ziet er goed uit
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: SS50 restauratie verslag
Word een mooie ss
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Zo, het is weer even geleden. Even een vakantie tussendoor gehad... en laatste dagen weer even tijd voor wat knutselen.
- Stuurschakelaars aangesloten en alles via de accu werkt!
- Voorspatbord in de anti-steenslag en gemonteerd
- Nieuwe klokjes voor, nu heeft de hevel een normale uitslag.
Resultaat naar wens:-)
- Stuurschakelaars aangesloten en alles via de accu werkt!
- Voorspatbord in de anti-steenslag en gemonteerd
- Nieuwe klokjes voor, nu heeft de hevel een normale uitslag.
Resultaat naar wens:-)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Mbt de kabelboom in de koplamp. De koplamp heeft 2 gaten, rond 'bovenin' en 'ovaal' onderin. Heb nu alleen de km-teller kabel via de ovale opening lopen... en alle elektrakabel via de ronde. Waarom? Eigenlijk niet bij nagedacht... en nu denk ik toch dat er een betere manier moet zijn.
De kabelboom oversteek van frame naar koplamp zit niet lekker. Bij stuuruitslag naar rechts wordt ie deels uit de koplamp getrokken, bij uitslag naar links loopt de boom in een wel erg krappe 'S' en knikt naar mijn mening te veel. Ook wordt de boom uit het beugeltje op het frame gedrukt.
Dus lijkt er op dat de hoofdkabelboom wellicht beter via het ovale gat geleid kan worden... Is dit hoe meneer Honda het ook ooit zo bedoeld had? Foto's op internet geven niet heel veel uitsluitsel.... Wat denken jullie?
De kabelboom oversteek van frame naar koplamp zit niet lekker. Bij stuuruitslag naar rechts wordt ie deels uit de koplamp getrokken, bij uitslag naar links loopt de boom in een wel erg krappe 'S' en knikt naar mijn mening te veel. Ook wordt de boom uit het beugeltje op het frame gedrukt.
Dus lijkt er op dat de hoofdkabelboom wellicht beter via het ovale gat geleid kan worden... Is dit hoe meneer Honda het ook ooit zo bedoeld had? Foto's op internet geven niet heel veel uitsluitsel.... Wat denken jullie?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
En met 'klokjes' bedoel ik natuurlijk 'blokjes'... die van de remmen wel te verstaan;-)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
- Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973) - Locatie: Nuenen
Re: SS50 restauratie verslag
Toch meer even alles los gemaakt in de koplamp en opnieuw aangesloten, met de hoofdboom via het ovale gat. Dit gaat veel beter zo en blijft mooi in de beugel zitten. Zo zal meneer Honda het dan wel bedoeld hebben...
En uitlaat gemonteerd, bijna af;-) En ja, geen originele... deze geeft een veel mooier geluid! De originele ligt klaar, moet alleen nog aangepast worden mbt de middelste beugel (gat uitboren en stukje afslijpel, er is mij bij aanschaf destijds gemeld dat de mallen van Honda wat 'verlopen' zijn). Heb een hitteschild wat een klein beetje liefde nodig heeft... en moet nog op zoek naar de originele hitteschildjes voor de uitlaatbocht... zal wel een 'gehavende' versie van 4 stroke barn worden, en dan naar de verchromer... Wordt van de winter.
En uitlaat gemonteerd, bijna af;-) En ja, geen originele... deze geeft een veel mooier geluid! De originele ligt klaar, moet alleen nog aangepast worden mbt de middelste beugel (gat uitboren en stukje afslijpel, er is mij bij aanschaf destijds gemeld dat de mallen van Honda wat 'verlopen' zijn). Heb een hitteschild wat een klein beetje liefde nodig heeft... en moet nog op zoek naar de originele hitteschildjes voor de uitlaatbocht... zal wel een 'gehavende' versie van 4 stroke barn worden, en dan naar de verchromer... Wordt van de winter.