lil schreef: ↑12 mar 2022 17:18
dus, tja, goed je hebt cdi, dat betekent dat een eventuele condensator bij de bobine zit, of bij/ of in de cdi unit, het uitwisselen van deze onderdelen ter controle kan problematisch zijn wanneer niet alle draden exact dezelfde kleuren hebben, dus dan zal je in het meest irritante geval het hele ontstekingsgeheel tegelijk moeten uitwisselen, en ik zie helaas al draden met afwijkende kleuren... ik zou beginnen met bobine uitwisselen, daar zitten niet veel draden aan die verwarring zouden kunnen geven. zoek eens naar iets wat lijkt op een condensator in de buurt van de bobine of de cdi unit, of maak fotos van cdi unit en bobine en waar ze gemonteerd zitten, dan kunnen we meekijken.
en ja een poulietrekker is een goeie koop, altijd fijn om te hebben. let op bij inbrengen aan het vliegwiel, hij heeft linkse schroefdraad.
de spoelenplaat moet met een slagschroevendraaier gelost worden, zoeentje waar je een klap op geeft met een hamer, dus geen rateltol die ze tegenwoordig ook slagschroevendraaier noemen.
wat MrSinga zegt, spie kan ook stuk zijn, dus poulietrekker kopen.
wat is dat stekkertje bij de scharnier van de standaard? is dat zo'n sensor die zorgt dat je niet kan starten als de standaard kapot is? ik heb weleens gehoort over problemen vanwege dat ding, ik heb er zelf geen ervaring mee. iemand?...
Ik heb toch ook mijn bedenkingen bij dit mooie verhaal hoor.
Haha.
Gr. Wim.