Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Hoi
Mijn C50 OT heeft een vreemd probleem.
Hij start loopt mooi 30 seconden en valt dan uit.
Wat heb ik al gedaan:
- carb grondig gereinigid.
- vlotter niveu gecontroleerd
- gaatje in benzinedop is open (geen vacuum)
- Er is meer dan genoeg compressie
- kleppen op lek gecontroleerd
- klepspeling ok
- timimg met stroboscoop gecontroleerd
Dus is weet het even niet, zou het iets met de acrter verluchting kunnen zijn, bestaat dat bij de C50?
Of toch iets met de kleppen?
Alvast bednakt
Mijn C50 OT heeft een vreemd probleem.
Hij start loopt mooi 30 seconden en valt dan uit.
Wat heb ik al gedaan:
- carb grondig gereinigid.
- vlotter niveu gecontroleerd
- gaatje in benzinedop is open (geen vacuum)
- Er is meer dan genoeg compressie
- kleppen op lek gecontroleerd
- klepspeling ok
- timimg met stroboscoop gecontroleerd
Dus is weet het even niet, zou het iets met de acrter verluchting kunnen zijn, bestaat dat bij de C50?
Of toch iets met de kleppen?
Alvast bednakt
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Ja je C50 heeft een carteronluchting, ergens(ik heb geen tekening) is een miniscuul gaatje boven in je carter.
Als je klepspeling goed is afgesteld en je hebt voldoende compressie is dat toch goed.
De timing van de nokkenas is niets aan veranderd want ik ga er van uit dat hij hiervoor altijd goed reed,
en ook jou eigendom was. (verkopers zeggen: hij reed altijd perfect)
Dus met de kleppen is dan niet plotseling iets mis.
Carburateur heb je ook al perfect afgesteld?
Carburateur is ook schoon zeg je. Dat is dan goed.
Als je maar wel bedoeld dat hij echt goed schoon is.
Alle inwendige kanaaltjes zijn ook daadwerkelijk open,
en dat heb je met eigen ogen gezien/gecontroleerd?
Dus even de vlotterbak er af en een lapje er doorheen is niet schoon.
Je bent daar totaal echt wel een paar uur zoet mee.
Je hebt redelijk nieuwe en ook schone benzine?
Eventueel een extra papieren benzinefiltertje in de slang monteren.
Gr. Wim.
Als je klepspeling goed is afgesteld en je hebt voldoende compressie is dat toch goed.
De timing van de nokkenas is niets aan veranderd want ik ga er van uit dat hij hiervoor altijd goed reed,
en ook jou eigendom was. (verkopers zeggen: hij reed altijd perfect)
Dus met de kleppen is dan niet plotseling iets mis.
Carburateur heb je ook al perfect afgesteld?
Carburateur is ook schoon zeg je. Dat is dan goed.
Als je maar wel bedoeld dat hij echt goed schoon is.
Alle inwendige kanaaltjes zijn ook daadwerkelijk open,
en dat heb je met eigen ogen gezien/gecontroleerd?
Dus even de vlotterbak er af en een lapje er doorheen is niet schoon.
Je bent daar totaal echt wel een paar uur zoet mee.
Je hebt redelijk nieuwe en ook schone benzine?
Eventueel een extra papieren benzinefiltertje in de slang monteren.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Hoi Wim
De carburateur is drie keer in een ultrasoon bad geweest heeft eerst een uur in warm water met spiritus geweekt . Alle gaten met luchtdruk doorgeblazen Sproeiers doorgeblazen geprikt, noem maar op...
Ik ga dat gaatje eens opzoeken mischien ligt het daar toch aan.
O ja ik heb ook de benzine gewisseld je weet het maar nooit of die vervuild is geraakt.
Ik speur verder
dank je
Willem
De carburateur is drie keer in een ultrasoon bad geweest heeft eerst een uur in warm water met spiritus geweekt . Alle gaten met luchtdruk doorgeblazen Sproeiers doorgeblazen geprikt, noem maar op...
Ik ga dat gaatje eens opzoeken mischien ligt het daar toch aan.
O ja ik heb ook de benzine gewisseld je weet het maar nooit of die vervuild is geraakt.
Ik speur verder
dank je
Willem
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Nieuw luchtfilter?
Had je de carb nou wel afgesteld zoals het hoort?
Gr. Wim.
Had je de carb nou wel afgesteld zoals het hoort?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Hoi Wim
Ja die handleiding heb ik al eeredr doorgelopen,
ik heb er de orignele sproeier bezetting inzitten, (65 hoofd 35 hulp gaschuif 25 naald op 3) daar liep ie altijd prima op.
Het gekke is dat dit probleem plotseling is opgetreden.
Het luchtfilter is bijna nieuw.
ik speur verder
Willem
Ja die handleiding heb ik al eeredr doorgelopen,
ik heb er de orignele sproeier bezetting inzitten, (65 hoofd 35 hulp gaschuif 25 naald op 3) daar liep ie altijd prima op.
Het gekke is dat dit probleem plotseling is opgetreden.
Het luchtfilter is bijna nieuw.
ik speur verder
Willem
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Hij slaat na 30 seconden af zeg je.
Bedoel je als je m start en dan onberoerd laat draaien op de standaard?
Misschien heeft ie wat choke nodig in het begin?
Of als je start, dan direct wegrijdt, na 30 seconden rijdt je wel 40 km/u
Dan slaat ie ook plots uit?
Of als je direct na het starten hem aan de gang houd met de gashandle, slaat ie dan ook af?
Alleen warm? Of ook met koude motor?
Gr. Wim.
Bedoel je als je m start en dan onberoerd laat draaien op de standaard?
Misschien heeft ie wat choke nodig in het begin?
Of als je start, dan direct wegrijdt, na 30 seconden rijdt je wel 40 km/u
Dan slaat ie ook plots uit?
Of als je direct na het starten hem aan de gang houd met de gashandle, slaat ie dan ook af?
Alleen warm? Of ook met koude motor?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Nou hij start goed , dan zet ik em in z,n vrij en dan loopt ie ongeveer 30 seconden en dan pruttelt ie uit,
Ik kan als ie is gestart, rustig gas bijgeven, maar als ie bijna uitvalt en ik geef dan gas is het gelijk over en uit.
De choke maakt niet veel uit. Meestal start ie zonder soms met half (dat was altijd al zo)
Het lijkt of ie geen benzine krijgt of smoort. Maar de uitlaat is schoon die kan ik zo doorblazen. Vandaar dat ik aan de carterverlurchting dacht.
De carburateur zit en goed op geen valse lucht etc. dan zou ie ook niet goed starten of slecht op de gashandel reageren..
Een ander idee zou zijn dat de uitlaatklep niet goed opent. Ik heb de kop gecontroleerd dat zag er normaal uit de kleppen gaan goed open en dicht Maar wellicht toch een gebroken klepsteel ?
Raar probleem maar we vinden het wel,
Willem
Ik kan als ie is gestart, rustig gas bijgeven, maar als ie bijna uitvalt en ik geef dan gas is het gelijk over en uit.
De choke maakt niet veel uit. Meestal start ie zonder soms met half (dat was altijd al zo)
Het lijkt of ie geen benzine krijgt of smoort. Maar de uitlaat is schoon die kan ik zo doorblazen. Vandaar dat ik aan de carterverlurchting dacht.
De carburateur zit en goed op geen valse lucht etc. dan zou ie ook niet goed starten of slecht op de gashandel reageren..
Een ander idee zou zijn dat de uitlaatklep niet goed opent. Ik heb de kop gecontroleerd dat zag er normaal uit de kleppen gaan goed open en dicht Maar wellicht toch een gebroken klepsteel ?
Raar probleem maar we vinden het wel,
Willem
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Loopt de benzine goed door? Misschien een (bijna) verstopte kraan of slang.
'It never hurts to help.'
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Als ik het carburateur "deksel " eraf haal en de kraan even opzet loopt hij goed door, geen gedruppel maar een straal.
Maar ik zal dit eens wat langer proberen wellicht stopt dat toch, of wordt veel minder na een 20 seconden of zo... Ik kan de tank nog eens leeg halen en alles goed doorblazen.
Als ik ik de vlotterkamer kijk lijkt deze goed voorzien.
Dank voor het meedenken
Maar ik zal dit eens wat langer proberen wellicht stopt dat toch, of wordt veel minder na een 20 seconden of zo... Ik kan de tank nog eens leeg halen en alles goed doorblazen.
Als ik ik de vlotterkamer kijk lijkt deze goed voorzien.
Dank voor het meedenken
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Mijn C50 doet het perfect, en gebruik het dagelijks. Toch als ik thuis kom en wil met draaiende warme motor de schuur in wiebelen, slaat ie meestal af.
Er zit bij mij een valstroomcarb op, en moet er mee leven....
Draaiend op een zijstandaard gaat niet lukken. (recht houden, in mijn geval)
Er zit bij mij een valstroomcarb op, en moet er mee leven....
Draaiend op een zijstandaard gaat niet lukken. (recht houden, in mijn geval)
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Uhm doet me denken aan een vlotter probleem vlotternaald die blijft hangen oid. ik zal ook eens schudden kijken of ie dan wel blijft lopen.
dank je
dank je
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Een c50 or zou de reputatie hebben 1:70 te kunnen halen, die trekt dus niet in 30 seconde je vlotterbak leeg lijkt me, ik zou het eerder in de condensator of bobine zoeken, how lang moet je wachten voordat je weer kan starten?
Hop hop gas dr op
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Nee denk t niet dan blijft ie veel langer lopen.CheapUrbanBitches schreef: ↑08 aug 2022 09:08 Loopt de benzine goed door? Misschien een (bijna) verstopte kraan of slang.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Heeft een C50 iets van carterverluchting?
Tja, de condensator zou nog kunnen, Ik heb er onlangs een andere in gezet maar dat maakt niets uit, echter in het werkplaats handboek staat dat de waarde 300nf +/1 10% moet zijn. Als ik echter de waarde meet kom ik op 260 nF, dat probleem heb ik al eerder gehad, maar deze was gewoon nieuw. Dus misschien heb ik een kapotte vervangen dooor een nieuwe kapotte? Meet iemand de waarde wel eens ?
Verder heb ik geprobeer te wiebelen met de brommer maar dat maakte niets uit.
Ik ga nu eerst een andere condensator (besteld) erin zetten, ik zal de waarde vergelijken met die die er in zit.
Verslag volgt later.
Is het geen idee om de condensator buiten de ontsteking te plaatsen, is wel zo makkelijk?
Verder heb ik geprobeer te wiebelen met de brommer maar dat maakte niets uit.
Ik ga nu eerst een andere condensator (besteld) erin zetten, ik zal de waarde vergelijken met die die er in zit.
Verslag volgt later.
Is het geen idee om de condensator buiten de ontsteking te plaatsen, is wel zo makkelijk?
Laatst gewijzigd door wvw op 08 aug 2022 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.