hallo,
ik heb een dax skyteam 12 volt
ik heb al een paar nieuwe lampen moeten steken,telkens ik wat gas geef springt de lamp
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn
groetjes danny
lamp
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: lamp
Dan zou het kunnen zijn dat je telkens de verkeerde lamp monteerde(wattage)
Controleer dat in je boekje welke de juiste is. Of zoek dat online op.
Controleer direct ook of in het achterlicht het juiste lampje is gemonteerd.
Of heb je er china dax waarvan alle verlichting ook op de accu kan branden zonder dat de motor draait.
Meet dan de spanning op de accu met een multimeter(op DC) met stilstaande motor.
Dat moet 11-12v zijn.
Start dan de motor, meet de spanning dan weer met draaiende motor,
nu moet de spanning hoger zijn(12,2-13,8), je dynamo en/of laadregelaar is dan nog goed.
Is die spanning veel hoger, dan is waarschijnlijk de regelaar defect.
Controleer of de lampjes mooi strak in hun fittingen zitten zodat goed contact constant is.
Controleer ook alle massa-aansluitingen en verbindingen.
Accu kan je ook nog testen, deze moet dan eerst volgeladen worden aan een laadapparaat,
daarna kan je een capaciteitstest doen.
Gr. Wim.
Controleer dat in je boekje welke de juiste is. Of zoek dat online op.
Controleer direct ook of in het achterlicht het juiste lampje is gemonteerd.
Of heb je er china dax waarvan alle verlichting ook op de accu kan branden zonder dat de motor draait.
Meet dan de spanning op de accu met een multimeter(op DC) met stilstaande motor.
Dat moet 11-12v zijn.
Start dan de motor, meet de spanning dan weer met draaiende motor,
nu moet de spanning hoger zijn(12,2-13,8), je dynamo en/of laadregelaar is dan nog goed.
Is die spanning veel hoger, dan is waarschijnlijk de regelaar defect.
Controleer of de lampjes mooi strak in hun fittingen zitten zodat goed contact constant is.
Controleer ook alle massa-aansluitingen en verbindingen.
Accu kan je ook nog testen, deze moet dan eerst volgeladen worden aan een laadapparaat,
daarna kan je een capaciteitstest doen.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: lamp
Helemaal mee eens....
Als je niet zo heel veel begrijpt van elektriek, dan kun je het misschien beter houden zoals de fabrikant het bedacht heeft. Je hebt dan de grootste kans om erachter te komen wat er mis is als iets het niet doet en hoe je het oplost.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.