Hallo iedereen ben bezig met het afstellen van mn bakbrommer met cb blok met de 82cc spl set van kitaco met een takegawa 18mm carb en vervroegend vliegwiel
nu loopt ie bijna helemaal goed, alleen heb zelf het idee dat het toch nog iets beter kan
Onsteking met een vaste lamp exact op F afgesteld , kleppen allebei op 0.05 mm
Sproeier 82 gasnaald in het midden bougie is grijs bruin
Rijdt eigenlijk over de gehele versnellingen goed houdt niet in op zn top , maar houdt een heel klein beetje in aan het begin van de versnelling het is minimaal maar krijg het nog niet voor elkaar om het goed te krijgen
Iemand hier nog ideeën , misschien dat ik iets over het hoofd zie
Honda cb50 kitaco spl
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Honda cb50 kitaco spl
Speel eens met de gasnaald, tandje hoger of lager heeft veel invloed en is snel gedaan.
'It never hurts to help.'
Re: Honda cb50 kitaco spl
Inderdaad ook al meerdere standen geprobeerd met de naald omhoog wordt et erger en met de na al naar beneden draait ie zeer slecht stationair , heb al heel wat brommers afgesteld maar dit is toch echt wel de lastigste
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda cb50 kitaco spl
Dan zou je evt andere type gasnaald kunnen proberen.
Veelal staat er in de documentatie wel de type gasnaald, maar dit is ook weer afhankelijk qua land, luchtvochtigheid, met sportluchtfilter/standaard etc. Gewoon lastig dus.
Heb je alleen de cilinder of ook de kop op 80/82cc.
Ik heb beide en heb uit mijn hoofd een 20mm pc originele carb .
Veelal staat er in de documentatie wel de type gasnaald, maar dit is ook weer afhankelijk qua land, luchtvochtigheid, met sportluchtfilter/standaard etc. Gewoon lastig dus.
Heb je alleen de cilinder of ook de kop op 80/82cc.
Ik heb beide en heb uit mijn hoofd een 20mm pc originele carb .
Re: Honda cb50 kitaco spl
Heb ze ook allebei cilinder en kop met een nieuwe takegawa 18mm heb nog een naald uit een 16mm en een 20mm carb welke zou denk je een positief effect hebben,
dacht altijd dat de bijbehorende gasnaald altijd de beste optie was
dacht altijd dat de bijbehorende gasnaald altijd de beste optie was
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16234
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda cb50 kitaco spl
mixen van gasnaalden en schuiven uit verschillende maten carburateurs is eigenlijk nooit een goed idee. Of de onderdelen moeten echt goed uitwisselbaar zijn zoals bij een vm24/26 waar de schuiven en naalden echt tot dezelfde onderdeelnummerseries behoren.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4044
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda cb50 kitaco spl
Je kan misschien nog wat met het vaste voorontstekingstijdstip experimenteren.
Dus dan iets voor of na de "F" vastzetten.
Houd er dan wel rekening mee dat het max vervroegde tijdstip natuurlijk mee varieert.
Gr. Wim.
Dus dan iets voor of na de "F" vastzetten.
Houd er dan wel rekening mee dat het max vervroegde tijdstip natuurlijk mee varieert.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda cb50 kitaco spl
Inderdaad ook al geprobeerd maar op F draait ie toch het beste zat er zelf aan te denken om de speling van de uitlaatklep op 0.07 mm te zetten
mijn ideeën raken onderhand wel een beetje op , heb dit nog nooit mee gemaakt
mijn ideeën raken onderhand wel een beetje op , heb dit nog nooit mee gemaakt
Re: Honda cb50 kitaco spl
Wat voor bougie heb jij er trouwens in ik momenteel nog hittegraad 7 twijfel zelf of er misschien niet beter een iets koudere in moetRonaldo schreef: ↑02 sep 2022 07:12 Dan zou je evt andere type gasnaald kunnen proberen.
Veelal staat er in de documentatie wel de type gasnaald, maar dit is ook weer afhankelijk qua land, luchtvochtigheid, met sportluchtfilter/standaard etc. Gewoon lastig dus.
Heb je alleen de cilinder of ook de kop op 80/82cc.
Ik heb beide en heb uit mijn hoofd een 20mm pc originele carb .
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda cb50 kitaco spl
Ik heb er ook een iets scherpere nokkenas inzitten en gewoon een standaard bougie. Persoonlijk heb ik bij dit soort motortjes, welke niet zwaar getuned zijn juist slechte ervaring met koudere bougies, maar je kan het eens proberen.
Ik heb de punten ontsteking eraf gegooid en omgebouwd naar een volledige 12 volt versie.
Ik heb de punten ontsteking eraf gegooid en omgebouwd naar een volledige 12 volt versie.