Probleem knipperlichten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Probleem knipperlichten

Bericht door Vroom »

Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden op mijn dax (replica) een stuurbediening aangesloten en de knipperlichten. Wanneer ik mijn stuurbediening bedien gaat het knipperlicht aan maar blijft deze branden, hij knippert niet. Ik zelf denk misschien dat het contact in de relais voor de knipperlichten blijft hangen ... . Iemand die mij kan helpen? Heb al verschillende elektrische schema's bekekenen en alles lijkt me juist aangesloten.

Alvast bedankt!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door MrSinga »

zaten er knipperlichten op? ze hebben zeker goeie massa? anders kan het idd zijn dat ze gewoon branden

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door NIX »

Zit er een (goede) clignoteur in?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door Vroom »

Er zaten nog geen knipperlichten op, het zijn van die knipperlichten met 1 draad die de massa via de behuizing nemen. Hoe kan ik de massa het best testen of meten?

Ik had nog 1 knipperlicht met 2 kabels liggen en deze aangesloten op de kabelboom maar dit geeft het zelfde probleem.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door MrSinga »

je moet wel de 2 knipperlichten aan dezelfde zijde goed aarden. Gewoon testen met een los draadje van massa naar behuizing helpt.

goeie batterij???
Geen led-lampen want die hebben een led knipperdoos nodig

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door cor »

Niet knipperen kan betekenen dat de lampjes te veel of te weinig wattage hebben( eigen ervaring) ook kan het zijn dat de draden op de clignoteur verkeerd zijn aangesloten.

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door Vroom »

MrSinga schreef: 25 apr 2023 14:04 je moet wel de 2 knipperlichten aan dezelfde zijde goed aarden. Gewoon testen met een los draadje van massa naar behuizing helpt.

goeie batterij???
Geen led-lampen want die hebben een led knipperdoos nodig
Batterij is oke, het zijn ook geen led lampen. Heb getest met een draadje maar dit maakt geen verschil.

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door Vroom »

cor schreef: 25 apr 2023 14:06 Niet knipperen kan betekenen dat de lampjes te veel of te weinig wattage hebben( eigen ervaring) ook kan het zijn dat de draden op de clignoteur verkeerd zijn aangesloten.
Met clignoteur bedoel je knipperlicht relais? Zou het kunnen dat de relais blijft hangen? Ik ga morgen testen met eentje waarvan ik weet dat die werkt...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Probleem knipperlichten

Bericht door nielspbr »

Vroom schreef: 25 apr 2023 16:44
cor schreef: 25 apr 2023 14:06 Niet knipperen kan betekenen dat de lampjes te veel of te weinig wattage hebben( eigen ervaring) ook kan het zijn dat de draden op de clignoteur verkeerd zijn aangesloten.
Met clignoteur bedoel je knipperlicht relais? Zou het kunnen dat de relais blijft hangen? Ik ga morgen testen met eentje waarvan ik weet dat die werkt...
Met gloeilampen ook op het wattage op het knipperrelais letten, met lampen van te weinig wattage gaat het niet knipperen.
(Bimetaalschakelaar moet warm worden door de stroom die door het relais loopt.)

Plaats reactie