Cb50 doet raar

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Michiel C

Cb50 doet raar

Bericht door Michiel C »

Ik heb een tijdje geleden een cb50 gekocht om de voorvork te verplaatsen naar mij SS. Maar toen ik hem eindelijk in de schuur had staan dacht ik:"Leuk als ie toch nog even gaat lopen." Bij die vent waar ik hem kocht ging ie wel aan, maar viel ie uit omdat er te weinig benzine in zou zitten. Ik dus thuis braaf benzine in de tank doen, aankikken, shoke uit, aankikken.. niks.
Laat ik hem een dagje staan en toch maar weer even proberen aan te kikken. gaat ie zo maar aan, maar vlat ie na een paar seconden weer uit. daarna weer aanproberen te kikken, weer niks.
Elke keer als ik hem dus een tijdje laat staan en dan aan probeer te krijgen gaat ie aan maar valt ie na een paar seconden weer uit. Als ik hem dan vervolgens aanren gebeurd er ook niks. Wat kan hier het probleem zijn?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Bericht door hypercub »

Mogelijke oorzaken:
Prut in de carb of benzinekraan: loopt de benzine goed door tot in de vlotterbak?
condensator of puntjes over datum: vonken tussen de contactpunten?
Bobine over datum: is er een sterke vonk?

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

prut in de tank En in de carb En in 't kraantje

en is 't gene hele oude benzine die er nog in zat?

toen ik m'n eerste C kocht had ie 't zelfde, tank doorgespoeld met benzine, kraan schoongemaakt en idem voor de carb.. en hij liep zo weer.

dus probeer dat eerst :)
Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

en kijk of je geen vette bougie hebt...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Bericht door RobHonda »

ik zou zeggen de condensator
heb ik ook wel eens gehad.. op de kmajk rit wou niet starten.. even stilgestaan.. wel starten en even later alsnog kapot.. de dag erna de hij het weer een paar seconden

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

carburateur is schoongemaakt. benzine kraan nog niet

ook na heel lang duwen met zijn 2en terwijl die in zn versnelling stond wou die niet aanspringen..
Honda st70

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

had ik ook,spoel ook gelijk de tank door, ververs benzine en gebruik de 'doorspoelbenzine' niet meer
gooi die lekker op de bbq.
Afbeelding

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

gooi die lekker op de bbq.
Smaakt bizar lekker, echt waar
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Welke carb is het?

bij een PC07a (althans, van die weet ik het) zit aan de zijkant een messing pijpje, de vlotterbakontluchting. Bij mijn carb was die verstopt. Met en tangetje heb ik dat pijpje eruit getrokken en voila, hij deed het.

Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd met doorblazen en een ijzerdraadje, maar geen van beide kreeg het geklaard. (er leek een propje in te zitten)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Michiel C

Bericht door Michiel C »

Ja het kan best aan het kraantje liggen want die werkt niet/nauwelijks. hij blijft maar benzine geven ookal heb ik m dichtgedraaid.
Maar zoals ik de reacties hoor ligt het dus niet aan het blok ofzo maar gewoon aan de benzinetoevoer...

Plaats reactie