Daytona 125cc onderbreken
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16224
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 125cc onderbreken
Met de blauw aan massa sluit je de puls van cdi naar bobine kort, en krijgt je bobine geen puls meer = geen vonk. Dus ja dat kan ook.
-
- chaly addict
- Berichten: 18850
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Daytona 125cc onderbreken
Wat ik veel bijzonderder vindt is dat de min van de accu nergens op de massa is aangesloten. Zo doet niets het. Ook het uitzetten niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09 jun 2020 12:46
- Bezit: Honda Dax ST70
Honda Chaly CF50
Zhenua Monkey 70cc
Re: Daytona 125cc onderbreken
Opgelost!
De zwart/rode (die komt van de - als het contact uitgeschakeld is) moet dus wel degelijk aan de gele van de Daytona kabelboom (Engine Stop). Maar deze werkt alleen als op de lichtblauw (de puls voor de toerenteller) ook een massa zit.
Dus...: Op lichtblauw & geel van Daytona de massa aansluiten = geen vonk!
Bedankt voor de hulp allemaal
De zwart/rode (die komt van de - als het contact uitgeschakeld is) moet dus wel degelijk aan de gele van de Daytona kabelboom (Engine Stop). Maar deze werkt alleen als op de lichtblauw (de puls voor de toerenteller) ook een massa zit.
Dus...: Op lichtblauw & geel van Daytona de massa aansluiten = geen vonk!
Bedankt voor de hulp allemaal
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09 jun 2020 12:46
- Bezit: Honda Dax ST70
Honda Chaly CF50
Zhenua Monkey 70cc
Re: Daytona 125cc onderbreken
UPDATE:
Voor zij die er iets aan kunnen hebben post ik dit als laatste nog in deze topic.
Het is niet het meest professionele plan uiteraard, maar ik hoop dat het voor de mensen die er gebruik van kunnen maken, duidelijk is.
Ter info, het gaat om de volgende setup:
- Chinese kabelboom (Madmunk/Jincheng/?)
- Daytona DT125 (volledig origineel)
- Meegeleverde Daytona kabelboom + CDI
- Nippon Seiki teller
- Schakelaar: Takegawa all-in-one
- Japanse bolpinkers & klein Japans voorlicht
- Geen elektrische start/killswitch/zijstand met onderbreking, enkel contactsleutel
- Kabelboom is 'aangepast' zodat alle elektronische onderdelen via de batterij gevoed worden
- Omdat ik geen witte kabel kan tekenen... de kabel die tussen de motor & spanningsregelaar getekend is, is grijs. Maar in realiteit is deze wit.
- Hetzelfde geldt voor de kabel tussen de koplamp en de schakelaar, deze is ook wit.
- De stippellijn duiden kabels aan die wit/kleur zijn. De massa is bv. een zwarte stippellijn: wit/zwart dus
Indien je de verlichting (of andere dingen) rechtstreeks op de motor wilt aansluiten gebruik je de gele kabel die gelabeled is met '12V AC'.
Voor zij die er iets aan kunnen hebben post ik dit als laatste nog in deze topic.
Het is niet het meest professionele plan uiteraard, maar ik hoop dat het voor de mensen die er gebruik van kunnen maken, duidelijk is.
Ter info, het gaat om de volgende setup:
- Chinese kabelboom (Madmunk/Jincheng/?)
- Daytona DT125 (volledig origineel)
- Meegeleverde Daytona kabelboom + CDI
- Nippon Seiki teller
- Schakelaar: Takegawa all-in-one
- Japanse bolpinkers & klein Japans voorlicht
- Geen elektrische start/killswitch/zijstand met onderbreking, enkel contactsleutel
- Kabelboom is 'aangepast' zodat alle elektronische onderdelen via de batterij gevoed worden
- Omdat ik geen witte kabel kan tekenen... de kabel die tussen de motor & spanningsregelaar getekend is, is grijs. Maar in realiteit is deze wit.
- Hetzelfde geldt voor de kabel tussen de koplamp en de schakelaar, deze is ook wit.
- De stippellijn duiden kabels aan die wit/kleur zijn. De massa is bv. een zwarte stippellijn: wit/zwart dus
Indien je de verlichting (of andere dingen) rechtstreeks op de motor wilt aansluiten gebruik je de gele kabel die gelabeled is met '12V AC'.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Daytona 125cc onderbreken
bruikbaar, bedankt.
ziet er mooi en duidelijk uit eigenlijk, gebruik je daar nog een bepaald programma voor?
ziet er mooi en duidelijk uit eigenlijk, gebruik je daar nog een bepaald programma voor?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Daytona 125cc onderbreken
ktnx
een tip, misschien de achtergrond donkergrijs maken als je witte draden wil kunnen laten zien, en dan voor eventuele grijze draden een lichtere grijstint gebruiken.
een tip, misschien de achtergrond donkergrijs maken als je witte draden wil kunnen laten zien, en dan voor eventuele grijze draden een lichtere grijstint gebruiken.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Daytona 125cc onderbreken
Misschien een telate vraag op dit alles, maar ik heb pas een daytona dt 125cc lc 20-20 gekocht (chatona) voor onder mijn xr70, ik heb alles aangesloten met de bijgeleverde kabelboom. Hij draait maar daar is het ook met gezegd, heb totaal geen idee waar ik men lichten nu moet op aansluiten.. Of moet je altijd nog een monkey/da kabelboom bij leggen voor de lichten? Want normaal gezien zou die ook een lichtspoel hebben.. Sorry voor de laten reactie. Ik wilde hier ook niet echt een nieuw topic voor open maken.. Alvast bedankt!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Daytona 125cc onderbreken
zeker dat ie lichten heeft? Die fiddy racers bestaan in 2 soorten.
Re: Daytona 125cc onderbreken
Yess, heb er gisteren even licht uitgekregen, maar zijn helaas kapot gesprongen, omdat er bij deze kabelboom geen zekering bij was. Dacht het te omzeilen maar helaas. ( en Electronica is helaas niet mijn sterkste punt) dus ik denk gewoon dat ik die andere kabelboom van daytona moet kopen. Was eerst nog aan het denken om te proberen op een batterij, maar mijn xr70 heeft niet echt de plaats om nog een batterij te plaatsen volgens mij.
Maar moest iemand nog een andere tip hebben, altijd welkom natuurlijk! Alvast bedankt
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16224
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 125cc onderbreken
puntje, springende lichten hebben normaliter weinig met een zekering te maken maar alles met een niet aangesloten spanningsregelaar. Een accu helpt met dempen.
Re: Daytona 125cc onderbreken
Jaa wist ik dus niet, ik dacht de zekering. Zo goed is. Mijn kennis. Maar spanningsregelaar hangt er wel bij tussen, want die werd met de blok bij geleverd..
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Daytona 125cc onderbreken
een zwarte blok? dat is dus je CDI en geen gelijkrichter... Je moet echt van de gele uit je blok naar de witte en de gele van de kabelboom gaan (die dan naar de gelijkrichter loopt)
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16224
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 125cc onderbreken
psst, er zijn ook zwarte gelijkrichters. Het is in ieder geval een aluminium blokje met koelvinnen.
Re: Daytona 125cc onderbreken
Jaa er zitte 2 zwarte blokjes bij. Een is idd het cdi en het ander is de gelijkrichter, is een aluminium blokje met koelvinnen..MrSinga schreef: ↑06 mei 2024 19:09een zwarte blok? dat is dus je CDI en geen gelijkrichter... Je moet echt van de gele uit je blok naar de witte en de gele van de kabelboom gaan (die dan naar de gelijkrichter loopt)
Heb het probleem opgelost volgens mij. Enige die ik nu niet echt vind is waarom mijn rem en voorlicht uit gaat als ik rem, waarschijnlijk iets omgekeerd veronderstel ik, maar heb het nog niet gevonden.
In ieder geval al bedankt jongens! En sorry voor mijn domme vragen! Ik beloof dat ik ze verder tot een minimum zal beperken!