Vanaf mijn dax warm staat heeft ie problemen om draaiende te blijven (ook indien volledige gas gegeven wordt) Garagist heeft ECU vervangen, is een weekje goed geweest en is terug hetzelfde, tijdens rijden sputteren en backfiren, alsof hij te weinig benzine krijgt. Garagist beweert nu dat het de injectiepomp/systeem zou zijn, maar hij ‘kan dit niet maken’ Ik vind het maar raar dat het enkel gebeurt vanaf de motor warm staat? Hij start gewoon perfect als hij koud staat. Enige ideeën welk ik nog kan checken? Ben nieuw in sleutelen aan brommers, maar wil het tog zelf proberen, geen zin in meer onnodige kosten aan mechaniekers..
Indien nuttig: Kilometerstand is ongeveer 7000, geen problemen mee gehad tot recent, andere uitlaat staat er al van in het begin op, voor de rest volledig stock. Luchtfilter ook recent vervangen (6000km~)
Hulp nodig..
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hulp nodig..
Koudloop regeling/sensor defect?
Valse lucht? Na opwarmperiode.
Injectie pomp, kan je de benzinedruk meten of die constant blijft.
Gr. Wim.
Valse lucht? Na opwarmperiode.
Injectie pomp, kan je de benzinedruk meten of die constant blijft.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Hulp nodig..
Is er in die 7000 km wel altijd onderhoud geweest? Kleppen stellen en dergelijke? Brandstoffilter en bougie? Dan kunnen we die dingen uitsluiten
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hulp nodig..
Dat mag je wel hopen toch, brommertje is bij de garagist geweest.
Die zal toch wel eerst de std dingen controleren vóór er klakkeloos spullen en een CDI vervangen wordt.
Trouwens, even terug gaan en vragen of hij de brommer weer in de vorige staat wil terugbrengen,
hij heeft het immers niet verholpen, en je krijgt je geld terug.
Gr. Wim.
Die zal toch wel eerst de std dingen controleren vóór er klakkeloos spullen en een CDI vervangen wordt.
Trouwens, even terug gaan en vragen of hij de brommer weer in de vorige staat wil terugbrengen,
hij heeft het immers niet verholpen, en je krijgt je geld terug.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Hulp nodig..
Heb hem nu terug,
Heeft inderdaad steeds op tijd onderhoud gehad, nooit degelijke problemen mee gehad ook niet.
Is me gezegd geweest dat hij dus te arm draait (Nu 3x bougie vervangen op een maand tijd)
Hij kan er zogezegd niets aan doen aangezien het aan de injectie zou liggen.
Hij heeft voorgesteld voor de originele uitlaat er op te zetten (maar denk dat dit weinig zou doen aangezien hij er al opstaat van ~500km)
of voor andere benzine er in te doen (super95 ipv super98) maar heb me altijd laten zeggen dat 95 niet goed is voor die brommertjes.
Ik vroeg mij af of het niet de lambdasonde kan zijn dan? Die regelt tog hoeveel benzine die naar de motor moet sturen?
De lambdasonde is bij mijn weten nog nooit vervangen ook niet.
Hij heeft de kleppen goedgezet. Brandstoffilter is normaal gezien ook vrij recent vervangen, hetzelfde met de fuel line (ongeveer 1000km geleden/ paar maand)
Dus weet niet of het de moeite waard is om een nieuwe lambdasonde te kopen? Wil niet echt terug honderd(en) euro's betalen voor een brommer dat nog steeds niet werkt.
Ook de batterij is nu plat - maar ik veronderstel niet dat dit enig effect kan hebben op de brommer vanaf hij gestart is? (is ook maar vanaf ik hem heb afgehaald)
Heeft inderdaad steeds op tijd onderhoud gehad, nooit degelijke problemen mee gehad ook niet.
Is me gezegd geweest dat hij dus te arm draait (Nu 3x bougie vervangen op een maand tijd)
Hij kan er zogezegd niets aan doen aangezien het aan de injectie zou liggen.
Hij heeft voorgesteld voor de originele uitlaat er op te zetten (maar denk dat dit weinig zou doen aangezien hij er al opstaat van ~500km)
of voor andere benzine er in te doen (super95 ipv super98) maar heb me altijd laten zeggen dat 95 niet goed is voor die brommertjes.
Ik vroeg mij af of het niet de lambdasonde kan zijn dan? Die regelt tog hoeveel benzine die naar de motor moet sturen?
De lambdasonde is bij mijn weten nog nooit vervangen ook niet.
Hij heeft de kleppen goedgezet. Brandstoffilter is normaal gezien ook vrij recent vervangen, hetzelfde met de fuel line (ongeveer 1000km geleden/ paar maand)
Dus weet niet of het de moeite waard is om een nieuwe lambdasonde te kopen? Wil niet echt terug honderd(en) euro's betalen voor een brommer dat nog steeds niet werkt.
Ook de batterij is nu plat - maar ik veronderstel niet dat dit enig effect kan hebben op de brommer vanaf hij gestart is? (is ook maar vanaf ik hem heb afgehaald)
Re: Hulp nodig..
Ook misschien handig, het probleem is origineel gebeurt tijdens het rijden, opeens kon ik geen gas meer geven, kon hem daarna ook niet meer starten. Benzinepomp hoor je wel nog steeds in gang schieten als ik het contact opzet.
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2009
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Hulp nodig..
lambdasonde zou heel goed kunnen, opmerkelijk dat nog niemand het daarover gehad heeft, is niet de eerste keer dat dit probleem langskomt.
kan ook aan de stekkertjes van de sonde liggen, corrosie, of draadbreuk, noem maar op. ook kan de injectiecomputer een reset nodig hebben, ik heb eens hetzelfde meegemaakt, maar na 5 minuten deed ie het toen ineens weer.
kan ook aan de stekkertjes van de sonde liggen, corrosie, of draadbreuk, noem maar op. ook kan de injectiecomputer een reset nodig hebben, ik heb eens hetzelfde meegemaakt, maar na 5 minuten deed ie het toen ineens weer.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hulp nodig..
Ja, een zwakke accu met een te lage spanning geeft wel storing aan injectie systeem.
De accu moet dus constant 12v of meer zijn, max. 13,8v.
Probeer eens een andere/nieuwe.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869