Tikkend geluidje 3de versenlling
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam dax 50cc 2010
Tikkend geluidje 3de versenlling
Dag allemaal,
Vandaag heb ik na een maandje nog is op mijn dax kunnen rijden, en toen ik naar derde schakelde rammelde die heel hard en tikte die ook. Hij viel niet stil maar gezond klonk het niet. Het geluid was ook luider op het einde van mijn tripje. (Ik heb telkens van 2de naar 4de geschakelt om niets stuk te maken.) Ik heb net een nieuwe cilinder gestoken maar dit lijkt mij er niets mee te maken hebben. Mijn vermoeden is dat het tandwiel misschien los zit?
Alvast bedankt,
Wouter
Vandaag heb ik na een maandje nog is op mijn dax kunnen rijden, en toen ik naar derde schakelde rammelde die heel hard en tikte die ook. Hij viel niet stil maar gezond klonk het niet. Het geluid was ook luider op het einde van mijn tripje. (Ik heb telkens van 2de naar 4de geschakelt om niets stuk te maken.) Ik heb net een nieuwe cilinder gestoken maar dit lijkt mij er niets mee te maken hebben. Mijn vermoeden is dat het tandwiel misschien los zit?
Alvast bedankt,
Wouter
-
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Tikkend geluidje 3de versenlling
Heeft idd niets te zien met de cilinderkit.
Klinkt eerder of ie niet goed in vernelling grijpt, kan in beste geval doordat het klavertje los zit/ingeslepen mechanisme
Maar in slechtste geval is het blok uiteen om bak te controleren
Klinkt eerder of ie niet goed in vernelling grijpt, kan in beste geval doordat het klavertje los zit/ingeslepen mechanisme
Maar in slechtste geval is het blok uiteen om bak te controleren
-
Wat bedoel je met het klavertje? En kan ik daar gemakkelijk aan?
klavertje is dat ding wat op je schakelklok zit, het ziet er een beetje uit als een klaverblaadje. je kan daar bij komen als je het koppelingscarter aan de rechterkant openmaakt.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
voor je het koppelingscarter eraf trekt (vergeet de nieuwe pakking niet), check of je schakelwals nog goed zit.
Boven het voortandwiel zit een zwarte rubber dop, daarachter zit de schakelwals met 1 bout vast. Kost je niks.
Boven het voortandwiel zit een zwarte rubber dop, daarachter zit de schakelwals met 1 bout vast. Kost je niks.
Life is too short for lousy coffee.
-
Ik heb de carterkap er niet afgelegen door een afgeronde bout (dat klein kut boutje aan het onderstel) maar ik heb wel ondervonden dat het klik geluid 1 keer per omwenteling van het voorste tandwiel gebeurd. Is dit goed nieuws of slecht nieuws?
Dus hij tikt telkens wanneer het tandwiel 1 omwenteling maakt op het zelfde punt
Dus hij tikt telkens wanneer het tandwiel 1 omwenteling maakt op het zelfde punt
-
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
voor de boutjes moet je J.I.S. bitjes hebben. voor je hele Honda heb je die nodig, nr.2 en 3
Life is too short for lousy coffee.
voorste kettingtandwiel bedoel je? dan heeft het te maken met de uitgaande as, en moet waarschijnlijk je hele blok open.Wouter dax schreef: ↑17 jun 2024 19:24 Ik heb de carterkap er niet afgelegen door een afgeronde bout (dat klein kut boutje aan het onderstel) maar ik heb wel ondervonden dat het klik geluid 1 keer per omwenteling van het voorste tandwiel gebeurd. Is dit goed nieuws of slecht nieuws?
zorg in dat geval dat je vooral alle benodigde speciaalgereedschappen hebt voor je aan de klus begint. dat zijn de poelietrekker, de kasteelmoerdop voor de koppelingmoer, en een traditionele slagschroevendraaier met idd de juiste jis-bitjes
Tenzij de dax geen Japans praat maar een Chinees dialect. Dan is JIS niet van toepassing!
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Wat kut!stoterstangen90 schreef: ↑18 jun 2024 07:11Ook de chinezen gebruiken Jisschroeven is mij opgevallen.
-
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Klinkt als een afgebroken baktandje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Correct en tevens juist.stoterstangen90 schreef: ↑18 jun 2024 07:11Ook de chinezen gebruiken Jisschroeven is mij opgevallen.
-
Ik heb nog een oude vastloper blok liggen, (tweede vesnelling volledig geblokkeerd), Zou ik hiervan het tandwiel kunnen overzetten naar m'n andere blok? Of best een nieuwe kopen, al weet ik niet waar ik zou moeten zoeken voor een enkel tandwiel.