c50 kopen, alle vragen die ik heb staan hier

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

c50 kopen, alle vragen die ik heb staan hier

Bericht door Marinus84 »

Hoi, ik zit toch maar te denken om mijn PBR te verkopen, en een c50 te nemen.

De c50 heeft gewoon iets gezelligs, PBR is ook wel leuk, en daar is het ook mee gezegd. c50 is romantisch :oops:

Anyway, de vraag:

Ben nu een tijdje aan het rondkijken al, en ik zie heeeeeel veel verschillende c50'jes, c50 met c310 onderdelen!? Nu snap ik niet meer wat er nou origineel aan is, en wat niet. Misschien wil ik wel een c310, omdat ik denk dat het een c50 is :P, weet gewoon niet hoe ze er precies uit moeten zien. Waar liggen de zwakke punten bij een c50? OT of NT? Wat is beter.

Ik heb nog nooit met een semi-pony gereden, dus ik denk dat ik gewoon handkoppeling op zet, tenzij de semi mij heel erg bevalt (waarom het me zou bevallen weet ik niet).

Het is gewoon tijd dat ik een echte brommer ga hebben, die mooi ga opknappen, en op rondrijden tot ik motor kan rijden (financieel gezien dan), en dat kan nog wel even duren. PBR is eigenlijk maar zo'n jongensbrommer.

Hier wat foto's van wat ik wil, en misschien weten jullie dan ook wel of het ot of nt is, of van een ander model. Wil namelijk 70cc rijden, en dan is het ook handig om te weten of ot of nt makkelijker om te bouwen is naar 70cc. 50cc is gewoon te weinig.

Deze kleur:
Afbeelding

Deze zadelconfiguratie:
Afbeelding

Deze glimlach wil ik:
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

die groene is een OT
de OT is de enige in nederland geleverde C50
dus deze vind je het meest met kenteken, TT (tussentype) en Niew type(NT) zijn alleen via keuring op kenteken te krijgen, en erg lastig

die zadelconfiguratie zal je zelf moeten doen dmv een Solo-seat tankje te nemen en 'n solo-seat te monteren

als je meer vragen hebt stuur me dan maar 'n pb' tje met je mail, dan msn-en we verder

ps. mijn C50 is groen, en staat in de plofpony galerij. het is een OT
succes
Afbeelding

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Goede stap :D

OT betekent gewoon oude type, NT is het nieuwe type. Er is ook nog een tussentype. Het ceetje dat jij wilt is wat uiterlijk betreft (en kentekengedoe) waarschijnlijk gewoon OT. Blokjes zijn in basis allemaal gelijk, bij de C50 tenminste. OT C90 blok is weer een ander blok. Maar NT C90 past weer gewoon op een C50.
Die kleur groen is van een oudhollandsch origineel Ceetje. Die zadelcombinatie was in Nederland origineel (niet?) of amper leverbaar, maar soloseats zijn wel te vinden.

Ik ben ook geen semiman, maar omdat een Cee'tje op 1 of andere manier wel rielekst rijdt heeft semi erop toch wel wat.

Een C310 is toch wel behoorlijk anders wat looks en helemaal wat motorblokje betreft (stoterstangen, geen oliepomp).

Als er een te koop staat die je interessant vindt kan je op dit board wel vragen of ie origineel is enzo.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Semi rijden is heel anders als je alleen maar handkoppeling gewend ben.

ik ben ook kort geleden overgestapt op c50 3bak semi. Het is echt even leren omgaan met het semi gebeuren, maar als je het doorhebt is het super.

Tip: Rij schakellui, dus normaal opschakelen maar zo laat mogelijk pas terugschakelen. Van 3 naar 2 ga je als je bijna stil staat of moet keren of zo. Van 2 door neutraal naar 1 ga je pas als je stil staat. Zo voorkom je schokkerig aangrijpen van de koppeling.
Het is een andere manier van rijden, wen er aan en geniet ervan.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Die soloseats met die 2 zadeltjes staan wel eens op ebay ...

Verder is een 70cc op een NT Blok met 50kop volgens mij niet mogelijk ( wel mogelijk maar moet je meer aanpassen ) , op een OT daarentegen wel ( als je zon 70zuiger voor 50 kop hebt )

En een C310 is minder mooi en ziet er heel anders uit :P

Oja de zwakke punten is natuurlijk het kontje, dat wil nog wel eens fix verrot zijn .

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Afbeelding
zo'n C310 (a) ?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Okay, ik ben er uit, GEEN c310 dus :D

c50 heeft de charmes.

Bedankt voor de tips tot nu toe, mijn PBR staat overigens nu op marktplaats. Ik mag er geloof ik niet naar linken he?
Hopen dat ik hem gauw kwijt ben.

Met een beetje geluk krijg ik er meer dan €1000 voor, dan heb ik dus budget genoeg om een c50 te kopen, en ook op te knappen denk ik.

Liefst koop ik natuurlijk een c50 die niet veel opgeknapt hoeft te worden, maar gewoon om de zoveel tijd even iets kleins vervangen. En dat kontje, hoe kan je dat makkelijk zien of die nog in orde is??

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

neem een magneetje mee en je weet het. Plamuur is niet magnetisch dus zo te doen.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Met zo'n patser golf op de eerste foto... :lol:
:P

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

roow schreef:Met zo'n patser golf op de eerste foto... :lol:
:P
Huh?

En wat is er mis met Plamuur? Is dat slecht?

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Op die 1e foto op marktplaats? :roll:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

roow schreef:Op die 1e foto op marktplaats? :roll:
Oh, daar ja :D
Heerlijk, die gasten waren echt meesterlijk, ben erg blij dat die foto er zo uit is gekomen.

Was bij de meeting in Noordwijk, en ze stonden te kijken met harde muziek hahaha

Dat zijn van die klassieke patsers, ze hadden vast ook een pitbull :roll:

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Marinus84 schreef:
roow schreef:Op die 1e foto op marktplaats? :roll:
Oh, daar ja :D
Heerlijk, die gasten waren echt meesterlijk, ben erg blij dat die foto er zo uit is gekomen.

Was bij de meeting in Noordwijk, en ze stonden te kijken met harde muziek hahaha

Dat zijn van die klassieke patsers, ze hadden vast ook een pitbull (sticker op hun achterruit) :roll:

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Wat er mis is met plamuur?

Nou het liefst heb je gewoon een hard metalen achterspatbord. Dat is het stevigst, en gaat het langst mee. Als er plamuur zit betekend dat dat er een gat zat wat opgevuld is met plamuur. Het spatbord is dus ooit eens doorgerot (wat niet goed is maar mits goed behandeld ook geen ramp) en levert daardoor vaak een stuk aan stevigheid in
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Marinus84 schreef:
roow schreef:Met zo'n patser golf op de eerste foto... :lol:
:P
Huh?

En wat is er mis met Plamuur? Is dat slecht?
Dit ga je toch hopenlijk niet menen wat er mis is met plamuur? het is de grootste zooi wat er is... en als het op een C is toegepast kan je er donders op zeggen dat je achterkontje veroot is. Een C heeft een monoqe frame ( zelfdragend chassis) als dat gaat rotten dan weet je dat je stevigheid er onder gaat leiden. Nooit een gezien waarvan de kont rot is .... dan weet je het wel. Een C frame is ook dubbelplatig bij de kont, daar kruipt water in en kan je niet goed droogmaken en presto water, zuurstof en metaal en daar krijg je het roest. Vaak wordt het verborgen met plamuur..

Plaats reactie