c50 kopen, alle vragen die ik heb staan hier

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Dat is iets te kort door de bocht. Niemand kan zo strak slijpen en afwerken dat plamuur niet nodig is. Een rot achterkantje opvullen met plamuur is bepaald niet ideaal, maar op een dichtgelast achterkantje moet je nog genoeg plamuren om het strak te krijgen. alleen gaat het dan normaal gesproken om lagen van niet meer dan een paar millimeter. Naja, je moest eens weten hoe het weleens bij professionele schadebedrijven gaat :wink:

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Dezelfde Jasper schreef:Dat is iets te kort door de bocht. Niemand kan zo strak slijpen en afwerken dat plamuur niet nodig is. Een rot achterkantje opvullen met plamuur is bepaald niet ideaal, maar op een dichtgelast achterkantje moet je nog genoeg plamuren om het strak te krijgen. alleen gaat het dan normaal gesproken om lagen van niet meer dan een paar millimeter. Naja, je moest eens weten hoe het weleens bij professionele schadebedrijven gaat :wink:
Daar heb je inderdaad ook gelijk in Jasper. Wat ik bedoelde was, lieft geen plamuur maar liever roest dan weet je dat het een eerlijke brommer is... maar kijk eens naar het Ceetje van Selwyn ( Snelwyn) heeft zijn C kontje volledig vervangen. Zie je hoe het een beetje in zijn werk gaat. De foto's staan in de plofpony.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

frames van ceetjes rotten vooral (van voor naar achter):
-op de plek waar de framebuis door het achterspatbord steekt
-midden op de vlakken aan de zijkanten (tussen de witte zijkapjes en de schokbrekers, favoriet plamuurplekje)
-rondom de schokbrekerbevestiging
-achterste zadelbevestigingsgaten
-onder de knipperlichten
-helemaal aan het eind, aan het flapje van het spatbord.
en ik heb wel eens een frame gezien die op alle punten heel hoog scoorde, die kon je echt aan stukken breken, terwijl hij met een dikke laag plamuur er aanvankelijk nog niet heel onaardig uit zag.
echt goed op letten, en anders iemand meenemen die het frame kent, want een frame vervang je niet zomaar even..
Net pindakaas gegeten dus.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het is nogal een verschil of je met een volgestorte achterkant te maken hebt, of een netjes gelaste met een halve mm plamuur om de laatste slijpsporen weg te werken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Daan schreef:frames van ceetjes rotten vooral (van voor naar achter):
-op de plek waar de framebuis door het achterspatbord steekt
-midden op de vlakken aan de zijkanten (tussen de witte zijkapjes en de schokbrekers, favoriet plamuurplekje)
-rondom de schokbrekerbevestiging
-achterste zadelbevestigingsgaten
-onder de knipperlichten
-helemaal aan het eind, aan het flapje van het spatbord.
en ik heb wel eens een frame gezien die op alle punten heel hoog scoorde, die kon je echt aan stukken breken, terwijl hij met een dikke laag plamuur er aanvankelijk nog niet heel onaardig uit zag.
echt goed op letten, en anders iemand meenemen die het frame kent, want een frame vervang je niet zomaar even..
Daan heb je geen foto online staan van mijn oh zo sterke donor frame :D ?

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik zou er eentje kunnen maken. Heb de stukken nog liggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

NIX schreef:Ik zou er eentje kunnen maken. Heb de stukken nog liggen.
Heb even gekeken en voila :D

http://img170.imageshack.us/my.php?imag ... 242ty2.jpg

Dat bedoel ik nu met rot...

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

hee, maar dat achterkantje is helemaaal weggerot :roll:
:P

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

ja, het frame was net iets te groot voor in m'n bakfiets.
dus ik pak hem onder het spatbord vast, en geef hem een flinke ruk, en toen lag hij dubbel. twee keer wrikken en ik had twee handzame stukken frame.

jaa, leuk spul, ceetjes.
Net pindakaas gegeten dus.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Daan schreef:frames van ceetjes rotten vooral (van voor naar achter):
-op de plek waar de framebuis door het achterspatbord steekt
-midden op de vlakken aan de zijkanten (tussen de witte zijkapjes en de schokbrekers, favoriet plamuurplekje)
-rondom de schokbrekerbevestiging
-achterste zadelbevestigingsgaten
-onder de knipperlichten
-helemaal aan het eind, aan het flapje van het spatbord.
en ik heb wel eens een frame gezien die op alle punten heel hoog scoorde, die kon je echt aan stukken breken, terwijl hij met een dikke laag plamuur er aanvankelijk nog niet heel onaardig uit zag.
echt goed op letten, en anders iemand meenemen die het frame kent, want een frame vervang je niet zomaar even..
Ik weet nu wie ik meeneem als ik een cee ga bekijken.
Die tankjes zien er trouwens KAKKEND klein uit..

Enig idee of er grotere tankjes zijn?
Damn, ziet er nog slechter uit dan de oude combicee van John..

Hey jongens, niet zo down zijn, ik wil gewoon leuk rijden! Ik blijf positief hoor! (L)

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Marinus84 schreef:
Daan schreef:frames van ceetjes rotten vooral (van voor naar achter):
-op de plek waar de framebuis door het achterspatbord steekt
-midden op de vlakken aan de zijkanten (tussen de witte zijkapjes en de schokbrekers, favoriet plamuurplekje)
-rondom de schokbrekerbevestiging
-achterste zadelbevestigingsgaten
-onder de knipperlichten
-helemaal aan het eind, aan het flapje van het spatbord.
en ik heb wel eens een frame gezien die op alle punten heel hoog scoorde, die kon je echt aan stukken breken, terwijl hij met een dikke laag plamuur er aanvankelijk nog niet heel onaardig uit zag.
echt goed op letten, en anders iemand meenemen die het frame kent, want een frame vervang je niet zomaar even..
Ik weet nu wie ik meeneem als ik een cee ga bekijken.
Die tankjes zien er trouwens KAKKEND klein uit..

Enig idee of er grotere tankjes zijn?
Damn, ziet er nog slechter uit dan de oude combicee van John..

Hey jongens, niet zo down zijn, ik wil gewoon leuk rijden! Ik blijf positief hoor! (L)
Moet je een C70/C90 monteren, die zijn groter .

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

tankjes zijn klein ja.
liter of 3, maar het blijft een zuinig ding he..
groter tankje kopen (70 of 90, moet er wel een ander zadel op) of gewoon een of ander raar tankje monteren op de stang...

dat frame is gewoon een kwestie van even opletten. ik rijd ook met gaten hier en daar, maar je zult niet zomaar instorten met zo'n ding. belangrijkste is dat je kan zien wat er rot is. dat scheelt je heel veel nare verassingen (de zijkanten van dat rooie frame zien er bijvoorbeeld nog best aardig uit. stiekum zijn ze helemaal van plamuur, maar dat merk je pas als je er met een hamer op slaat, en alles verpoedert..)
laat je vooral niet afschrikken ofzo, als je weet waar je op moet letten komt het echt wel goed.
Net pindakaas gegeten dus.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Bericht door bernhard »

Als ik naar c'tjes ga kijken neem ik altijd een hamer en schroevendraaier mee. Even op de bovengenoemde kritieke plekken slaan dan weet je tenminste wat je in huis haalt.
Natuurlijk sla ik niet op een c'tje dat er helemaal gelikt uitziet. Alleen als ik vermoedens heb dat ie rot zou kunnen zijn (gebaseerd op de stallingslocatie en of het uiterlijk). Als de eigenaar bij een opknapper gaat zitten zeuren dat dat niet mag dan weet hij waarschijnlijk meer (over plamuur of andere gebreken) dan hij zegt! Succes!

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Allrighty! Weet ik bijna alles wel nu. verder;

Als ik een rotte cee koop, dan zal ik hem gewoon open moeten halen, en alle roest verwijderen ofzo, en dan plamuren? En daarna lekker tectyleren.

Hoe maak ik trouwens de gaten netjes dicht? (dus dat het niet lostrilt ofzo?)
Ohja, en trillen zullen de onderdelen ook wel minder doen he? Mijn PBR trilt onder mijn reet vandaan namelijk, echt niet te bedenken.

Er zijn trouwens nog geen boden geweest op de PBR, alleen maar 210 keer gezien. Dat vind ik ook zuur. €1100,- is toch niet teveel voor een bijna spiksplinternieuwe met extra onderdelen enzo?

Plaats reactie