begint te bonken en valt uit

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
glenn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:21
Locatie: drongen

begint te bonken en valt uit

Bericht door glenn »

ik heb het probleem als ik in een zone 30 moet 30 rijden begint hij serieus te bonken en als ik op relantie wil laten draaien moet ik mijn chok op zeten of hij valt uit en ik heb redelijk veel na verbrandingen in mijn uitlaat

eric123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 apr 2007 22:28
Locatie: oostvoorne

Bericht door eric123 »

probeern eens je ontsteking af te stellen
dat betekend meestal die ploffen :wink:
plofplof

Mrtn

Bericht door Mrtn »

Zo te horen loopt hij slecht op half gas. Dan denk ik eerder aan de afstelling van je teurtje dan aan je ontsteking.
Wat voor een brommer hebben we het over?

glenn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:21
Locatie: drongen

Bericht door glenn »

die plofen vindt ik niet zoo erg maar dat hij stilvalt wel en het gat hier over een amigo en wat is een treurtje

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

glenn schreef:wat is een treurtje
ai, daar hebben we niet aan gedacht: wel het woordenboek vlaams-NL in de FAQ, maar niet andersom... :wink:

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

je teur is je carburateur. ik denk dat deze te rijk afgesteld is waardoor hij ook 'n beetje gaat ploffen.
Afbeelding

Hera62

Bericht door Hera62 »

CDI op een Amigo? Ze verzinnen wat tegenwoordig :shock:

(Ehm, een Amigo heeft volgens mij altijd puntenontsteking...)

Als je je choke moet aanzetten wijst dit m.i. eerder op een benzinetekort dan op een te rijke afstelling (= relatief teveel benzine). Heb je het filtertje in je benzinekraan al eens bekeken? En je benzineleiding gecontroleerd?

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

ik gok toch op een te rijke afstelling van de gasnaald..
en wie weet is de stationair afstelling ook bagger
maar naverbranding in de uitlaat is toch degelijk een te rijke afstelling

maar goed, het punt is dus:

stel puntenonsteking geod af
stel je carb goed af

dan zijn je problemen waarschijnlijk over

hoe ?
staat allemaal inde Faq
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Bas, je weet er helemaal niks van, een te arme afstelling zorgt juist voor naverbrandingen in de uitlaat.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Juist, omdat een te arm mengsel niet ontbrandt en dus onverbrand in de uitlaat komt. Vervolgens als dat een paar slagen is gebeurd onbrandt het alsnog in de uitlaat. Het gebeurt niet vaak, maar je pijp kan er echt heel kapot van gaan. In elk geval kost het een paar schotjes als je met zo'n afsteeling blijft doorrijden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

of een te late ontsteking, of geen uitlaatpakking.

glenn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:21
Locatie: drongen

Bericht door glenn »

ik heb geen uilaat pakking zitten en heb er ook nooit zien zitten in mijn 3 amigo's

Hera62

Bericht door Hera62 »

Ze horen er nochtans wel degelijk in... Zie nr. 15 hieronder (rechts van de uitlaat). Partsnr. is 18291-044-020.

Afbeelding

Samenvattend zijn er tot dusver als mogelijke oorzaken genoemd in de vorige posts:

- verkeerde afstelling van je ontsteking
- te arme afstelling van je carburateur
- probleem met de benzinetoevoer
- ontbreken van uitlaatpakking.

Ik voeg hier nog aan toe:

- brakke bobine of gare bougiekabel.

Als je al deze mogelijke oorzaken eens gaat nalopen, kom je vast wel dichter bij de oorzaak van je probleem....

Plaats reactie