Carb.
Carb.
ik reed met een dikke voorbocht uitlaat en nu komt mijn ori c50 pijp eronder
dus ik moet de carb anders afstellen lijkt me, maar moet de carb nu rijker of armer door de dunne voorbocht?
groet bas.
dus ik moet de carb anders afstellen lijkt me, maar moet de carb nu rijker of armer door de dunne voorbocht?
groet bas.
In principe hoeft het niet, zeker niet met 50cc, maar de praktijk wijst soms anders uit. Hoewel het wel enigszins te voorspellen is is het beter om hem gewoon te monteren en daarna je carb opnieuw af te stellen. Door naar je bougie te kijken weet je meteen waar je aan toen bent
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
In principe is een motor een soort luchtpomp. Misschien moet er nu minder brandstof in het mengsel omdat er ook minder lucht kan worden doorgepompt, omdat er een dunnere uitlaatbocht is gekomen met misschien ook een demper met meer weerstand.
Dus, allicht is het mengsel nu rijker geworden en moet de gasnaald een standje lager of de sproeier eentje kleiner.
Maar het kan ook dat m'n theorie totaal nergens op slaat, of het is praktisch onmerkbaar dat er een dunnere bocht op zit omdat de inlaat en/of de 50cc klepjes de stroming al sterk begrenzen.
Dus, allicht is het mengsel nu rijker geworden en moet de gasnaald een standje lager of de sproeier eentje kleiner.
Maar het kan ook dat m'n theorie totaal nergens op slaat, of het is praktisch onmerkbaar dat er een dunnere bocht op zit omdat de inlaat en/of de 50cc klepjes de stroming al sterk begrenzen.
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Je ideale mengsel ligt aan zoveel componenten dat er niet altijd met echte zekerheid kan worden gezegd wat het moet zijn, gewoon proberen.
Het ligt bv aan: carb maat, carb afstelling, luchtfilter, kleppen, nokkenas, compressie, model zuiger, uitlaat, bougie, ontstekingstiming, hoe warm de motor wordt, slijtage, soort gebruik enz..
Je zou over het algemeen kunnen zeggen dat bij een dikkere uitlaat met minder stromingsweerstand het mogelijk is dat je mengsel wat armer wordt.
Het ligt bv aan: carb maat, carb afstelling, luchtfilter, kleppen, nokkenas, compressie, model zuiger, uitlaat, bougie, ontstekingstiming, hoe warm de motor wordt, slijtage, soort gebruik enz..
Je zou over het algemeen kunnen zeggen dat bij een dikkere uitlaat met minder stromingsweerstand het mogelijk is dat je mengsel wat armer wordt.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen