NT Dax Carb werkt niet op NT C50?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

NT Dax Carb werkt niet op NT C50?

Bericht door Henk Veen »

Ik dacht vandaag, laat ik mijn oude TT Carb eens vervangen door een NT Dax PB12A carb. Maar dat liep van geen meter. Bij sproeier 80 begon het een beetje te lopen, maar groter had ik niet. Stationair tot 30km loopt ie prima, bij meer gas stopt ie ermee. Als ik de chocke erbij zet, dan trekt ie wel door. Als ik in de partslist lees dat een NT Dax standaard een 60 sproeier heeft, dan zou een sproeier groter dan 80 niet nodig zijn lijkt me. Zowel mijn blok als NT Dax is GK4, mijn luchtfiler en het spruitstuk zijn anders dan die van de Dax, maar dat kan het toch niet veroorzaken lijkt me. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

het is heel simpel.

Als alles goed gemonteerd is en er geen valse lucht, slechte ontsteking, etc in het spel is, hou je alleen je afstelling over.

De goede verhouding tussen je benzine en lucht staat vast.

Je benzine is de factor die je beinvloedt.

Als je met minder lucht (choke aan) beter rijdt dan met choke uit, dan zit er te weinig benzine in het mengsel.

Grotere sproeier = meer benzine, dus probeer nog even wat grotere sproeiers en laat de gasnaald bij het wisselen in het midden staan.

Eerst sproeiers wisselen en met luchtschroef afstellen tot je de beste hebt en dan de gasnaald verzetten en per gasnaaldstand telkens weer opnieuw afstellen met de luchtschroef.

MVG,
Robert

Plaats reactie