OT C70 blok prehikelen ( was een andere vraag)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zonder demper rijden betekent hooguit dat ie ietsje rijker mengsel wil. Maar je bougie is mooi bruin, zei je.

Ik zou die bobine als eerste geprobeerd hebben vanwege de symptomen.

Vervroeger die er niet inkomt levert misschien een wat slome motor op, maar zeker geen stotterende. Denk aan een verlatend of een vastgezet vliegwiel. Dat gaat ook niet stotteren.

Geen vonkenshow tussen de punten?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mark
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
Bezit: ZB150
Locatie: Rotterdam

Bericht door mark »

jazeker dat een c50 pijp remt, tenminste moeten er ook halve maantjes bij? zoja remt ie, probleem heb ik zelf ook gehad, de oplossing is een pijp nemen zonder halve maantjes :wink:

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

NIX schreef:Zonder demper rijden betekent hooguit dat ie ietsje rijker mengsel wil. Maar je bougie is mooi bruin, zei je.

Ik zou die bobine als eerste geprobeerd hebben vanwege de symptomen.

Vervroeger die er niet inkomt levert misschien een wat slome motor op, maar zeker geen stotterende. Denk aan een verlatend of een vastgezet vliegwiel. Dat gaat ook niet stotteren.

Geen vonkenshow tussen de punten?
Geen vonkenshow gelukkig. Ik ga zo even mijn bobine vervangen.

Uitlaat met verdikking al op de flens dus geen halve maantjes nodig.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Bobine vervangen en Henk Jan je hebt voor een deel gelijk. Hij hapert niet heeel veel meer maar rond de 55/60 hapert die weer en trekt die niet door. Dit ligt denk ik aan mijn afstelling in de teur?

Zo eens de gasnaald 1tje naar beneden zetten en kijken wat het dan gaat doen.

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

San schreef:Bobine vervangen en Henk Jan je hebt voor een deel gelijk. Hij hapert niet heeel veel meer maar rond de 55/60 hapert die weer en trekt die niet door. Dit ligt denk ik aan mijn afstelling in de teur?

Zo eens de gasnaald 1tje naar beneden zetten en kijken wat het dan gaat doen.
volgas haperen = sproeier
tot 3/4 vol gas = naald

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Henk Veen schreef:
San schreef:Bobine vervangen en Henk Jan je hebt voor een deel gelijk. Hij hapert niet heeel veel meer maar rond de 55/60 hapert die weer en trekt die niet door. Dit ligt denk ik aan mijn afstelling in de teur?

Zo eens de gasnaald 1tje naar beneden zetten en kijken wat het dan gaat doen.
volgas haperen = sproeier
tot 3/4 vol gas = naald
Ik ga het zo eens checken... Heb gister een C50 AT binnengekregen dus heb daar ook nog even voor nodig om die geweldige machine te bekijken. Wie bedenkt nu een parking brake op de achterem hendle :D

Trouwens de gasnaald moet dat 1 naar beneden gok ik dan even of niet ?

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

San schreef:
Henk Veen schreef:
San schreef:Bobine vervangen en Henk Jan je hebt voor een deel gelijk. Hij hapert niet heeel veel meer maar rond de 55/60 hapert die weer en trekt die niet door. Dit ligt denk ik aan mijn afstelling in de teur?

Zo eens de gasnaald 1tje naar beneden zetten en kijken wat het dan gaat doen.
volgas haperen = sproeier
tot 3/4 vol gas = naald
Ik ga het zo eens checken... Heb gister een C50 AT binnengekregen dus heb daar ook nog even voor nodig om die geweldige machine te bekijken. Wie bedenkt nu een parking brake op de achterem hendle :D

Trouwens de gasnaald moet dat 1 naar beneden gok ik dan even of niet ?
@gasnaald: dat kun je zo niet zeggen, hangt er van af of ie te veel of te weinig benzine krijgt. Naald omhoog, is clipje naar beneden, is meer benzine.
@C50AT: is een volautomaat, dus als je bij het starten gas geeft zonder de parkingbreake is ie vertrokken en ligt een paar meter verderop op straat. Op de voorrem is niet voldoende denk ik.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Zo bijna opgelost, van spoeier 75 naar 82 gegaan en een wereld van verschil. Trekt in een keer een heel stuk beter. Toen ik hem zijn 1 zette en gas gaf, kwam bijna mijn voorwiel van de grond, dus aan trekkracht genoeg. Nu nog de gasnaald even stellen want boven in houd die nog net wat in. loopt nu 70 en hoort toch gewoon 80 te kunnen. Maar we maken vooruit gang.

Plaats reactie