veel koppel , lage top

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

jos123 schreef:
nitelife schreef:oude banken mogen sinds 01-01-07 niet meer worden ingezet....
prima, boeken tot er geen peut meer in de grond zit.
als iedereen zijn oude olie nou in de berm aftapt.... kunnen we over 100j weer olie boren in nederland 8)
TWD for life!

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

ik heb hier nog 4 liter gebruikte olie staan. zal het voor je in de sloot gooien tom. voor het goede doel.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

irmin schreef:
Kippenverver schreef:IK heb er zelf ook al eens aan zitten denken, en volgens mij is dit de beste oplossing:

70cc clinider, 50cc kop, originele verlatende ontsteking, 12/15mm carbje.

Zoniet, dan hoor ik het graag, lijkt mij ook wel tof om te realiseren.
15 mm carb is al te groot.
12 is voldoende want dan trek je met 70cc ook al 70 km/u met een vastgezet vliegwiel.
Die verlatende ontsteking is misschien wel een idee. en dan een lekkere tandwielverhouding, bv 12-44 ofzo. Dan trek je als een speer weg, maar je top ligt laag. En dankzij de verlatende ontsteking kom je niet achterlijk hoog in de toeren.
Zo'n verlatende ontsteking is dan automatisch begrensd op 7500 toeren heb ik eens iemand horen zeggen? Maar in combinatie met een 70cc clinder en 50kop moet dat best wel vooruit willen.. En er komt een heel mooi geluid uit je uitlaat, want hoe hoger je toerental hoe lelijker het geluid. (vind ik.)
Ga heen en vereenvoudig u!

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

Kippenverver schreef:
irmin schreef:
Kippenverver schreef:IK heb er zelf ook al eens aan zitten denken, en volgens mij is dit de beste oplossing:

70cc clinider, 50cc kop, originele verlatende ontsteking, 12/15mm carbje.

Zoniet, dan hoor ik het graag, lijkt mij ook wel tof om te realiseren.
15 mm carb is al te groot.
12 is voldoende want dan trek je met 70cc ook al 70 km/u met een vastgezet vliegwiel.
Die verlatende ontsteking is misschien wel een idee. en dan een lekkere tandwielverhouding, bv 12-44 ofzo. Dan trek je als een speer weg, maar je top ligt laag. En dankzij de verlatende ontsteking kom je niet achterlijk hoog in de toeren.
Zo'n verlatende ontsteking is dan automatisch begrensd op 7500 toeren heb ik eens iemand horen zeggen? Maar in combinatie met een 70cc clinder en 50kop moet dat best wel vooruit willen.. En er komt een heel mooi geluid uit je uitlaat, want hoe hoger je toerental hoe lelijker het geluid. (vind ik.)
met een goed uitlaat blijft het geluid ook mooi op hoge toeren hoor

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Ik heb er momenteel zelf een takegawa op zitten, Maar ik vind het een beetje tegenvallen, laag toeren klinkt het toch gewoon het mooiste.
Ga heen en vereenvoudig u!

Plaats reactie