Bestaan tubeless velgjes voor ori dax naafjes?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bestaan tubeless velgjes voor ori dax naafjes?

Bericht door eRVee »

Onderwerp zegt als het goed is genoeg, ik zoek tubeless velgen waar je standaard dax naven in kan steken. Ik krijg ze niet gevonden, weet iemand of ze bestaan?

Ralf.
Afbeelding

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

volgens mij heb je het wel. maar niet voor op een standaart naaf, dan zou je er een naaf bij moeten kopen ( of zit er al in natuurlijk bij spaakvelgen )

meer soort scooter velg idee krijg je dan. maar dat is een beetje nep ( vind ik )

Groet.
"ons kent ons"
PBC bv.

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Jah voor andere naven heb je er genoeg, zie bijv. www.bax.be

Maar waarom zijn er in godsnaam geen tubeless velgen voor standaard naven!?!? Is dat niet stevig genoeg voor het bandenomlegapparaat ofzo... Ik kan het niet volgen.

Maar als iemand het met redelijke zekerheid kan zeggen of het bestaat, graag :)
Afbeelding

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

ja je kan de velg van een scooter aanpassen, het enige wat je moet hebben is die gaten in de binnenring dus er is vast wel een scootervelg die daar ruimte heeft zitten waar je met de boor iets kan doen.


MVG,
Robert

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

tubeless kan natuurlijk niet op een ori dax ster, dan loopt de lucht er makkelijk uit.... je zou je velgen wel dicht kunnen lassen en dan kan je er een tubeless band op gooien...

waarom wil je persee een tubeless band monteren? mocht je een tubeless band hebben liggen voor je dax kan je ook een tubeless band met binnenband monteren... of rijd je je banden zo vaak lek dat je het plakken zat bent?
TWD for life!

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Nee dat je niet tubeless kan gaan op een ori Dax ster + velgjes dat snap ik. Ik heb nu uiteraard gewoon binnenbandjes en heb er nog geen enkele lek gereden. Dichtlassen heb ik aan zitten denken, maar ik vraag me af of dat lukt en of de zijkanten dan wel goed luchtdicht zijn.
Sjah en tubeless heeft voor en nadelen en of ik het wil weet ik nog niet. Als er dus blijkbaar geen tubeless velgen zijn die je zo op een ori Dax naaf kan steken dan denk ik dat ik er niet aa ga beginnen want dan moet ik nog meer veranderen en aanschaffen. En daar heb ik geen zin in, 't kost al geld zat zo.
Afbeelding

CT70K1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:12
Locatie: Ede

Bericht door CT70K1 »

Daxvelgen dichtlassen en dan zomaar een bandje eromheen draaien en dan als tubeless gebruiken gaat niet. De vorm van de velg is er niet op ontworpen om als tubeless velg te functioneren.
Gr. CT70K1

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Dus, zo ver wij weten bestaat er geen tubeless velg voor ori dax naaf. Case closed, slotje. Als iemand ze toch vind, let me know! ;)
Afbeelding

Plaats reactie