88cc op 50kop.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

88cc op 50kop.

Bericht door koenkoenkoen »

Hallo,
Heb een Jincheng Singa 50cc 3bak.
Ik ben op zoek naar een grote cilinder, 70cc of 85cc.

Kan mijn blokje een 85cc aan zonder oliekoeler?
Wat raden jullie me aan?

En wat is de snelheid met 70cc en met 85cc, 12mm carb , 15 voor 40 tands achter?

MvG koen

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

85 cc met 50 kop is niet echt een aanrader.
vanwege de compressie, en de klappen die je krukas gaat krijgen(of je moet er 5 voetpakkingen bijmonteren).
ik zou er een 70 kitje opzetten, en een 15 mm carb met die kleine prutklepjes.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

superbock
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door superbock »

Hi,

Ik rijdt ook rond met een 51mm cilinder op een 50 kop, het is niet de beste uitvinding ter wereld, het spul wordt erg heet en door de kleine kleppen haal je er niet uit wat er in zou zitten.

bovendien bouw je er een erg hoogtoerig blokje mee, da's een beetje jammer als je rustig wilt touren en voor je benzine verbruik(mocht je je daar druk om maken)!

Mijn advies: een 47mm steken (70cc), geen gedoe met grotere oliepompen/oliekoelers en het is fel genoeg in combinatie met een 19mm ofzo!

groeten,

Albert


Ps. mijn blokje is een 6v blok

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

superbock schreef:Hi,

Ik rijdt ook rond met een 51mm cilinder op een 50 kop, het is niet de beste uitvinding ter wereld, het spul wordt erg heet en door de kleine kleppen haal je er niet uit wat er in zou zitten.

bovendien bouw je er een erg hoogtoerig blokje mee, da's een beetje jammer als je rustig wilt touren en voor je benzine verbruik(mocht je je daar druk om maken)!

Mijn advies: een 47mm steken (70cc), geen gedoe met grotere oliepompen/oliekoelers en het is fel genoeg in combinatie met een 19mm ofzo!

groeten,

Albert


Ps. mijn blokje is een 6v blok
Dat klopt niet. Als je bij een standaard set-up alleen de cilinder vervangt, zal met 85cc het maximum toerental en het toerental waarop het max vermogen wordt afgegeven dalen. 70cc zal in dit geval dus zelfs hoogtoeriger zijn, wat niet weg neemt dat het de betere optie is.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie