Blok splitsen -> moervast

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

En er is geen spul wat ik langs de naden kan smeren zodat het een beetje loskomt?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Let er op als het koppelingscarter los er komt er een berg olie uit komt. Ik denk dat je toch wat harder moet tikken...

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

koppelingscarter is een makkie! weer even je koppelingsheveltje er in zetten. vervolgens die inknijpen. dan drukt het carter zich vanzelf los aangezien die minder vast zit dan de sterkte van je koppelingsveren.

middencarters komen later wel. zorg eerst maar dat je de hele reut achter je koppelingscarter demonteerd.

groeten

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Let er op als het koppelingscarter los er komt er een berg olie uit komt. Ik denk dat je toch wat harder moet tikken...
Olie heb ik al uit mijn blok laten lopen, of zit daar nog apart olie ergens in vast..?

En ik heb hem dan toch uiteindelijk los. Na het advies 'pak een grotere hamer' en wat frustratie dat ik moest fietsen naar school is het eindelijk gelukt. Kan wel echt zien dat die pakkingen bijna lijm ofzo waren geworden, heel bizar.

Ik laat het topic nog ff open, misschien dat ik nog andere vragen heb
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mijn volgende advies zou zijn dat je wat vaker pindakaas op je brood moet doen. Godzijdank is ie open.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Mijn volgende advies zou zijn dat je wat vaker pindakaas op je brood moet doen.
Haha, probeer dit soort dingen liever met beleid, zal niet de eerste keer zijn dat ik wat sloop..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Mrtn

Bericht door Mrtn »

Kanttekeningetje: de volgende keer dat je dit doet zou ik eerst de volledige koppeling demonteren omdat je veel beter kracht kan zetten als het blok nog aan je brommer hangt. Dat kan je nu nog wel eens gaan tegenvallen..

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

De kracht die je moet zetten voor die moer? Ik heb even mijn steppenbalk eronder geschroef en het geheel in de bankschroef gehangen, zo gedaan

Nou is het klaar om gekotterd te worden, maar nu moet ik nog een mooi opzetstukje vinden, alles wat ik vond was 50mm max terwijl ik een gat van 55mm nodig heb.. En met een dremelfreesje, dat vertrouw ik nou net niet.. Iemand ideeën?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zo'n schuurtolletje met van die blaadjes schuurpapier die in het rond flapperen. Niet echt precizie, maar nauwkeuriger en sneller dan je denkt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

bij de gamma/praxis?? 1 schuurrondje halen, is om ronde gaten in hout e.d. groter te maken, zijn allemaal losse lamellen die op een rondje geplakt zijn, en die met een ijzer staafje in je boormachine past.
de gene die je moet hebben past met moeite in het gat , maar schijnt prima te werken.(heb ik van horen zeggen van johannes 4sbc)

edit: net te laat :wink:
Laatst gewijzigd door toerieteller op 11 sep 2007 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die bedoel ik dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

maar nu moet ik nog een mooi opzetstukje vinden, alles wat ik vond was 50mm max terwijl ik een gat van 55mm nodig heb
ik ook, maar die is dus maar tot 50mm.. Kan je dat bestellen? Heeft eigenlijk wel haast. Niemand hier in de buurt iets liggen?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Met zo'n flapperend schuurrondje gaat het prima. Desnoods teken je de cilindervoet even af met een watervaste pen. Gewoon de 2 helften tegen elkaar monteren en de tapeinden eruit draaien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Yes is gelukt. Heb van Carel van dit board 2 lamellenschijfjes gekregen, en was binnen 10 min klaar. Cilinder past perfect, nou carters nog schoonmaken en alles weer in elkaar, want de combo olieprut en aluslijpsel in mijn blok vertrouw ik niet.

Ik maak nog een foto van het geheel als het in elkaar zit
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

wel altijd een beetje ruimer frezen anders kan je je cilindervoet samenknijpen als de cilinder sneller uitzet dan je blok,4sbc tip!!
moet binnenkort ook zo'een actie doen om mijn 4 jaren drieklepperproject af te maken.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Plaats reactie