Afstellen schakelmoment 3-bak automaat?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Afstellen schakelmoment 3-bak automaat?

Bericht door eRVee »

Heylo, weet iemand of je het moment waarop een automaat blok overschakelt naar de volgende versnelling af kan stellen? Die van mij schakelt n.l. prima van 1 naar 2, maar vervolgens direct door naar zijn 3...

Ralf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Afstellen schakelmoment 3-bak automaat?

Bericht door gerbrandicus »

eRVee schreef:Heylo, weet iemand of je het moment waarop een automaat blok overschakelt naar de volgende versnelling af kan stellen? Die van mij schakelt n.l. prima van 1 naar 2, maar vervolgens direct door naar zijn 3...

Ralf.
Naar mijn weten niet :(
En dan ben ik vrij zeker.
Misschien heb je een of meerdere versleten koppelingen. Dat is een rottig iets want die zijn DUUR.
Dit lijkt echt weer zo'n post van mij met 'hidden agenda' maar ik heb nog wel een goed AT blok in onderdelen, met goede koppelingen...

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Hmmm, dan maar hopen dat de nieuwe olie wonderen doet en het 'los' komt. Blok heeft laaaang niet gelopen :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

Destijds ook problemen gehad met 'n AT blok, maar na olieverversen, ververst met Expulsa van Kroon-Oil , geen problemen meer . . .
ホンダ

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Kay, dan maar eens kijken wat het doet met de nieuwe olie en een goed ritje. Eerst even de teur ontdoen van een laag dikke poep en dan kijken of ik boven de 35kmh uit kom zonder stotteren en pruttelen.
Afbeelding

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

even de teur laten ontdoen van de poep met een ultrasoonreiniger is de beste manier.
sommige motorzaken hebben zo'een ding staan.
maar de cheapo manier is met gootsteenontstopper(maar pas op alu verdwijnt als je het er te lang in laat liggen, het is net als croma 8) je moet er wel even bij blijven)
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

LOL :) De teur ligt nu gedeeltelijk in de ontvetterbak, dat werkt meestal wel goed en anders ga ik idd wel even naar de mototoko voor een ultasoonreiniging als ze die daar hebben.
Bedankt voor de tip!
Afbeelding

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Deze blokken horen vrij snel in zijn drie te gaan, heeft, mede door kleine voortandwiel, genoeg kracht om in zijn drie nog goed te trekken. slijtage uit zich meestal in het niet meer schakelen naar zijn drie. (was bij mij het geval)

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

En heb je daar een duidelijke oorzaak van kunnen vinden (slijtage, maar in welk onderdeel) en op kunnen lossen?
Afbeelding

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Slijtage zit meestal toch in het koppelingsgedeelte. en ik heb het nog nooit opgelost... :(

Plaats reactie