hoe sluit ik een 4 polige gelijkrichter van een c90 nt aan?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

hoe sluit ik een 4 polige gelijkrichter van een c90 nt aan?

Bericht door opazoetekauw »

ik heb een c50 tussentype, en een tijdje geleden is me lichtspoel doorgebrand. achteraf verdenk ik de gelijkrichter(3 polig bij een tussentype) ervan aangeizne deze na metingen kapot bleek te zijn. dit schijn bij tussentype gelijkrichters vaker voor te komen en daarom adviseerde johannes mij zo eentje van een c90 nt te monteren. maar deze heeft 4 polen, en ik weet niet welk draadje nou waar hoort. weet iemand dat hier?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

Links boven, de + van de accu. deze hoef je niet aan te sluiten indien je geen accu hebt

Links onder, witte of gele draad uit je motorblok... de spanning van de verlichtingspoel uit je onsteking.

Recht boven, gele draad van je draadboom

Rechts onder, groene massa draad(of vast maken aan je frame/blok/ - pool van je accu...)
TWD for life!

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Rood gaat naar links boven en wit naar links onder. Een TT heeft verder nog een Zwart/wit draad, die naar de verlichtingsschakelaar gaat, die deze draad aan massa ("groen") verbindt als de verlichting uit staat. Die zou ik niet gebruiken. Maak een (groene) draad die je met een oog aan het moertje vastmaakt van je accu, je kunt 'm ook ergens vastmaken aan de min-draad van de accu. De groene moet naar rechts onder. De gele moet je ergens vandaan halen, of die ook zit in de kabelboom die langs de accu loopt, weet ik niet meer, ik dacht van wel. Mocht je nog ergens een weerstand hebben zitten - bij de cab - dan kan deze weg.

opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

Bericht door opazoetekauw »

maar er komt een witte en een gele draad uit het blok. wit gaat naar de spanningregelaar die ik dus nu nieuw heb, maar die gele uit het blok, die sluit ik toch ook gewoon weer op geel aan van de kabelboom daarow?

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Ik had het over de drie draden die naar je oude regelaar gaan, want daar monteer je neem ik aan ook de nieuwe. Dus wit en rood kun je zo aansluiten. De gele draad van de regelaar knoop je ergens aan de gele draad van je kabelboom, maakt niet uit waar. Dus een beetje isolatie van de gele draad weghalen en daar een draad op solderen. Of netjes met stekkertjes.

Plaats reactie