VVV CDI unit's
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Ik heb de grootste unitstangenstoter schreef:Oh volgens ralph waren de Cl-16 units ook breder, zie z'n foto maar op pagina drie ofzo..
hier zie je het verschil van de positie van de stekker ook heel goed.
Hij was zelfs zo lief om het ding even voor me op te meten; "dingen zijn (lxbxd) 60x35x22mm" HJ, zou jij jouw Cl-16 eens voor me op willen meten..?
Jurrien; jouw unit is trouwens 60x27x22 en die van Jasper is 51x27x22. Hebben jullie er al genoeg van..?
Benly 90S: 75x50x23
Hier komen de foto's van mijn grote unit (flauw hè)
(198 is tussennummer CD90)
De XR50 unit is zo'n kleintje: 60x27x22
Volgens Belgen is de CD90 unit een erg snelle unit. Als je de prijs vergelijkt met C90 unit valt deze nog mee:
30410-198-691 UNIT COMP.,CDI 92.50
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
heela!
van de week een Shindengen CI-16 van de postbode gekregen en onder de lamp bekeken, blijkt dat dat ding helemaal niet vervroegd tot aan de voorste markering van mn ND vliegwiel maar tussen de eerste twee markeringen blijft..
Mn chinese kastje vervroegt wel helemaal tot aan de eerste markering maar is er onderin al een stuk eerder bij met vervroegen.. zelfs zoveel vroeger dan de Shindengen dat ik het deellast-mengsel aan moest passen..
dusja hier houdt't dan maar mee op, heb nu wel genoeg van al dat vage cdi geneuzel..
van de week een Shindengen CI-16 van de postbode gekregen en onder de lamp bekeken, blijkt dat dat ding helemaal niet vervroegd tot aan de voorste markering van mn ND vliegwiel maar tussen de eerste twee markeringen blijft..
Mn chinese kastje vervroegt wel helemaal tot aan de eerste markering maar is er onderin al een stuk eerder bij met vervroegen.. zelfs zoveel vroeger dan de Shindengen dat ik het deellast-mengsel aan moest passen..
dusja hier houdt't dan maar mee op, heb nu wel genoeg van al dat vage cdi geneuzel..
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Nou, ik heb het ook effe geprobeerd met de stroboscoop.
1 smalle unit met witte plug: vast tijdstip.
1 brede unit met groen plug: vervroegend.
Mijn opmerkelijke bevinding: de vaste unit zat al bij lage toeren op het vroegste tijdstip. De vervroegende zat bij lage toeren op het laatste tijdstip en bij hoge toeren op het vroegste.
Dus:
1. Op lage toeren vonkt de vevreoegende unit later.
2. op hoge toeren geen verschil in ontstekingstijdstip.
Voor de eindsnelheid maakt het dus geen reet uit of ik de vevroegende of vaste unit erop zet bij mijn vliegwiel met lange pukkel.
1 smalle unit met witte plug: vast tijdstip.
1 brede unit met groen plug: vervroegend.
Mijn opmerkelijke bevinding: de vaste unit zat al bij lage toeren op het vroegste tijdstip. De vervroegende zat bij lage toeren op het laatste tijdstip en bij hoge toeren op het vroegste.
Dus:
1. Op lage toeren vonkt de vevreoegende unit later.
2. op hoge toeren geen verschil in ontstekingstijdstip.
Voor de eindsnelheid maakt het dus geen reet uit of ik de vevroegende of vaste unit erop zet bij mijn vliegwiel met lange pukkel.
cracque frontal
@ kippenverver.
De 36a ontsteking die ik je heb verkocht heeft de gehele pukkel (streep) een cm vroeger staan dan de mitsuba. (Het laatste ontstekingsmoment is maar iets later dan het vroegste van de mitsuba). Dat betekent dat je echt wel een vervroegende unit moet hebben. Niet zozeer omdat-ie vervroegt, maar omdat-ie op lage toeren verlaat (zie m'n vorige post).
Anders gaat-ie op lage toeren te vroeg ontsteken en dat is belastend voor je
bigendlager.
je zal het dan waarschijnlijk ook horen bonken in je blok wanneer-ie stationair draait.
De 36a ontsteking die ik je heb verkocht heeft de gehele pukkel (streep) een cm vroeger staan dan de mitsuba. (Het laatste ontstekingsmoment is maar iets later dan het vroegste van de mitsuba). Dat betekent dat je echt wel een vervroegende unit moet hebben. Niet zozeer omdat-ie vervroegt, maar omdat-ie op lage toeren verlaat (zie m'n vorige post).
Anders gaat-ie op lage toeren te vroeg ontsteken en dat is belastend voor je
bigendlager.
je zal het dan waarschijnlijk ook horen bonken in je blok wanneer-ie stationair draait.
cracque frontal
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.