slotje, kan dicht
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
kijk, irmin bedankt, 't gaat om dit oliekoelertje:
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=182
volgens daxboard gaat dat prima lukken, dus ik gok het erop
en voor ik ontluchting had, had ik een peilstok met thermometer erin, die gaf 120 graden aan na volgas gereden te hebben
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=182
volgens daxboard gaat dat prima lukken, dus ik gok het erop
en voor ik ontluchting had, had ik een peilstok met thermometer erin, die gaf 120 graden aan na volgas gereden te hebben
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- chaly addict
- Berichten: 18863
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Wat Irmin zegt klopt. Singa heeft een grotere 170 of 180 pomp en de oliesproeier is al 1mm. Dat is dus een stuk groter dan een C50 of SS gaatje. Hij heeft minstens een 270 of 300 pomp nodig als ie serieus met een koeler wil werken.
Los van het sarren meen ik serieus dat er ergens anders de oorzaak van het heetlopen gezocht moet worden.
En als je met overtoeren 12.000 toeren bij 65 km/u bedoelt, dan heb je geen zware maar een lichte vertanding.
Als je koppeling slipt, zal een koeler het probleem eerder verergeren omdat de olie nog dikker wordt.
Als je werkelijk zo zwaar hebt vertand dat je koppeling ervan gaat slippen, koop dan een kleiner voortandwiel in polaats van een koeler.
Al mijn volgende antwoorden zullen weer een stuk minder serieus zijn.
Los van het sarren meen ik serieus dat er ergens anders de oorzaak van het heetlopen gezocht moet worden.
En als je met overtoeren 12.000 toeren bij 65 km/u bedoelt, dan heb je geen zware maar een lichte vertanding.
Als je koppeling slipt, zal een koeler het probleem eerder verergeren omdat de olie nog dikker wordt.
Als je werkelijk zo zwaar hebt vertand dat je koppeling ervan gaat slippen, koop dan een kleiner voortandwiel in polaats van een koeler.
Al mijn volgende antwoorden zullen weer een stuk minder serieus zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
ik heb hele zware vertanding, in z'n 4 ga ik net iets harder dan 80 (autoteller), terwijl met hdd op de testbank ik de 102 aantikte...
dus met de vertanding zit het wel snor, ik heb ook nog een 30 achtertandwiel liggen, die probeer ik zo eerst wel
dus met de vertanding zit het wel snor, ik heb ook nog een 30 achtertandwiel liggen, die probeer ik zo eerst wel
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Ik zou het gewoon proberen met dat koelertje.Monkeymadness schreef:kijk, irmin bedankt, 't gaat om dit oliekoelertje:
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=182
volgens daxboard gaat dat prima lukken, dus ik gok het erop
en voor ik ontluchting had, had ik een peilstok met thermometer erin, die gaf 120 graden aan na volgas gereden te hebben
Trouwens, als aanvulling op m'n eerdere post (en als reactie op mensen die menen dat je blok per definite niet goed is vanwege een hoge temperatuur): De hogere temperatuur hoeft natuurlijk niet van een probleem te komen, maar kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van hoge compressie. Als je een meter ter beschikking hebt zou ik dat voor de grap eens testen. Normaal gesproken is de compressie ongeveer 1:8 geloof ik.
Zit jij met jou blokkie op 1:11 ofzo, dan loopt de temperatuur meer op.
Dan is er helemaal niets mis met je blok en dan is een oliekoeler een zeer juiste oplossing. Tuning heet dat, geloof ik . 8)
cracque frontal
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
helaas heb ik niet zo'n meter, maar kan je wel de setup geven, 70cc met 50 kop, en als ik hem aan kick, kan ik op de kickstarter blijven staan zonder dat de kruk een slag maakt (met 65-70 kilo)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
en misschien heb ik de bende er wel op gezet afgestelt en deels onderhouden loopt hij nog steeds en word mijn blok nog steeds warmer en draait veel meer toeren jou koppeling was gewoon volledig verrot en nu doet hij 't tijdelijk ff niet maar als hij 't weer doet koop dan ff een nieuwe kabel k weet dat je hem net nieuw hebt maar je moet een passende kopen dan doet je koppeling het weer goed ga je weer harder draait je blok geen overtoeren en word hij niet zo heel erg warm en hoef je die hele bende niet aan te schaffen want het kost inderdaad een vermogen en zoals k je al had gezegd rogier en k hebben eens zitten denken wat je voor het geld had kunnen bouwen en dan had je niet eens echt overbodige rotzooi mss als je een dubbel overtje met korte dempers overbodig noemt misschien 1 ding maar daar blijft het ook bij.
groetjes he
groetjes he
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
stuk leesbaarderleon1308 schreef:en misschien heb ik de bende er wel op gezet, afgestelt en deels onderhouden, loopt hij nog steeds en word mijn blok nog steeds warmer en draait veel meer toeren. jou koppeling was gewoon volledig verrot en nu doet hij 't tijdelijk ff niet, maar als hij 't weer doet, koop dan ff een nieuwe kabel. ik weet dat je hem net nieuw hebt, maar je moet een passende kopen, dan doet je koppeling het weer goed ga je weer harder, draait je blok geen overtoeren en word hij niet zo heel erg warm en hoef je die hele bende niet aan te schaffen, want het kost inderdaad een vermogen, en zoals k je al had gezegd, rogier en k hebben eens zitten denken wat je voor het geld had kunnen bouwen en dan had je niet eens echt overbodige rotzooi. mss als je een dubbel overtje met korte dempers overbodig noemt misschien 1 ding maar daar blijft het ook bij.
groetjes he
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...