Pagina 2 van 4

Re: 5w40

Geplaatst: 09 nov 2009 23:10
door Henk Veen
[quote="stofZie boven, ervaring...1200 km & nog geen problemen. (bijna dagelijks door weer en wind)[/quote]
Wat is nou 1200km..... Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.

Re: 5w40

Geplaatst: 09 nov 2009 23:15
door Baron
conclusie ?

Re: 5w40

Geplaatst: 09 nov 2009 23:19
door roow
Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.

Re: 5w40

Geplaatst: 09 nov 2009 23:21
door arnold-d
Baron schreef:conclusie ?
gebruik shell 10w40

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 08:07
door honda sleutelaar
arnold-d schreef:
Baron schreef:conclusie ?
gebruik shell 10w40
of action 5W40

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 10:58
door NIX
Of action 10W40.

Of kroonexpulsa of weetikveel. Het boeit nauwelijks. Gooi er desnoods kokosnotenolie in als het peil te laag staat en warm je motortje rustig op. Dat is veel belangrijker dan welke soort er precies in moet.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 11:02
door nielspbr
Zolang je maar geen synthetisch spul in een oud blok gooit, dan gaat al het opgehoopte vuil in het blok rondzweven.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 11:28
door NIX
Mooie gelegenheid om je filters eens schoon te maken en je plaat te vernieuwen. Ik zie het probleem niet, je gaat er alleen maar op vooruit.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 12:36
door Jurrien
arnold-d schreef:
Baron schreef:conclusie ?
gebruik shell 10w40
Dat lees ik wel vaker.. Waarom speciaal van de shell??
Lijkt me dus onzin.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 12:37
door arnold-d
Jurrien schreef:
arnold-d schreef:
Baron schreef:conclusie ?
gebruik shell 10w40
Dat lees ik wel vaker.. Waarom speciaal van de shell??
Lijkt me dus onzin.
ooh, dat is 4takt motorfiets olie, voor natte koppeling.
Dus heb je gewoon de goeie :mrgreen:

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 12:38
door Jurrien
Maar die heb je ook van andere merken.
Sterker nog, ik heb het idee dat je bij de benzinepomp veel te veel betaalt voor olie, dus ik zou juist niet bij de shell kopen.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 12:43
door nitelife
bij de benzinepomp betaal je voor elk product teveel. als er benzine bij de supermarkt tekoop zou zijn, zou iedereen het daar halen! :D

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 13:18
door NIX
Haha, actionpeut. Met een octaangetal van 86.

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 16:43
door stof
Henk Veen schreef:
stof schreef:Zie boven, ervaring...1200 km & nog geen problemen. (bijna dagelijks door weer en wind)
Wat is nou 1200km..... Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.
Ik zal het nog eens laten weten als de km's zijn opgelopen, goed? ;)

edit: de olie mag toch ververst worden, of telt het dan niet? :lol: :wink:

Re: 5w40

Geplaatst: 10 nov 2009 16:52
door jimbo1992
Op een luchtgekoelt 50cc blokje gewoon 10W40 is het nu winter of zomer, België of Nederland maakt dat echt niets uit voor zo'n brommer (super precisie instrumenten zijn het namenlijk ook niet...), Als je het goedkoop wil koop je gewoon een 5liter bidon van motul ofzo, goede olie, lage prijs. En als je gewoon maakt dat het olie op pijl blijft moet je zelfs niet veel verversen...