Is dit wel een ss-pijp?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door h5speedje »

ss en cd pijp zijn hetzelfde kwa maatvoering; verschil tussen de 2 pijpen is de steun met rubber voor de middenstandaard..
c pijp heeft een andere maatvoering als cd en ss...(ook ss heeft een lage uitlaat gehad)
Je gebruikt een cd uitlaat op een c als je een lange slag blok hebt; pijp van cd is ongeveer een centimeter langer

Als ik die bocht zo bekijk is dat gewoon een verkeerde fabriekage; normaal zijn immi uitlaten een beetje geknikt ipv gebogen..dit gaat alleen passen met geweld..

Zoals ildert al zei; ding zo goed en kwaad als het gaat monteren; ik ga dan meestal met de voet even op het uiteinde van de demper drukken (of staan)...je hebt het risico dat er vanalles gaat breken (cilinderkop,tapeindjes of je knikt de bocht)

Gewoon terug brengen dat ding en vraag 1 die wel past...
Kwa kickstarter hoort er altijd 1 op te zitten met knik...die vlakke op de foto is voor dax (hoge uitlaat) of monkey etc etc..
Orgineel voor de nederlander zat er zo'n kl*&&%& kickstarter op waarmee je zowat de klinkers uit de straat stoekt om je broem aan te trappen...(als de as al niet rondgedraaid is)
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Plaats reactie