Maak eens een foto...SBloke schreef:Net even de klepjes gesteld.... voorste klepdop heeft 1 gare draad in de kop en in het andere gat zat een bout die er niet in hoorde.. Leuk die beunfietsen.![]()
Maar dat is nog niet het ergste.. Ikdraade wat rond aan het vliegwiel na het stellen, even kijkenof de klepjes wel willen en er niets TE strak staat. Een onheilspellend geluid komt uit de stater.
Starter solenoid eraf gehaald en ee nblikje naar binnen geworpen. Er steekt daar een wormasje in de carter (lastig uit te leggen) dit asje draait als je de startmotor gebruikt. Zijn draaipunten zijn een rond gaatje in de carter en een rond gaatje in de solenoid...die in de carter is ovaal en de glijlager in dit gat is vrijwel geheel weggesleten, erzit nog een klein randje aan de bovenkant van het gat.
*GODVER*:evil: .... asje wiebelt dus. Gaatje is lastig te repareren en een nieuwe carter kost teveel.
Zodra deze motor het doet gaat hij de deur uit... rijdend....
Wie heeft nog een leuke betrouwbare fiets staan tot 1000 euro? (CB achtige)
Mijn FT500 sleuteltopic... ...Hij doet het!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Re: re
Ik snap hem niet.....Eric schreef:Die 750 is die 50euri extra best wel waard......
NIX schreef:Maak eens een foto...
Als je even deze kant op rijdt ben je sneller....Ik heb geen digicam ter beschikking namelijk.
![Sad :(](./images/smilies/apple_icon_e_sad.png)
Laatst gewijzigd door SBloke op 19 feb 2007 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Re: re
..en nog in de originele kleurtjes ook... dan ga je je afvragen. De eigenaar van die CB900 bol hierzo doet zijn fiets weg voor 800... (heb al een mail terug)... dus voor 750 een 750 in originele kleuren of voor 800 een 900 met een fraaie paintjob....
..en ik wil hem toch matzwart maken.... (die 900, van de paint van die 750 blijf ik uiteraard af)
keuzes keuzes keuzes...
Laatst gewijzigd door SBloke op 19 feb 2007 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
even een update ertegenaan.
Omdat ik de FT toch rijdende wil hebben vandaag een nieuwe accu gehaald en gemonteerd.
Wonder boven wonder draait de startmotor rond en doet ze haar werk. (Asgat is toch al uitgesleten en het is een loop of sloop motor..) Goed, ding draait dus en start ook...
Alelen nu de uitdaging, zolang ik het gas vasthou op 2000 toeren is er nietsaanhet handje. Laat ik het gas los of zakt ze onder de 2000 dan slaat ze direct af. En dat terwijl de stationair rond de 1200 moet zitten.
Herhaaldelijke pogingen tot herstarten resulteerde telkens in hetzelfde, wa spelen met de carb-instellingen en choke instellingen heeft ook niets uitgehaald.
Accu is uiteindelijk te ver leeg geraakt om de startmotor nog op gang te krijgen dus die ligt weer aan de lader.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn? Mijneerste ingeving is dat ze verzuipt, maar ik kan hier vooralsnog geen aanwijzingen voor vinden.
Omdat ik de FT toch rijdende wil hebben vandaag een nieuwe accu gehaald en gemonteerd.
Wonder boven wonder draait de startmotor rond en doet ze haar werk. (Asgat is toch al uitgesleten en het is een loop of sloop motor..) Goed, ding draait dus en start ook...
Alelen nu de uitdaging, zolang ik het gas vasthou op 2000 toeren is er nietsaanhet handje. Laat ik het gas los of zakt ze onder de 2000 dan slaat ze direct af. En dat terwijl de stationair rond de 1200 moet zitten.
Herhaaldelijke pogingen tot herstarten resulteerde telkens in hetzelfde, wa spelen met de carb-instellingen en choke instellingen heeft ook niets uitgehaald.
Accu is uiteindelijk te ver leeg geraakt om de startmotor nog op gang te krijgen dus die ligt weer aan de lader.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn? Mijneerste ingeving is dat ze verzuipt, maar ik kan hier vooralsnog geen aanwijzingen voor vinden.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Dus de carb er weer onderuit en opnieuw schoonmaken? Kloteklusje.....NIX schreef:Ik vermoed dat de carb een apart stationair gedeelte heeft dat verstopt of anderszins ontregeld is.
In elk geval is ie aan de praat te krijgen. Da's al meer dan de vorige eigenaar ermee kon.
![Confused :?](./images/smilies/apple_icon_e_confused.png)
Nog tips voor het schoonmaken van een carb? en dan vooral do's en dont's
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Godver.......
De vorige eigenaar heeft de uitlaatdemper gewoon op de buis geschoven zonder en pakking er tussen of een klemring eromheen. Dat moet dus even netjes gemaakt worden....
Pakking besteld, klemring besteld... CMSNL iswa traagjes dus ik kan 2 weken wachten daarop. Ondertussen de uitlaatdemper erafproberen te halen. Maar de ophangbout zit VAST....
Ratel erop. 12kantige dop schiet door en de kop van de bout is iets ronder.
kruipolie... en een week lang zo laten staan, af en toe kruipolie toegevoegd.
Vandaar weeg een poging met een nieuwe pijpsleutel. (Bout zit verzonken, je komt er erg lastig bij).. je hoort wat kraken, en voelt beweging erin komen.. en dan ineens.. schiet je pijpsleutel door....
Het kraken was de pijpsleutel. Bout zit nog steeds vast.![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/apple_icon_cry.png)
Misschien toch maar gaan investeren in een goede 6-kantige doppenset. Maar wil je kwaliteit ben je zo 100 euri kwijt. (Teng, gedore, hazet)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/apple_icon_evil.png)
De vorige eigenaar heeft de uitlaatdemper gewoon op de buis geschoven zonder en pakking er tussen of een klemring eromheen. Dat moet dus even netjes gemaakt worden....
Pakking besteld, klemring besteld... CMSNL iswa traagjes dus ik kan 2 weken wachten daarop. Ondertussen de uitlaatdemper erafproberen te halen. Maar de ophangbout zit VAST....
Ratel erop. 12kantige dop schiet door en de kop van de bout is iets ronder.
![Confused :?](./images/smilies/apple_icon_e_confused.png)
kruipolie... en een week lang zo laten staan, af en toe kruipolie toegevoegd.
Vandaar weeg een poging met een nieuwe pijpsleutel. (Bout zit verzonken, je komt er erg lastig bij).. je hoort wat kraken, en voelt beweging erin komen.. en dan ineens.. schiet je pijpsleutel door....
Het kraken was de pijpsleutel. Bout zit nog steeds vast.
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/apple_icon_cry.png)
Misschien toch maar gaan investeren in een goede 6-kantige doppenset. Maar wil je kwaliteit ben je zo 100 euri kwijt. (Teng, gedore, hazet)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!