@Brommert
Dankjewel voor de uitleg. Helemaal duidelijk maar ik zit toch met wat twijfels betreffende de CDI unit.
Zou het liefst die van de Daytona houden, die is voor dat blok gemaakt met bijpassende vervroegings curves en max. vervroeging. Ik ben als de dood voor pingelen. Nog niets gehoord, zelfs niet onder zware belasting met laag toerental, het lijkt erg goed. Het schema van Nielspbr laat (op de rustigste stand, zonder draadjes te verbinden) een mooie vervroegings curve zien die niet erg snel vervroegd bij weinig toeren, ook maximale vervroeging lijkt mij niet extreem.
Hmmm... twijfel.
Als ik er een andere OEM Honda CDI zou gebruiken (welke precies?) weet ik niet wat dat ding doet.
Eentje die op een bepaald model OEM Honda gebruikt wordt regelt de ontsteking misschien wel helemaal niet zoals Daytona het voor ogen had met hun 12.5:1 compressie blokje, wat ik best wel hoog vindt, en die mensen weten vast heel goed wat ze moeten doen om een serieus hoog vermogen te krijgen zonder zeeën van garantieclaims. Bedoel maar, lijkt mij niet goed om er zo maar wat op te knuppen. Houdt het daarom liever bij de Daytona CDI.
Hmmm... twijfel.
Heb nu een 35/50W sealed beam halogeen unit meegenomen (sealed beam is een US systeem wat dateert uit de tijd, nog niet zo heel erg lang geleden, dat verwisselbare H4 lampjes verboden waren). Als een sealed beam lampje stuk is moet de hele unit vervangen worden omdat het lampje ingegoten zit in de unit. De 50W groot licht zal 'm wel niet echt worden maar ben benieuwd wat 35W dimlicht stand doet. Of 35W wel of niet veel licht geeft is subjectief. Kaarsvlam geeft veel licht in een donkere kamer maar is matig in verhouding tot de 2x100W koplampen + 6x100W Hella Rally 3000 lampen die ik ooit op m'n ouwe Mercedes had. Totaal 800W geeft écht licht.
Ik zie stukken slechter dan de gemiddelde mens in het donker en volgens mij is die 35W helemaal niks...
Hmmm... twijfel.
Dan heb ik nog gratis gekregen (op het werk, zonder oneerbare voorstellen te moeten inwilligen!) een USA made JW Speaker LED verstraler. Past op de bumper van een auto, zeker niet in de koplamp behuizing van een Dax. High Tech en trekt volgens mij iets van 2A@12V = 24Watt. Het is een erg duur merk en, volgens mij, behorend bij de top op automotive LED verlichting op dit moment. Beats H4 by miles, naar het schijnt! Zie youtube voor filmpjes.
Ben benieuwd of het compatible is met het laadsysteem van een Daytona en net zoveel licht geeft als op de 12V accu van een auto. Ga ik vandaag of morgen even naar kijken.
Ik zie de Speaker verstraler niet als echte oplossing, maar Speaker maakt ook gewone koplampen. Rechtstreekse vervanging voor H4, plug & Play. Extreem duur, die hele LED koplamp techniek staat nog een beetje in de kinderschoenen natuurlijk, maar in de 5 3/4" maat zou het een oplossing kunnen zijn voor de Dax.
Kosten? Iets van 650 euro(!) verkoop.
Hmmm... twijfel.
Ik ben, toen met het aansluiten van het Daytona blok en de LED knipperlichten, op al wat 'tegenslag' gestuit. Ik ben de handigste niet, geef ik ruiterlijk toe, maar als ik Big Money neerleg, en dat is het voor mij toch wel, dan moet het wél in één keer goed zijn.
Het is niet zo dat ik het moet betalen van een krantenwijk maar het begint op een gegeven moment wel een beetje pijn te doen.
Dacht ik in het begin nog lekker goedkoop te rijden met de Dax, ha, ha, ha.
Da's(x) humor
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)