Pagina 2 van 2

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 01 nov 2016 23:23
door SuzuhaTR1
Jeetje....dan ga ik morgen als ik de laatste onderdelen binnen heb (12v accu, lampjes en gelijkrichter) maar eens zeer voorzichtig proberen de boel om te bouwen....hij moet/wil a.s. Zaterdag zijn eerste stapavondje met de Dax naar Hilversum....en zijn moeder & ondergetekende willen dan heel graag dat hij ook te zien is ....nu is het een ongelooflijk klein kaarsje

Dank jullie wel zover....nu maar hopen dat het gaat lukken

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 02 nov 2016 18:06
door SuzuhaTR1
De Dax is zojuist na een eerste wat langer ritje terug gekomen....zonder enig accuvermogen of verlichting, oftewel...ik ga straks beginnen met ombouwen.

Waar ik op de tekeningen over struikel is:

1: Op welke kleur draad vanuit het contactslot sluit ik de 'kill-switch' aan?
2: op de laatste tekening staat dat de bobine 2 aansluitdraden heeft, die nu in de Dax zit heeft er maar 1'tje...

Ik zie er erg tegenop, maar ga er toch maar aan beginnen :(

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 02 nov 2016 19:14
door NIX
1 bobinedraad zal wel massa zijn.

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 02 nov 2016 19:23
door nielspbr
SuzuhaTR1 schreef:De Dax is zojuist na een eerste wat langer ritje terug gekomen....zonder enig accuvermogen of verlichting, oftewel...ik ga straks beginnen met ombouwen.

Waar ik op de tekeningen over struikel is:

1: Op welke kleur draad vanuit het contactslot sluit ik de 'kill-switch' aan?
2: op de laatste tekening staat dat de bobine 2 aansluitdraden heeft, die nu in de Dax zit heeft er maar 1'tje...

Ik zie er erg tegenop, maar ga er toch maar aan beginnen :(
De gele die uit de cdi komt dient voor de killswitch/contactslot, tegen massa aanhouden en hij gaat uit.

Zwart gaat gewoon aan massa en blauw aan zwartgeel(of wat je ook voor kleur hebt) van de bobine.
(12v honda bobines zijn meestal 2 draads en worden ongeaard aan het frame gehangen)

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 11:49
door SuzuhaTR1
Meer dan de helft van de draden aangesloten....tank en alles eruit gesloopt.....blijkt het vliegwiel te ver naar voren te komen door de dikte van de achterplaat :oops: ....setje gaat in de kliko en nu moet ik alsnog }%>}{$£<~>$>|~> een dure set kopen....g.dverde €@&€....heb zin in zinloos geweld...

Dus deze ontstekingen passen helemaal niet op de 6v krukassen (nee.....ook niet met vulbus!

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 11:50
door SuzuhaTR1
IMG_8676.JPG

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 16:24
door nielspbr
Is het een st50e(6v korte tap) of st50ge(6v lange tap) blok?

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 16:27
door zeebaarsje
Als je hemt toch weg gooit wil ik hem wel hebben :P

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 18:26
door Soop
als je toch met een vulbus gaat werken kun je ook een goedkoop 12v setje kopen toch? Moet er waarschijnlijk wel een 12v/bami dekseltje op. Ik heb nog een nieuwe set liggen als je interesse hebt. Is mij ooit verkocht voor veel te veel geld als zijnde 'plug n play' op 6v blok, maar bleek een simpele 12v bami ontsteking. Mag voor weinig weg. PM voor een fotootje.

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 19:52
door stoterstangen90
Dit is zeker een dax met een plat vliegwiel, korte tap. Daar is sowieso geen kant en klare CDI oplossing voor te koop.

Re: CDI Ontsteking Inbouwen in Dax

Geplaatst: 03 nov 2016 20:04
door SuzuhaTR1
Het gaat om een samengesteld blokje, alles OT 6v....SS50 krukas, C50 carters en bak....Nix was hier rond 18:00 uur en die zag dat er een idioot dikke onderplaat bij zat.
@Soop, ik heb je pm beantwoord en hoop/verwacht dat we er wel uitkomen....

Dan heb ik op Soop zijn ontsteking zeer waarschijnlijk wèl die 'Shindengen' cdi nodig..?