Pagina 2 van 6

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 19:25
door NIX
Je krijgt toch niet zomaar een mengselprobleem? Wat is er aan de motor veranderd?

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 19:40
door JagerB
@NIX
Hij liep niet meer goed na het vervangen van een sproeier. Dus vervolgens de oude sproeier er weer in maar nog steeds niks.. Mijn conclusie was dus dat hij nu ergens valse lucht moet trekken aangezien ik het hele spruitstuk los heb gehad en verder niks veranderd heb. Echter heb ik wel op valse lucht getest door remreiniger te spuiten rond het spruitstuk. Ik krijg wel een beetje een reactie maar ook weer niet super concreet. Verder heb ik de pakkingen dus vervangen en lijkt alles gewoon goed te zitten.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:04
door Ben C50
vergeten je doekje uit de inlaat van je cilinderkop te halen, welke je er zo zorgvuldig ingestopt had om er geen moertjes e.d. in te laten vallen….

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:05
door JagerB
Was het maar zo simpel, Ben :cry:

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:12
door Eric
Ik denk dat er een klep ruim en strak staat en er toch iets is met het vlotter. Misschien daar nog aan lopen stellen oid? Hoe oud is de benzine en staat ze altijd buiten? Weet je al wat voor set update je hebt? Hoe liep hij voorheen op top?

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:13
door NIX
Vlak de carb en het spruitstuk voor de zekerheid.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:37
door JagerB
@Eric
Kleppen gister voor de 3e keer gesteld op netjes 0.05mm. Zijn er nog andere manieren om de vlotter te kunnen testen? Ik tank vaak, benzine zal dus nog geen week oud zijn. Hij staat wel altijd buiten, maar onder een hoes. Voorheen liep hij op "top" naar mijn idee een beetje schraal. Vandaar dat ik in eerste instantie een grotere sproeiert wilde monteren. "Top" tussen haakjes omdat ik nooit vol gas in de laatste versnelling rij omdat hij dan zo veel toeren maakt dat het blok ratelt.

@NIX
Hopelijk heb ik morgen tijd om dat even te doen. Kan gewoon op een vlak stuk schuurpapier?

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:47
door NIX
Waterproof schuurpapier op een glasplaat.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:50
door JagerB
Dank.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 08 jan 2017 22:51
door JagerB
En welke korrel als laatste? Rond de 600 of meer zelfs?

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 09 jan 2017 12:16
door NIX
600 is voor mij fijn zat.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 09 jan 2017 14:36
door Johnson40
Kan ook (slechte) ontluchting van de benzine tank zijn. draai voor de grap je vuldop er eens af, zet je brandstofkraan op de reserve stand en probeer dan nog eens...
Ik had hetzelfde probleem en bleek aan de ontluchting van de tank - of gebrek aan - te liggen...

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 09 jan 2017 15:32
door JagerB
Dank voor de tip, Johnson! Zal het proberen.

Zal deze week het spruitstuk gaan vlakken. Als er animo voor is kan ik eventueel wel een how-to'tje maken voor in de FAQ.

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 10 jan 2017 20:03
door JagerB
Vandaag het spruitstuk en de carb geflakt. Nieuwe pakkingen en isolator er vervolgens op gemonteerd en proberen maar weer. Hij start wel en loopt, als hij warm is, stationair. Rijden is echter nog steeds geen pretje. Het is een beetje te doen maar het gebrek aan vermogen maakt het toch wel een opgave om met het overige verkeer mee te komen. Bij vol gas vanuit lage toeren wordt de motor 'gesmoord' en is optrekken een drama...

Re: Skyteam dax probleem #2

Geplaatst: 10 jan 2017 21:11
door Eric
Zo te horen had je beter de tandwiel verhouding aan kunnen passen. Heb je nu weer de originele sproeier erin zitten, en wat doet de brommer als je tijdens het rijden de choke erop zet? Heb je toevallig ook aan de gasnaald of de ontsteking gezeten?