Pagina 2 van 3

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 09 feb 2020 21:44
door MichelVH
Het vliegwiel is eraf. Vliegwiel trekker hielp niet, stoken hielp niet, kruipolie ook niet... Dus vergeef me, ik heb de kruktap uit het vliegwiel geboord. Maar goed, het Kymco blok werd toch een donor en de krukas was al versleten.

Afijn, alles gemonteerd op het lifan blok en het past allemaal, binnenkort ff testen. Morgen eerst afrijden voor de motor 8-). Het vliegwiel deksel zit nog een puist alu op voor de startmotor ketting, die moet ik eraf slijpen en een plaatje voor lassen. Dat wordt wel even een stukje werk, maar komt goed.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 22 feb 2020 21:50
door MichelVH
Het werkt! Ik heb alleen stiekem niet zo'n zin om de e-start pukkel van mijn deksel af te zagen... Is er geen normaal carterdeksel voor spoelenkrans in het deksel, zonder e-start? Ik kan in ieder geval niks vinden.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 00:32
door Ben C50
Volgens mij bestaat die binnenstebuiten ontsteking omwille van de electrostart, dus nee...

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 03:41
door lil
onjuist, binnenstebuiten deksels zonder estartpuist bestaan wel, zitten onder meer op injectie presscubjes.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 08:30
door MrSinga
lil schreef: 23 feb 2020 03:41 onjuist, binnenstebuiten deksels zonder estartpuist bestaan wel, zitten onder meer op injectie presscubjes.
Maar dan zit je met het probleem dat die deksels niet afsluiten. Juist door die e-start erop zat, er loopt een ketting van starter naar vliegwiel en dat blijft open). Nice is bv ook omgekeerd en dat deksel past ook niet (net zoals een gewoon vliegwieldeksel niet perfect afsluit op nice)

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 14:16
door lil
das waar, maar dat blijf je natuurlijk ook houden als je de estartpuist afzaagt van een deksel. ik gaf alleen maar aan dat die deksels wel degelijk bestonden omdat gedacht werd dat dat niet zo was.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 14:23
door nielspbr
Alu plaatje op maat maken en inlijmen, als je het netjes doet is dat gat dicht voor het water qat vanaf het voorwiel komt.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 17:29
door MrSinga
nielspbr schreef: 23 feb 2020 14:23 Alu plaatje op maat maken en inlijmen, als je het netjes doet is dat gat dicht voor het water qat vanaf het voorwiel komt.
Klopt of iemand die goed kan alu lassen.

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 19:45
door Ben C50
Ik vraag me af of het chinese “alu” een beetje te lassen is...
zat de startmotor boven of onder?

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 20:03
door MrSinga
Ben C50 schreef: 23 feb 2020 19:45 Ik vraag me af of het chinese “alu” een beetje te lassen is...
zat de startmotor boven of onder?
Is te lassen... startmotor bij meeste chinezen zijn onderaan

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 22:12
door MichelVH
Dank voor de antwoorden...

Ik heb mijn tig-4 diploma een paar maandjes terug behaald, alu bakken is voor mij geen probleem

Lijmen hoef je bij mij niet mee aan te komen, ookal is het soms stiekem wel een goeie oplossing :oops: .

Het is meer dat het dan erg veel werk wordt, dus het liefst heb ik een kant en klare oplossing. Het Kymco deksel past nu ook niet superfijn, het kettingkapje kan ook maar met 1 boutje vast...

Ik vind de 3 Fase ontsteking voor normale montage toch een errug meuie oplossing, maar wel prijzig. Is er geen goedkoper alternatief?

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 23 feb 2020 22:32
door MichelVH
PS starter zit boven bij K pipe

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 24 feb 2020 06:08
door MrSinga
Als het bovenaan is, dan kun je gewoon dicht lassen. Tiger motoren hadden dat ook, e-start werd eraf geslepen en dicht gelast (en dan verkocht voor onder dax ed)

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 15 sep 2020 17:37
door MichelVH
Ik ben er uit gekomen. Ik heb gewoon een normale ontsteking en vliegwiel gekocht bij Brink motoren, CDI'tje van Aliexpress. Aansluiten zonder productbeschrijving is wat onduidelijk, dit schema hielp mij gigantisch. Verder is het aansluiten allemaal heel makkelijk, heb het contact, licht en acculader al werkend, contact was hetzelfde als normaal. Eerste ritje ging goed, 70cc met trage kop en 19mm nep Mikuni heeft toch erg goede power, trok hem met gemak op het achterwiel en toch zeker wel een top van 70.

Enige wat nog rest is een smaller stuur (Derbi stuur is net ff te breed), het zadel opnieuw schuimen in een andere vorm en de uitlaat stiller krijgen. Verder wat optische dingetjes en thats it. Als die af is volgen er foto's, vind het wel een leuk ding worden zo onderhand.

Afbeelding

Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem

Geplaatst: 28 mar 2021 18:50
door 1.2.3.4
Van het eerste bericht, mooie koplamp, waar heeft u die vandaan??

Groetjes!