Pagina 2 van 5

Geplaatst: 01 jun 2007 14:45
door pirtre
altijd handige tips :lol:

Geplaatst: 01 jun 2007 15:03
door Spherius
net stef aan de lijn gehad. Ik ga even een cdui-unitje langsbrengen.

Vanwege tijdgebrek heeft hij de 18 nog niet op blokje kunnen plaatsen, vandaar.

Geplaatst: 02 jun 2007 01:40
door SingaBernd
misschien valse lucht ? dit kan knallen en niet lekker stationair lopen verklaren..

toevallig iets raars met olie gedaan ? ( zwarte rook)

Geplaatst: 02 jun 2007 11:47
door Steve55
Ola, Net ffkes sproeier 110 erin gegooid.. Als ik nu volgas geef begint hij te knallen en te stotteren maar hij valt niet uit zoals eerst

Cdi units levert geen verschil op patje... maja

Deze carb komt van mijn ander blokje af en liep prima.. dus vies zal ie niet zijn..

Probleem met de carb is dat ik de gasschuif en zut aan de kabel heb laten hangen en dat deel is volgens mij naar Thomas toe gegaan....

Bobine had ik nieuw gekocht en heeft ook altijd gelopen..

K zal wel wat combinaties gaan toepassen..

Geplaatst: 02 jun 2007 13:34
door Steve55
net weer originele carb en sproeier en alles erop gedonderd maar dat tering kutzooiding werkt nog steeds niet....

iemand nog andere ideeen???

Geplaatst: 02 jun 2007 14:06
door thomas
Je had er niets aan moeten veranderen :)... het blok liep prima voordat jij het kreeg! nerd :D

Geplaatst: 02 jun 2007 15:12
door Steve55
jaja t ligt allemaal weer aan mij....

Anyway na 30 verschillende carberateurs heb ik maar even geconstateerd dat het daar iig niet aan ligt...

Is er een manier om de ontsteking te beinvloeden door iets want het moet gewoon daar aan liggen kan neit anders..

iemand een idee???

En kan het ook zijn dat er nog iets buiten het blok om bij hoort?? Want bij de draadboom heb ik best veel kastjes gekregen waarvan de helft voor mij onbekend is qua betekenis

Geplaatst: 02 jun 2007 16:06
door Henk Veen
Kun je niet even een stroboscoop lenen? Dan kun je zien of ie op tijd vonkt en - redelijk - of ie regelmatig vonkt.
Maak eens een foto van die kastjes. Voor de ontsteking is de CDI-unit en bobine voldoende.

Geplaatst: 02 jun 2007 16:42
door irmin
mijn ideeen bij deze problemen.

- timing ontsteking verkeerd. is je vliegwiel misschien iets verdraaid?
- onregelmatige vonk: bobine bougie bougiedop etc.
- lekke uitlaatklep
- ernstig verrotte zuiger/cilinder

Geplaatst: 02 jun 2007 21:33
door Steve55
zuiger en cilinder zal nog wel goed zijn...

Bougie en bobine zijn nieuw..

Hoe check of je een lekke uitlaatklep hebt???????

stroboscoop ga ik morgen zoeken..

Geplaatst: 02 jun 2007 22:12
door NIX
Probeer alle 30 carbs eens zonder luchtfilter. Heb ik net zelf succes mee gehad.

Geplaatst: 02 jun 2007 22:23
door Steve55
NIX schreef:Probeer alle 30 carbs eens zonder luchtfilter. Heb ik net zelf succes mee gehad.
Al gedaan...

En ook alle 30 geprobeerd met variaties van 75/90/96/100/110 sproeier,
en al die combinaties met c7hsa en c8hsa bougie's en dan ook nog eens met 2 verschillende bobine's...

Geplaatst: 02 jun 2007 22:33
door NIX
En je kleppen staan niet te strak?