Schakelen NT C90

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Brommert schreef:
Jurrien schreef:
Brommert schreef:Ik zie niet helemaal waarom dat onwenselijk zou zijn. Mijn bami blokje kan ik gewoon als ik 80 rijd in zijn 4 in vrij zetten, het enige nadeel daarvan is dat je dan ook weer gewoon naar zijn 1 kunt. Maar dit heb ik eigenlijk nooit als nadeel gezien.
Probeer maar eens :D
Ik heb het wel eens meegemaakt hoor, met 80 mis trappen en in zijn 1 terecht komen. Gillende motor, en slippend achterwiel.
En voorhoofd op het stuur? :D

Maar even serieus, dan snap je toch ook wel waarom Honda dat onwenselijk vindt?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Jurrien schreef:Maar even serieus, dan snap je toch ook wel waarom Honda dat onwenselijk vindt?
Ja goed, maar ik zeg alleen dat ik het nooit als echt nadelig heb ervaren dat het bij mijn bami blok wel kan. Ik snap ook wel dat het niet goed is om van zijn 4 in 1 keer naar de 1 te gaan, maar dat moet je dan maar gewoon niet doen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1371
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Bericht door ildert »

maareuh, doet ie het nou echt niet, ook niet stilstaand met een keer achteruit rijden....of gaat dit nou nog over het rijdend kunnen doorschakelen.

als het rijdend moet moeten we dat plaatje er uithalen, anders vervangen...ennihoe; blok moet open..kom maar een keer langs idd :)
grote klappen, snel thuis

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

ildert schreef:maareuh, doet ie het nou echt niet, ook niet stilstaand met een keer achteruit rijde
Als ik aan kom gereden in zijn 3 en ik stop kan ik niet naar zijn vrij, het achteruit duwen heb ik nog niet geprobeerd. De Cee staat nu op blokken zonder achterwiel, dus dat zal ik dan eerst wel even proberen als het andere wiel binnen is.
ildert schreef:als het rijdend moet moeten we dat plaatje er uithalen, anders vervangen...ennihoe; blok moet open..kom maar een keer langs idd :)
Rijdend hoeft niet te kunnen, maar ik zou het wel handig vinden om stilstaand van zijn 3 naar de vrij te kunnen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

Brommert schreef:
Jurrien schreef:
Brommert schreef:Ik zie niet helemaal waarom dat onwenselijk zou zijn. Mijn bami blokje kan ik gewoon als ik 80 rijd in zijn 4 in vrij zetten, het enige nadeel daarvan is dat je dan ook weer gewoon naar zijn 1 kunt. Maar dit heb ik eigenlijk nooit als nadeel gezien.
Probeer maar eens :D
Ik heb het wel eens meegemaakt hoor, met 80 mis trappen en in zijn 1 terecht komen. Gillende motor, en slippend achterwiel.
zelfde als hierboven, maar ook het bamivoortandwiel was spontaan verdwenen(huub huub barbatruuk!!)na 12 km inrijden nieuw blokje :? (was het gewoon niet gewend!!om alles naar beneden door te trappen/dacht ga nu zo hard en het word tijd om te remmen en terug te schakelen....oeps :) )
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

Ik doe het ook wel is met mijn immi blok. Als je 60 rijd, in zijn een zetten, en de bocht door stuiteren :D
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Bami 4 life 8)
Ga heen en vereenvoudig u!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

bart beekhuizen schreef:
gerbrandicus schreef:Blok splitsen met koppeling er helemaal op kan trouwens prima, in sommige gevallen heel makkelijk, in dit geval echter niet :wink:
Useless info :oops:
waarom niet dan? schakel as kan toch blijven? koppelings dexel wel er af en zo en primaire overbrengings-circlip los, boutje van de schakelwals en dan moet ie uit mijn hoofd los kunnen(aannemend dat je aan de andere kant al weg hebt)
Ja dan wel, maar als je aan de koppelingszijde alles laat zitten dus ook carter, dan niet. Je kan niet heel veel dingen op die manier, maar in mijn geval een paar keer net genoeg, scheelt een boel werk.

Maar als jullie die bami rotatiebakken zat zijn, let me know. Ruilen we het klokje om voor een orgi HM SS/CD klokje 8)
Mijn Benly kan trouwens ook gewoon rijdend van zijn 4 naar zijn vrij en evt 1, maar dat is handkoppeling. Dan kan je rijdend ook weer soepel vanuit zijn vrij naar zijn 4 mocht het nodig zijn, dat is bij semi wat moeilijker.

Plaats reactie