Mijn FT500 sleuteltopic... ...Hij doet het!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

SBloke schreef:Godver.......:evil:

De vorige eigenaar heeft de uitlaatdemper gewoon op de buis geschoven zonder en pakking er tussen of een klemring eromheen. Dat moet dus even netjes gemaakt worden....

Pakking besteld, klemring besteld... CMSNL iswa traagjes dus ik kan 2 weken wachten daarop. Ondertussen de uitlaatdemper erafproberen te halen. Maar de ophangbout zit VAST....
Ratel erop. 12kantige dop schiet door en de kop van de bout is iets ronder. :?
kruipolie... en een week lang zo laten staan, af en toe kruipolie toegevoegd.

Vandaar weeg een poging met een nieuwe pijpsleutel. (Bout zit verzonken, je komt er erg lastig bij).. je hoort wat kraken, en voelt beweging erin komen.. en dan ineens.. schiet je pijpsleutel door....

Het kraken was de pijpsleutel. Bout zit nog steeds vast. :cry:
Misschien toch maar gaan investeren in een goede 6-kantige doppenset. Maar wil je kwaliteit ben je zo 100 euri kwijt. (Teng, gedore, hazet)
Ik breng binnenkort even de haakse slijper mee...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

NIX schreef:
SBloke schreef:Godver.......:evil:

De vorige eigenaar heeft de uitlaatdemper gewoon op de buis geschoven zonder en pakking er tussen of een klemring eromheen. Dat moet dus even netjes gemaakt worden....

Pakking besteld, klemring besteld... CMSNL iswa traagjes dus ik kan 2 weken wachten daarop. Ondertussen de uitlaatdemper erafproberen te halen. Maar de ophangbout zit VAST....
Ratel erop. 12kantige dop schiet door en de kop van de bout is iets ronder. :?
kruipolie... en een week lang zo laten staan, af en toe kruipolie toegevoegd.

Vandaar weeg een poging met een nieuwe pijpsleutel. (Bout zit verzonken, je komt er erg lastig bij).. je hoort wat kraken, en voelt beweging erin komen.. en dan ineens.. schiet je pijpsleutel door....

Het kraken was de pijpsleutel. Bout zit nog steeds vast. :cry:
Misschien toch maar gaan investeren in een goede 6-kantige doppenset. Maar wil je kwaliteit ben je zo 100 euri kwijt. (Teng, gedore, hazet)
Ik breng binnenkort even de haakse slijper mee...
Help me herinneren de koffie klaar te zetten. :D


De bout in kwestie:
Afbeelding
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Dan heb je wel echt poepgereedschap :lol: Hij ziet eruit alsof je hem nog zo los kan kijgen en anders met een baco of griptang los kan krijgen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ah joh, laat mij nou lekker slijpen...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Jamaar ik heb een slijptol...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Koop gewoon eenn goede doppen-set. Heb je jarenlang plezier van.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Sowieso is de ratel niet bedoeld om kracht mee te zetten.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hij woont naast de praxis en weet dat ie een 6 kant 14 moet halen. Alleen hoort daar een grote ratel op en niet zo'n klein geval.

Ik kom binnenkort weer eens koffie halen.

Ik heb trouwens ook een flinke hamer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Nieuwe bout is al in bestelling (sinds 1 maart)
Ik heb twee doppensets, maar eigenlijk is alleen de kleine set (gaat maar tot dop 10 of 12 van ETC) fijn. Deze doppen zijn ook slechts 6-hoekig. De grote set (tot ergens in de 20) heeft 12 hoekjes. Op meer manieren op de bout/moer te zetten, maar minder grip.

Baco en griptang daag ik je echt uit.... Wat je op de foto waarschijnlijk niet goed zitis dat de bout in een U-profiel ligt en wel zo diep en dicht bij de randjes dat ik hem met een griptang, baco of waterpomptang amper vast kan pakken, laat staan kracht zetten. en ruimte eromheen vrij maken om er wel bij te kunnen (van rechtsonder op de foto dus) gaat niet omdat juist dat het ding is dat met die moer vast zit...

even voor de duidelijkheid nog dat 6 en 12 kantige verhaal... (kantig, hoekig, whatever....)
De grote dop op de foto is 12 kantig, de kleine 6...
Afbeelding
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

klick

Jammer dat ik geen ebay-ervaring heb en het eigenlijk ook niet aandruf. Niet veel geld voor het juiste onderdeel. En mocht ook deze zijn uitgesleten scheelt het iig in de demontage.

Staat helaas geen vliegwiel tussen voor zover ik snel heb kunnen zien. (Nieuw vliegwiel kost 400+ en is niet meer leverbaar)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Ken je deze al?

www.woesthoff.nl

Zeldzamere types heeft ie meestal niet zo veel in, maar is het proberen waard. Brik-onderdelen koop je niet nieuw, behalve als het echt niet anders kan of het is een ketting oid :wink:
Persoonlijk he, als ik een 200 euro brik koop en het wordt prijzig om hem lopend te maken, dan staat ie meteen weer op marktplaats. Verlies maken lukt toch bijna niet. Mocht ie wel makkelijk lopen, dan zal ik zo minimaal mogelijk onderhoud geven, anders is de lol van een goedkopie brik er gauw af. Je kan een brik kopen om echt op te knappen, maar dat is een jaren '80 japanse fiets sowieso financieel niet zo gauw waard.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Dezelfde Jasper schreef:Ken je deze al?

www.woesthoff.nl

Zeldzamere types heeft ie meestal niet zo veel in, maar is het proberen waard. Brik-onderdelen koop je niet nieuw, behalve als het echt niet anders kan of het is een ketting oid :wink:
Persoonlijk he, als ik een 200 euro brik koop en het wordt prijzig om hem lopend te maken, dan staat ie meteen weer op marktplaats. Verlies maken lukt toch bijna niet. Mocht ie wel makkelijk lopen, dan zal ik zo minimaal mogelijk onderhoud geven, anders is de lol van een goedkopie brik er gauw af. Je kan een brik kopen om echt op te knappen, maar dat is een jaren '80 japanse fiets sowieso financieel niet zo gauw waard.
Ik heb er nu de volgende delen nieuw voor:
Accu 45,-
Bougie 4,50 (nouja ik heb er zo'n iridium ding in gedraaid, die was 15, maar dat zijn details)
Benzineslang + filtertje 5,-
Oliefilter (nog niet gemonteerd) 5,50
Uitlaatpakking (tussen demper en buis) 7,50
Klemring uitlaatdemper 17,-
Vacuümmembraan carbutateur 12,50
Assortiment boutjes 2,-
Kilometertellerkabel 24,50

Totaal tot nu toe:
134 euro...
aanschaf motor 200

Komt nog een olieverversing bij. En natuurlijk de extra dingen eromheen die ik nog niet had (accu-lader, 18mm bougiesleutel, olieopvangbak, werkplaatshandboek....)
Alles bij mekaar komt het nu rond de 400 euro denk ik. Wat opzich nog mee valt. Als ik d'r verkoop zodra ze rijdt maak ik winst. En dan hou ik m'n acculader, bougiesleutel, dure bougie, olieopvangbak, abus schijfremslot etc...

Ze moet rijden, en verder zo min mogelijk kosten met zich mee gaan brengen. Ik wist dat ik een brik zou kopen dat niet liep. En echt slecht is ze er niet aan toe. Enige kleine minpuntje is dat uitgesleten gaatje van die as en nog onduideijke carburateurproblemen. Maar zelfs die dingen worden nog opgelost.

"Nu alleen nog een nieuw zadeldekje en hij is weer helemaal het heertje"
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Plaats reactie