Dat is standaard gewoon de 65 sproeier.
Jou aanname dat een grotere sproeier sneller is gaat voor de C310 en C320 niet op.
Dit zou alleen zo werken als je de carburateur uitboord, wat bij de standaard carb. vrijwel onmogelijk is.
Dus gewoon het boekje aanhouden. Dan loopt ie echt het best.
Vlotterkamer-pakking
Re: Vlotterkamer-pakking
De snelheid wordt natuurlijk niet bepaald door de sproeier, maar een bepaalde snelheid en vermogen een bijbehorende hoeveelheid benzine (sproeier) nodig. Als ik naar het werkplaatshandboek kijk heb je voor 50 km per uur ongeveer 1,8 pk/ 5000 toeren nodig. 1,8 pk (type II) correspondeert met sproeier 78/80. Ik ga er dan vanuit dat type I en II dezelfde carb hebben (behalve een afwijkende naaldsproeier).Klaas schreef:Dat is standaard gewoon de 65 sproeier.
Jou aanname dat een grotere sproeier sneller is gaat voor de C310 en C320 niet op.
Dit zou alleen zo werken als je de carburateur uitboord, wat bij de standaard carb. vrijwel onmogelijk is.
Dus gewoon het boekje aanhouden. Dan loopt ie echt het best.
Vandaar mijn vraag, welke sproeier hebben C310A/C320A eigenaars in een licht opgevoerde (50 km per uur) brommer zitten?
Ik heb trouwens geen idee hoe je een standaard C310A harder dan de originele 40 km per uur kunt laten lopen (of is dit standaard al zo?)
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Vlotterkamer-pakking
Type I, II en III hebben alle een totaal andere carburateur met daarbij horende sproeiers.
Vandaar ook de verschillende maten.
Een A-type (type I) heeft een totaal andere motor met vlakke zuiger, kleinere vlakstaande kleppen en een valstroomcarburateur.
de S-types (type II en III) hebben beide een andere zuiger, kleppen en carburateur waarbij de afwijkingen voor type 3 carburateur, vliegwiel cilinderkop en nokkenas zijn.
Een type I is standaard mits in goede staat wel op de 50 te krijgen. Wil je echt harder dan zal je een S-type eronder moeten gooien.
Type III is het snelst maar moeilijk te vinden.
Vandaar ook de verschillende maten.
Een A-type (type I) heeft een totaal andere motor met vlakke zuiger, kleinere vlakstaande kleppen en een valstroomcarburateur.
de S-types (type II en III) hebben beide een andere zuiger, kleppen en carburateur waarbij de afwijkingen voor type 3 carburateur, vliegwiel cilinderkop en nokkenas zijn.
Een type I is standaard mits in goede staat wel op de 50 te krijgen. Wil je echt harder dan zal je een S-type eronder moeten gooien.
Type III is het snelst maar moeilijk te vinden.
Re: Vlotterkamer-pakking
Dat verklaard een hoop! Het werkplaatshandboek is inderdaad uit 1967 dus toen bestond de S variant waarschijnlijk al. Op de tekeningen in het boek is er echter nergens een S blok terug te vinden, vandaar dat ik ervan uit ging dat het allemaal over het A blok met de valstroomcarb ging.Klaas schreef:Type I, II en III hebben alle een totaal andere carburateur met daarbij horende sproeiers.
Vandaar ook de verschillende maten.
Een A-type (type I) heeft een totaal andere motor met vlakke zuiger, kleinere vlakstaande kleppen en een valstroomcarburateur.
de S-types (type II en III) hebben beide een andere zuiger, kleppen en carburateur waarbij de afwijkingen voor type 3 carburateur, vliegwiel cilinderkop en nokkenas zijn.
Een type I is standaard mits in goede staat wel op de 50 te krijgen. Wil je echt harder dan zal je een S-type eronder moeten gooien.
Type III is het snelst maar moeilijk te vinden.
Je had toch ook een snellere Belgische uitvoering van het A blok? Welk type nummer is dit dan?
Re: Vlotterkamer-pakking
Ik heb de instructieboekjes er even bij gezocht. Ik heb zowel een boekje van de C310A als de C310S.
In het boekje van de A hebben ze het over type I en III. Type III komt dan overeen met type III uit het werkplaatshandboek.
In het boekje van de S wordt er niet gesproken over typen. Het is echter wel opvallend dat de gegevens (o.a. vermogen)exact overeenkomen met type III van het A model
Om het makkelijk te houden heeft de snelle S uitvoering een DPS 13 NA2/02 carb en dat is dezelfde als de langzame A uitvoering. Dit is weer vreemd want de A heeft een valstroom en de S niet.
Welke C310 goeroe weet hoe het nu exact zit?
In het boekje van de A hebben ze het over type I en III. Type III komt dan overeen met type III uit het werkplaatshandboek.
In het boekje van de S wordt er niet gesproken over typen. Het is echter wel opvallend dat de gegevens (o.a. vermogen)exact overeenkomen met type III van het A model
Om het makkelijk te houden heeft de snelle S uitvoering een DPS 13 NA2/02 carb en dat is dezelfde als de langzame A uitvoering. Dit is weer vreemd want de A heeft een valstroom en de S niet.
Welke C310 goeroe weet hoe het nu exact zit?
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Vlotterkamer-pakking
Je moet nooit van de boekjes van Honda uitgaan.
Die voegen vaak alles samen en richten zich op meerdere types.
Hetzelfde verhaal bij de onderdeelboeken van veel types.
Wat ik al eerder heb geschreven is zoals het is. Ik heb alle 3 types zelf.
Je kunt nog wel 100 boeken opentrekken over hoe en wat, maar dan verdoe je je tijd.
Die voegen vaak alles samen en richten zich op meerdere types.
Hetzelfde verhaal bij de onderdeelboeken van veel types.
Wat ik al eerder heb geschreven is zoals het is. Ik heb alle 3 types zelf.
Je kunt nog wel 100 boeken opentrekken over hoe en wat, maar dan verdoe je je tijd.
Re: Vlotterkamer-pakking
Okay, duidelijk. Ik ben zelf nog nieuw qua Honda's en heb meerdere Kreidlers. Daar kloppen de onderdelenboeken namelijk altijd 100%Klaas schreef:Je moet nooit van de boekjes van Honda uitgaan.
Die voegen vaak alles samen en richten zich op meerdere types.
Hetzelfde verhaal bij de onderdeelboeken van veel types.
Wat ik al eerder heb geschreven is zoals het is. Ik heb alle 3 types zelf.
Je kunt nog wel 100 boeken opentrekken over hoe en wat, maar dan verdoe je je tijd.
Hoe zit het dan met de snellere Belgische uitvoering van de C310A of bestaat deze niet?
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Vlotterkamer-pakking
Dat is een beetje een mythe.
Er zijn mensen die zeggen dat er een grotere carburateur op zou zitten, maar zelf heb ik bij een belgen A geen verschil kunnen vinden.
Er zijn mensen die zeggen dat er een grotere carburateur op zou zitten, maar zelf heb ik bij een belgen A geen verschil kunnen vinden.
Re: Vlotterkamer-pakking
We komen op deze manier steeds verderKlaas schreef:Dat is een beetje een mythe.
Er zijn mensen die zeggen dat er een grotere carburateur op zou zitten, maar zelf heb ik bij een belgen A geen verschil kunnen vinden.
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Is de kop dan wel anders?